Company of heroes strategitips

Medlem
Company of heroes strategitips

Jag har spelat CoH i ett års tid nu och alltid spelat som amerikan. När det är on-line så är jag också jänke om jag spelar tillsammans med någon annan. Faktum är att jag förlorar ca 99 av 100 matcher. Börjar så smått inse att det inte är enbart mitt fel, utan att spelet känns extremt obalanserat. Jag fattar inte hur de allierade överhuvudtaget ska ha en chans att vinna. Tyskarna kan ju massproducera tanks och andra lättare fordon nästan omedelbart. Känns som dom allierade inte har något ting att sätta emot efter 5-10 minuters spel.
Om det nu är så att jag fullständigt missat hur spelet går till så skulle jag gärna ta emot lite strategitips om hur jag ska agera som jänke!

Inaktiv

Jag brukar köra riflespam taktiken, dvs inte WSC start. Håll utkik på om du ser nåt som kräver fuel poppa upp hos honom eller inte, då vet du om han går för snabb tech eller inte. Du kan antingen resercha sticky nades eller snabb techa till en motorpool för M8/AT gun. Det finns bra guider på www.gamereplays.org som hjälpte mig när jag var dålig, läs på dom är mitt tips.

Medlem

Tusen tack! Där var mycket intressant. Ska noggrant läsa igenom tipsen och hoppas jag kan vinna lite fler match

Är du aktiv CoH spelare? I sådanafall kan vi kanske ta en match nån gång!?

Medlem

i fall ni ska ta en match någon gång så är jag på:D

Inaktiv

Det går upp och ner om jag ska vara ärlig Kör mycket ibland och ibland knappt något alls, jag är inte överdrivet bra men pendlar mellan rank 6-7 just nu.

Medlem

JAg får mitt opposing fronts i början av oktober.
Så då kan vi spela

Inaktiv

Rifleman (granater) + Airborne + AT = Ohh yeahh

Medlem

Sitter och läser taktiktips och det snackas om "zombie grenadiers". Vad är det för något?

Medlem

Jonny, du verkar inte ha spelat speciellt mycket. Spelet är extremt obalancerat för de som inte vet vilka styrkor de oliak raserna har.

Mina tre tips är:
* Spela alla armeer.
* Se replays på gamereplays.org och lär dig av dessa
* Lär dig av dina egna misstag, tänk igenom vad du gjorde för fel.

COH är ett sjukt roligt spel jag har tyvärr slutat då jag sabbade skolan för att jag spela för mycket.

Zombie grenadiers är en taktik då man bygger en medicbunker och dör med med dina Volks i närheten. Då byts dessa dina volks ut mot grenadiers.

Det vill säga att dina grenadiers är som zombies de återuppstår från de döda.

Medlem

Jodå! Jag har spelat mycket. Men jag har inte haft nån koll på de olika "rasernas" förmågor. Men jag lär mig nu genom tipsen påsidan jag fick och dina
Ska bli kul att gara come-back

Medlem

Försök komma med en som spelar som britterna.
Helst på kartan lyon.
Dom kötar med deras def

Medlem

använd skydd för ditt infanteri, funkar bra att storma i början när du lärt dig micra

Medlem

Om du tycker att axis är op kan du inte ha spelat det länge.

Inaktiv

häng på #coh.se så kan vi lira lite..

Medlem

Johnny, som någon annan individ tidigare skrev så måste du spela ALLA sidor och om du förlorar 99/100 matcher kanske du borde börja fundera att ändra taktik.
om tyskarna spawnar tanks så välj airborne och kapa deras bränsle och droppa lite AT här o där.
som sagt var om du tex spelar tysk och väljer blitzkreig är det inte så klyftigt att börja gräva ner sig, förstår du vad jag menar?
adda mig på msn så kan vi lira om du vill
anton93varberg@hotmail.com:)


signatur

Sånt e livet

Medlem

Då har jag lyckats skrapa ihop 5 personer (bla SwedenRocks) som vill spela tillsammans under lättsamma förhållanden, dvs att man kan ta en förlust utan att förstöra spelet med en drop-hack. Fler som vill vara med i vår lilla "spelklubb"?
Tänker adda så många som vill till min msn så vi lätt kan bestämma tid för nästa sammandrabbning!

Inaktiv

Jag är gärna med Skickar min msn i ett PM

Medlem

where do I sign up?

Medlem

Skicka mig en adress (intern pm här på FZ) som jag kan adda till min msn. Sen får alla som vill dela med sig till "spelklubbens" medlemar göra det. Sen är det bara att köra på när man känner för det
Vi är sju st nu!

Medlem

Meh, jag är på. Spelar mest 2vs2 etc.

Medlem

Så där! Nu har jag fått ihop 5 olika adresser som jag addat till min msn. Tänkte skicka ut listan till alla så att vi/ni kan bestämma match när det passar. Är det okej om jag gör så?

Medlem

Du skall köra som tysk och sedan träna upp jävligt många volksgrenadiers och ha dem på elite...då blir det chocktrupper kan jag säga

Medlem

Hur kan jag se repriserna på gamereplays.org?

Medlem

Sorry!!!!!!! noob men har löst det.

Medlem

Prova att spela mods spelet i sig självt är INTE kul längre har spelat båda spelen sedan dom kom ut stock och ja spelet är obalanserat till tusen och värre blir det med varje korkad patch som kommer battle of the bulge är en kanon mod till spelet som gör det mycket mera balancerat och roligt framfäör allt realistiskt och en KT blir inte slaktad av ett par AT guns i fronten.

Drw
Medlem

asså grejjen med riflemen i början är att försöka undvika strid och använda deras uber capping och när du fått ihop 2 squads så kan du med hjälp av tung micro ta ut fienden, jobbigare mot PE då de är omöjliga att ta ut om man möter på en skicklig motståndare.

Riflemen är även spelets bästa resource cutter, finns inget jobbigare än att se 4-5 punkter blir cappade samtidigt -.-. och lyckas du skära av resurserna från fienden så kan du satsa på bars, de äter alla light vehicle och infantry. Och beroende på hur mycket bränsle du har så går du antingen tank depo eller motorpool.

obs. om man låter wehr nå late game så ere bara att vara beredd på steamroll då deras Vet gör unitsen helt over the top.

Medlem

Jag har lirat 507 games hittills. Föredrar att spela som britt, spelar sällan som amerikan. Men visst, svårast att möta är tyskarna, de har för stora valmöjligheter att ändra strategi under spelets gång.

Inaktiv

Om man har problem med stridvagnar så finns det väl bara en väg? Britternas "25-punder"! Jag rekommenderar starkt att köpa Opposing Fronts!

Brukade lan'a detta spel med kompisar och jag (britt) och kompis(1) som amerikanare, Kompis(2) som Tysk och Kompis (3) som Panzer elite. Det är sant att tyskarna kan pumpa ut massor med stridsvagnar tidigt, men amerikanare har infanteri med AT saker tidigt och britter kan bygga sina 25-punder tidigt.
Conclusion: Ett bra sammarbete mellan jänkare och britter så har man en chans!

1
Skriv svar