Era planer i Empire total war

Inaktiv
Era planer i Empire total war

Jag är nyfiken på era pvilket land ska ni planer inför ETW, vilket land ska ni spela som, vilket statskick ska ni ha, vad ska ni ta över, ska ni va en handelsimperium, militärmakt, kolonisationimperium.

Jag ska självklart spela som Sverige, jag ska va en republik och försöka att vara så demokratisk som möjligt, mitt mål ska vara att bli " supermakten i norr", dvs att alla östersjöns hamnar ska kontroleras av mig, efter det kommer jag nog koncentrera mig på handel och några små krig, tills i slutet av spelet, då jag har samlat på mig flera tusentals soldater, en enorm flotta, då ska invasionen av Europa börja......
MOHAHAHAHAHA!!!:>

Inaktiv

Ska besegra dansken en gång för alla och fokusera på en stark flotta

Sen tänkte jag erövra ett flertal kolonier i USA och på så viss ta kontroll över jorden

För övrigt så såg jag att Creative Assembly hade skickat ett par gubbar till Stockholm för att prata med tidningar och sånt, undra om vi får se en förtitt på FZ om några veckor

Medlem

ska vara .se och döda allt å alla jag ser och bli envälldigt härskare.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Till och börja med ska jag verkligen anstränga mig för att klara spelet som svenskar. Efter jag fått smisk då ska jag köra igenom spelet som fransmän


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ska göra som lusen i början fast jag ska inte erövra eu förens jag har erövrat england och har några städer i usa

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

ska vara .se och döda allt å alla jag ser och bli envälldigt härskare.

Hehe, när stadsborna ser dina krigsskepp kommer närmare och närmare ser jag framför mig att dom kommer skrika
" HAVE FEAR! Mr. ICE IS HERE!! ";)

Medlem

<3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag tänker erövra hela östersjöområdet för att sedan klubba danskarna helt sönder och samman. Därefter ska jag vända min blick mot övriga europa....

mohahaha mohahaha mohahaha:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag får nog tusan spela färdigt min medieval-kampange som jag hållt på med i flera år nu (känns det som), så man kan börja koncentrera sig på detta!
Hoppas bara det inte blir samma skit som det blev med just Medieval, där spelet lika gärna kunde döpts om till Medieval- Total Unplayable! Där var det moddarna som räddade spelet!

Medlem

Ska spela Sverige och ta över så mycket av Norden som möjligt sedan ska jag sitta där och campa och vänta på första världskriget, då fan ska det hända saker. France, you are on the top off my list...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ingen som har tänkt att våga sig in i ryssland??

Inaktiv
Skrivet av Alesi09:

Ingen som har tänkt att våga sig in i ryssland??

'

Jo, jag har inte tänkt ta hela ryssland, ( blir så jobbigt med alla deras provinser österut ) men jag ska ge dom en läxa, och göra så att Ryssland blir utfattigt, och isolerat, jag ska skära av deras handel och sen låter jag Ottomanska riket göra vad dom vill med Ryssland.
Ett tillägg till min plan, jag hjälper USA bli fritt från England, sen hjälper dom mig att blockera hamnarna överallt i Europa. Europa, kommer då bli uttfattigt precis som Ryssland, tillslut är det uppror överallt och länderna är i kaos, då sätter jag in min fruktansvärda plan....
I-DAY ( Invasion-Day )
100 svenska enorma krigsskepp kommer från Skåne och atlanten med flera tusen karoliner, då kommer det VERKLIGA totala kriget börja....

Inaktiv

Kommer givetvis spela som svensk.

Inaktiv

Ska spela som svensk antar jag
Precis som många andra sagt så ska jag försöka ta kontrollen över östersjön området, jag utgår ifrån dagens Riga osv där sverige hade fästningar.
Jag ska nog också alliera mig med ottomanska riket för då kommer ryssland inte bli ett så stort problem..efter det så tar jag itu med det ena landet efter det andra

p.s det kan vara väldigt dumt att aliera sig med USA/kolonierna då dom kan bli grymt mäktiga och göra det omöjligt för dig att senare besegra dom..bättre att låt dom slåss lite mot britterna medans du tar frankrikes territorier i nordamerika..eller tvärtom

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

p.s det kan vara väldigt dumt att aliera sig med USA/kolonierna då dom kan bli grymt mäktiga och göra det omöjligt för dig att senare besegra dom..bättre att låt dom slåss lite mot britterna medans du tar frankrikes territorier i nordamerika..eller tvärtom

exakt, jag ska vänta några år och se hur kriget utvecklas, sen kommer jag att alliera mig med den svagaste makten så att de inte kan skapas en supermakt.

