USB Headset och volym?

Inaktiv
USB Headset och volym?

Tänkte kolla med er om det är någon som vet hur det funkar med USB Headset till ps3:an?
Det jag funderar på är hur man gör för att justera volymen i ett headset som inte har någon volymkontroll?
Jag tänkte att i en pc så har man ju olika sätt att justera det men hur funkar det i ps3:an?

Funderar nämligen på att skaffa mig ett USB Headset till WarHawk.

Inaktiv

finns ljudnivå inställningar 1-5 vill jag tro..

Inaktiv

Ok,,,sen måste jag fråga om en annan sak som jag kom att tänka på. Kan vara så att jag bara inte har tillräcklig koll...men i alla fall. Det blåtands headset som kommer att finnas med om man köper warhawk i butik....är det så att man bara hör rösterna ifrån de andra spelarna i det och resten av ljudet ifrån spelet i hemmabio systemet?

Inaktiv

jag har tyvärr inte så stor koll på det heller.
men ja, det verkar som att man bara hör röster ur headsetet och sedan får allt annat ur ljudsystemet, vilket jag tycker är värdelöst då det säkerligen skapar massa rundgång och annat trevligt

Medlem

Om det är som ni tror så kommer det ju suga rakt igenom. Som gammal FPS-lirare så är jag skarpt beroende av ljuden av spelet. Skall då rösterna av massa skrikande fjortisar komma ivägen samt att lurarna i sig isolerar utsidan till en del också.
Nej då chansar jag hellre på att sambon kommer att kunna leva med lite fjortis på TV.

Inaktiv

jag har ett usb headset har sänkt ljudet ner till 1 men det är så högt ändå att det blir otrevligt men har bara provat headsetet till motrorstorm totalt värdelöst än så länge(har testat 3 olika headset 1 blåtand 2 usb)

Inaktiv

Har en fråga till på detta ämne. Om man införskaffar sig ett blåtands headset eller om jag skulle köpa paketet med headset och spelet i butik.....är det bara rösterna av de andra spelarna som kommer att vara i headsetet eller är det hela spelets ljud? Om det är allt ljud så får man ju bara det i mono utan bas???

Avstängd

Vad får man tag i usb headsets som fungerar?

1
Skriv svar