Eastern, Westfront och Rising sun

Medlem
Eastern, Westfront och Rising sun

I dag inhandlade jag mig det antika (tror det har 12 år på nacken) spelet Easternfront med tillhörande tillägg, expansioner och uppdateringar. Samlingsnamnet är "John Tiller's Campaign Series".
Är det någon i tidernas begynnelse som spelat detta strategispel? Vad tyckte ni om det? Sugna på att köra igång igen?
Själv är jag och en arbetskamrat i startgroparna och ska testspela det i helgen. Hoppas att det är givande trots sitt minst sagt fattiga utseende. Det är ju trots allt det som är på insidan som är det viktiga!
Spelet i sig är ett turordningsbaserat strategispel och utspelar sig på de tre viktigaste fronterna under andra världskriget (öst, väst och Stillahavet). Kartorna är stora och de taktiska och strategiska möjligheterna ska vara "obegränsade". Det handlar inte om att massproducera enheter utan man har det man blir tilldelad.
Tja, jag ville bara upplysa om att det har återutgivits av Matrixgames och går att beställa antingen som dvd-skiva eller att man laddar hem det samt att man kan välja bägge altrenativen.
Hade varit kul om man fått ihop en svensk community som kunde spela seriöst lite då och då!

Här är en länk för den som är intresserad
http://www.digitalriver.com/dr/sat5/ec_Main.Entry17C?SID=5050...

1
Skriv svar