Ex: vinner England på andra sidan pölen kommer jag gå med USA och invadera Storbritannien och Irland och tvärtom så klart:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kommer INTE spela svensk det första jag gör utan som Spanien och denna gången se till att armadan spöar britterna duktigt och gör storbritannien till en spansk koloni....


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Ska lätt spela Sverige! Ena norden (genom att ta över danskarna och också Norge om de finns) sedan blir det fälttåg mot Ryssarna. Därefter får man se hur man gör, kommer bli svårt att göra Sverige till ett koloni nation (kommer kosta en skit mycket tror jag) utan det blir att man fokusera 100% på hemmaplan. Satsa på att få en god relation med Preussen och Polsk-litauiska samväldet därefter ska jag skapa en bra ekonomi och en förjävla stor arme sen blir det att man invaderar Europa med Preussen och Polsk-litauiska samväldet!:P

Så klart man spelar som Sverige först ska danskarna få känna hur en karolinstövel känns upptryckt i asset sedan gå på norskarna och arbeta mig runt Östersjön för att sedan dela mina trupper åt tre olika håll en mot frankrike, england osv., en mot tyskland, italien osv. och den sista mot ryssland som ska mosa allt i sin väg. sedan när Europa är mitt... godbye america inga allierade eller någonting bara en maktgalen 13-åring med storhetsvansinne som vill ( ska ) erövra världen!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Hehe hoppas däremot att man kan spela som Danskarna och spöa skiten ur karl XI och hans karoliner. Ska se till att vinna slaget om lund


signatur

Gamer since day one!

Medlem

först tar jag över östersjön.
Sen tar jag afrika och sedan indien och döpa om den till Nilletanita.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

först tar jag över östersjön.
Sen tar jag afrika och sedan indien och döpa om den till Nilletanita.

ledsen att förstöra dina planer men... Afrika finns inte med:(


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag ska försöka mig på det ingen har lyckats med hittills. Ta hela jävla Ryssland hehe.

Medlem

Göra ett sort jäkla nordprotestantiskt imperium som ska sprida sig som en dimma över hela europa. Vi ska nog se till att Moder Svea ska göra det lite varmt om öronen för påven. Och så måste man ju krossa heliga romerska riket 100 år före Nappe gjorde det

Medlem

1. Kolla att min tre år gamla burk mäktar med att köra spelet på tillräckligt höga inställningar för att det inte ska se ut som hundskit eller lagga som en diabildsvisning.

2. Njuta av att Sverige är spelbart.

3. Spana in sjöstriderna.

4. Bekräfta/dementera farhågan att de inte fixat till diplomatin jämfört med föregående spel i serien.

5. Invänta en mod med svenska röster. Skulle gärna betala en hunding extra för spelet om det var inkluderat och gjort av riktiga proffs.

Medlem

Ta över världen med brittannien!

Kan fråga om nån vet om det kommer en öppen beta?

Medlem

Jag har samma planer som LyktstolpeN. Ta över världen med rödrockarna.

Medlem

Klart man ska ena norden, sedan ska jag antingen bli allierad med ryssland eller England.

Medlem

Gå med Hitler i hans anfall polen sen placera 200 svenska ubåtar mellan England och Frankrike. Mosa Finland och anfalla ryssarna, sen sitta tillbaks och se hur europa går åt helvete.

Hearts of Iron 3 <3

Näe, men rusa fort som fan ner i sydamerika och snatta guld lär väl bli bra.

Medlem

Vara sverige, ena norden och sedan resa över till Amerika och ta över hela kontinenten! Sedan ska jag vända blickarna mot Europa^^

Inaktiv
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Crackwhore:

p.s det kan vara väldigt dumt att aliera sig med USA/kolonierna då dom kan bli grymt mäktiga och göra det omöjligt för dig att senare besegra dom..bättre att låt dom slåss lite mot britterna medans du tar frankrikes territorier i nordamerika..eller tvärtom

exakt, jag ska vänta några år och se hur kriget utvecklas, sen kommer jag att alliera mig med den svagaste makten så att de inte kan skapas en supermakt.

Ex: vinner England på andra sidan pölen kommer jag gå med USA och invadera Storbritannien och Irland och tvärtom så klart:up:

Det struntar jag i faktiskt, englands öar kommer bli en bra plats att placera min flotta, om/när jag måste skydda mitt land mot en amerikansk invasion.

123
Skriv svar