Medlem
WiC elr CoH?

Vilket tycker ni är roligast?
Jag väger upp multiplayern mer.

Så vad är mest värt och roligast att köpa?
World in Conflict eller Company of Heroes (båda)?

Avstängd

Jag har båda spelen (inkl exp till CoH) och jag tycker att båda är riktigt bra, men jag gillar Company of Heroes mer.

Company of Heroes känns mer verkligt, och även om det inte är i lika stor skala som WiC och saknar en del funktioner som naturligt följer med i WiCs spelsätt (som att hoppa in och ur pågående matcher) samt det bra fungerade ranksystemet och mängderna av statistik, så har det många andra bra saker. Det är inte lika mycket sten-sax-påse, även om en inf-squad förstås inte kan ta ut en tank utan tankbuster, och så.
Jag gillar också att man fortfarande har baser och att man har kontroll över en större armé, så att den enskilda enheten inte är så otroligt viktig.

Även om nu WiC känns mer verkligt på så sätt att det bara är ett slagfält och inga baser, och även om grafiken är snyggare (grafiken i CoH är emellertid mycket snygg den också!) så tycker jag att CoH generellt sett är ett bättre spel.

Hur som helst, så tycker jag att du lika gärna kan skaffa båda två. De är roliga på olika sätt. CoH är det självklara valet om du ska lana mer några kompisar, medan WiC kanske är det bättre om du sitter ensam och spelar över Internet.

WiC och CoH kan du hitta för en hundring var och expansionen Opposing Fronts står att finnas för 60 kronor på Prisjakt. Om du är en strategifantast (och inte har ett dåligt grafikkort) så tycker jag att du ska skaffa båda!

Förresten, jag vill tipsa dig om Dawn of War också, (även om tvåan kommer ut nästa år). Jag gillar egentligen det lite bättre än Company of Heroes och WiC, även om de två är lite mer strategiska.
Det som är bra med Dawn of War (som för övrigt är skapat av samma som gjort CoH med exp, Relic) är att det är mycket mer action. Striderna är mycket sköna och i det spelet kan faktiskt en inf-squad ta ut en tank, om än med stora svårigheter.
Dawn of War fungerar som ett bra komplement till CoH och WiC.
Du hittar Dawn of War Complete Collection (original och tre expansioner) för 219 kronor.

Varför inte köpa alla tre?

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag har båda spelen (inkl exp till CoH) och jag tycker att båda är riktigt bra, men jag gillar Company of Heroes mer.

Company of Heroes känns mer verkligt, och även om det inte är i lika stor skala som WiC och saknar en del funktioner som naturligt följer med i WiCs spelsätt (som att hoppa in och ur pågående matcher) samt det bra fungerade ranksystemet och mängderna av statistik, så har det många andra bra saker. Det är inte lika mycket sten-sax-påse, även om en inf-squad förstås inte kan ta ut en tank utan tankbuster, och så.
Jag gillar också att man fortfarande har baser och att man har kontroll över en större armé, så att den enskilda enheten inte är så otroligt viktig.

Även om nu WiC känns mer verkligt på så sätt att det bara är ett slagfält och inga baser, och även om grafiken är snyggare (grafiken i CoH är emellertid mycket snygg den också!) så tycker jag att CoH generellt sett är ett bättre spel.

Hur som helst, så tycker jag att du lika gärna kan skaffa båda två. De är roliga på olika sätt. CoH är det självklara valet om du ska lana mer några kompisar, medan WiC kanske är det bättre om du sitter ensam och spelar över Internet.

WiC och CoH kan du hitta för en hundring var och expansionen Opposing Fronts står att finnas för 60 kronor på Prisjakt. Om du är en strategifantast (och inte har ett dåligt grafikkort) så tycker jag att du ska skaffa båda!

Förresten, jag vill tipsa dig om Dawn of War också, (även om tvåan kommer ut nästa år). Jag gillar egentligen det lite bättre än Company of Heroes och WiC, även om de två är lite mer strategiska.
Det som är bra med Dawn of War (som för övrigt är skapat av samma som gjort CoH med exp, Relic) är att det är mycket mer action. Striderna är mycket sköna och i det spelet kan faktiskt en inf-squad ta ut en tank, om än med stora svårigheter.
Dawn of War fungerar som ett bra komplement till CoH och WiC.
Du hittar Dawn of War Complete Collection (original och tre expansioner) för 219 kronor.

Varför inte köpa alla tre?

ojojoj! Mycket att läsa dära

Vet inte om jag är strategifantast, men jag har provat CoH och WiC och tyckte det var skitroliga spel (även om jag är sämst på dem xD)

Men nu har jag 3 spel att välja mellan, eller så skaffar man alla

Medlem
Medlem

Bra Pliskin, ge ett svar som inte ens var ett alternativ.

Jag skulle säga Company of Heroes för att de har en enormt lång inlärningskurva. Det kan verka svårt i början men det ger enormt mycket belöning när man lär sig och sedan vinner.

Något jag aldrig upplevde med WiC. WiC och andra sidan är ju mer ett renodlat lagspel, och tror att det kan bli kul om man är med i en klan. Samtidigt är CoH också roligt att spela tillsammans.

CoH hela vägen.

Medlem

CoH verkar nog bli det jag skaffar mej.
Funkar demot i fz filarkiv online?

Inaktiv

Jag röstar också för CoH, det är ett otroligt kul spel med en lång inlärningskurva, du kan alltid bli bättre. WiC fastnade jag aldrig för, har försökt att spela det men det känns för mycket "arkad" med för lite strategiskt tänkande och sten-sax-påse för att jag ska gilla det.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

FoW.

Om det är Facesof War du menar så h¨åller jag med.

Gällande COH och WIC är de lika roliga men på olika sätt.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jaha, tack vare den här tråden installerade jag skiten igen. Nu är jag fast. När kommer nya betapatchen förresten?

Inaktiv

WiC
högt tempo, bra story, snygg grafik och mycket action
kan det bli bättre.
fast nu har jag bara kört CoH en gång

Medlem

WIC men COH är inte fy skam det heller.

Inaktiv

World in conflict leker bort spel grafik... ja alla punkter på coh ( förrutom spellängden i kampanj )men det är dock inte dåligt....


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

Medlem

Coh lätt. Jag är RTS old school och vill bygga baser and shit. WiC är ju bara spammande av trupper.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Har haft WiC sen releasen, har alltid gillat det. Bra i MP också.
Sen fick jag CoH förra veckan då jag lanade och sen dess har jag varit mer för CoH. WiC är dock skitbra med TA-systemet.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

Jag tycker Coh för personligen tycker jag att WiC kan bli lite enformigt efter ett tag.

Medlem

I WIC blir man kickad om folket på servern inte gillar det du gör samt finns det inte många servrar att spela på. COH blir man drop hackad samt får problem att connecta med folk och blir drophackad i ranked matcher annars är båda spelen ruggits kul även om COH är det absolut bästa samt modsen till spelet gör det till precis vad du vill att det skall vara finns alltid många att spela med i dom olika modsen med på deras hemsidor själv splar jag battle of the bulge enbart det är mycket realistiskt och kul

1
Skriv svar