Hearts of Iron 2 eller Doomsday

Inaktiv
Hearts of Iron 2 eller Doomsday

Jag tycker att det här spelet låter intressant, men jag vet inte om jag ska ha Doomsday eller Hearts of Iron 2 orginalet, jag vill köra det under andra världskriget främst, men kan jag fortfarande göra det om jag köper doomsday? Jag kollade lite i recensionen men fick inget tydligt svar

Medlem

Själv köpte jag Hearts of Iron Anthology på Chlas Olsson för 69kr (Innehåller hela Hearts of Iron serien utom HoI3).


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av Z4XXOR:

Själv köpte jag Hearts of Iron Anthology på Chlas Olsson för 69kr (Innehåller hela Hearts of Iron serien utom HoI3).

Konstigt, det har ju inte släppts och det kommer troligen ut hösten 09.

Köp båda expansionerna, då kan du bland annat förklara krig som ett demokratiskt land.

Inaktiv
Skrivet av Z4XXOR:

Själv köpte jag Hearts of Iron Anthology på Chlas Olsson för 69kr (Innehåller hela Hearts of Iron serien utom HoI3).

Hmm, det är värt att tänka på, men ingen har svarat på min fråga än:P

Medlem

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Inaktiv
Skrivet av H4mm4r:

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Tusen tack
Sen en liten fråga: Handlar hearts of iron BARA om krig? Hur är det att spela som Sverige?

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av H4mm4r:

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Tusen tack
Sen en liten fråga: Handlar hearts of iron BARA om krig? Hur är det att spela som Sverige?

HoI handlar nästan bara om krig.

Att spela som Sverige är bara väldigt tråkigt, man är en demokrati utan någon större industri och väldigt lite manpower.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av H4mm4r:

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Tusen tack
Sen en liten fråga: Handlar hearts of iron BARA om krig? Hur är det att spela som Sverige?

HoI handlar nästan bara om krig.

Att spela som Sverige är bara väldigt tråkigt, man är en demokrati utan någon större industri och väldigt lite manpower.

Men man kan väl faktiskt göra Sverige till en diktatur? Jag tycker det oftast är roligast att spela Sverige om man har möjligheten till det?

Medlem

dags att fixa armageddon istället, då får du spela sverige som stormakt istället!

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av H4mm4r:

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Tusen tack
Sen en liten fråga: Handlar hearts of iron BARA om krig? Hur är det att spela som Sverige?

HoI handlar nästan bara om krig.

Att spela som Sverige är bara väldigt tråkigt, man är en demokrati utan någon större industri och väldigt lite manpower.

Men man kan väl faktiskt göra Sverige till en diktatur? Jag tycker det oftast är roligast att spela Sverige om man har möjligheten till det?

Ja, så här funkar det : Varje år får du 1 "poäng" som du valfritt kan spendera på olika saker som Standing army-------*------Drafted...trycker du på standing så kommer markören flyttas 1 snäpp ditåt...då kommer dina trupper tränas fortare osv
Finns också Left-----*----Right
Democrasy och något annat..typ diktatur

Så det kommer ta ett tag att få sverige till en diktatur..25år skulle jag gissa på ^^
Sen finns det fusk..så du får mer manpower,guld,olja,supplies och energy m.m

Inaktiv
Skrivet av Crackwhore:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av H4mm4r:

Doomsday har allt som finns i vanliga hearts of iron 2 plus doomsdaysenariot.

Tusen tack
Sen en liten fråga: Handlar hearts of iron BARA om krig? Hur är det att spela som Sverige?

HoI handlar nästan bara om krig.

Att spela som Sverige är bara väldigt tråkigt, man är en demokrati utan någon större industri och väldigt lite manpower.

Men man kan väl faktiskt göra Sverige till en diktatur? Jag tycker det oftast är roligast att spela Sverige om man har möjligheten till det?

Ja, så här funkar det : Varje år får du 1 "poäng" som du valfritt kan spendera på olika saker som Standing army-------*------Drafted...trycker du på standing så kommer markören flyttas 1 snäpp ditåt...då kommer dina trupper tränas fortare osv
Finns också Left-----*----Right
Democrasy och något annat..typ diktatur

Så det kommer ta ett tag att få sverige till en diktatur..25år skulle jag gissa på ^^
Sen finns det fusk..så du får mer manpower,guld,olja,supplies och energy m.m

Vad bra!
I eu3 får man typ vänta i fem år innan man kan ändra igen, men sen kan man väl gå in och
" ändra " lite så Sverige börjar som en diktatur?:D

Medlem

precis, det går att göra vad som helst.
För det mesta så ställer jag först in landet jag lirar, så det blir som jag vill ha det, dvs ditaktur, och totalt överlägset när det gäller produktion, sen bygger man feta armen på nått år, och sedan DÖD åt hela värden! <3 <3


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

precis, det går att göra vad som helst.
För det mesta så ställer jag först in landet jag lirar, så det blir som jag vill ha det, dvs ditaktur, och totalt överlägset när det gäller produktion, sen bygger man feta armen på nått år, och sedan DÖD åt hela värden! <3 <3

Superbt tips mr.Ice!
Mitt första mål är att skydda norrmännnen innan tyskarna kommer.... Genom att ta över det!
Mohahahahahaha!:evil::D

Kan du inte skicka en bild över en Svensk jordklot?

Medlem

Öh, hmm tror inte jag har nån hel täckande bild nu dock, (tar bort och instalerar om ofta ) Men jag ska se vad jag kan hitta..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Öh, hmm tror inte jag har nån hel täckande bild nu dock, (tar bort och instalerar om ofta ) Men jag ska se vad jag kan hitta..

Hur i hela friden har du lyckats ta över världen med Sverige?

Jag menar även fast man har tagit Danmark och Norge så har man bara tillräckligt med resurser för att träna 2...högst 3 divisioner samtidigt om man snålar länge så kanske en panzar division.

Btw, hur gör ni på production?? om jag ska tex träna 2 divisioner då blir det ca 10-20 poäng..då sätter jag production mätarn på det som man behöver..inte mer eller mindre..har typ sett att vissa bara köttar på med saker sen låter dom mätaren stanna någonstanns på mitten så när en enhet blir klar börjar nästa tränas osv..om du förstår!
Inte serial.

Inaktiv

Ang. HOI2 så har jag ändrat mig lite jag satsar på
Victoria an empire under the sun, då handlar det mer om hur man sköter sitt land, ekonomi, arbetslöshet, rättigheter, skatter mm.
Tidslinjen är från 1836 till 1920, om man köper expasionen, slutar spelet 1936. Nu kommer det coolaste: När splet slutar 1936 kan man "exportera" sin omgång till HOI2 DD, och så behåller man allt man har!
Tex. Jag spelar som Sverige i Victoria, och i slutet av spelet har jag enat skandinavien, tagit halva ryssland, och halva tyskland. Dvs. Tyskland är inte enat som ett land än, Ingen Adolf Hitler! Inget Sovjet!
Snacka om att man VETKLIGEN kan ändra historien.
Sen om man har Armageddon kanske det bryter ut ett kallt krig mellan USA och Skandinavien, vem vet?
Historien ligger i dina händer....

Edit. Märkte att i dom senare delarna av mitt inlägg blev det som något reklamaktigt : >:P

1
Skriv svar