Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Medlem
Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Sedan Company of Heroes släpptes 2006 har det förbluffat en hel spelvärld vad gäller grafik , fysik och autentiska ww2 vapen & fordon.

Men dess stolthet är hotad kan jag lova..

Nyligen har ett spel utvecklat av "DigitalMindSoft" börjat göra mer och mer reklam för sig, spelet går under namnet Men of War, ett realism baserat ww2 RTS.

Så fort jag fick nys om det hoppade jag på deras MP beta för att se om spelet var någonting att ha. Spel upplevelsen var otroligt överraskande. Varje omgång bådade för Strategiska drag och det handlar inte om vem som bygger mest utan vem som är smartast och skickligast.

Spelet bjuder på läcker grafik för att vara ett RTS men framför allt ett otroligt avancerat fysik system. Varje projektil är till 100% simulerad och kan rekosera på objekt i precis den anda som det gör i verkligheten.

Ett exempel var när jag sköt på en tank då en projektilen studsade av den och träffade en infanterist som genast avled.

Det är inte bara fysiken som gör spelet så enormt utan även allting runt om dvs. , realistiska fordon, inget basbyggande och intressanta upp lägg bådar gott.

Du har även total kontroll över varje individuell gubbe, dvs du kan styra honom med ett "direct control" system, detta gäller även för fordon. Det finns inget skönare än att ratta en tung Tiger tank, men var på din vakt den slukar bensin.

Ja till och med ett eget inventory har varje gubbe och du kan välja vilka vapen han ska ha. Oboy detta är i alla fall det mest realistiska RTS spelet hittills och det lovar jag.

Jag vågar nästan säga att detta är ett säkert köp 8)

MP BETA signup finns här:
http://www.digitalmindsoft.org/forums/viewtopic.php?f=119&t=1...

Medlem

Spelat betan en hel del och det är helt sjukt najs... Pansar och dylikt är realistiskt simulerat med rikoschetter, penetrering och skademodeller.

Som zauii skrev så är det taktiskt tänkande som gäller för att vinna och inte vem som kan få mest av dom fettaste enheterna.

Medlem

Väntar på cd-key...

Medlem
Skrivet av Xphome:

Väntar på cd-key...

Borde gå rätt snabbt att få en nyckel.

Förövrigt så kan jag ju tillägga att alla hus och byggnader är fysiska objekt, till skillnad från i andra spel (där husen mer eller mindre bara har 3 olika lägen som den kan vara i, tomt, ockuperat eller förstört). Ett par exempel på detta är om man skjuter sönder en skorsten (tänk industri skorsten) som det sitter en gubbe i, oftast dör gubben av att han slår i marken snarare än att för huset förstördes.

Ett annat exempel är om man spränger en kvarn på en bana (Village för att vara exakt) så kan bitarna från kvarnen ramla ner på infanteri under och ha dö på dom.

När jag ändå håller på och hyllar spelet så kan jag ju berätta en annan cool grej som hände häromdan. Fick för mig att jag skulle testa att använda eldkastar infanteri. Oförsiktig som jag var så skickade jag dom rakt in i striden. Innan mina gubbar ens kommit fram till ditt jag ville ha dom så hade någon lyckats få in ett skott som träffade gas/vätske behållaren bak på snubben med eldkastaren. Den exploderade i ett mindre eldhav och tände eld på närliggande buskar.

Elden spred sig sedan vidare till några träd och ett hus. Dessa brann ner i vad som verkade helt dynamiskt.

En annan grej som hände var att jag stod och sköt med min tank i manuellt styrnings läge (I detta kan man sikta och köra som man vill med tanken). Precis innan jag skulle dra av mitt skott på en tank som stod på gränsen till "out of range" så råkar jag röra musen lite så siktet kommer ner i marken ungefär halvägs till målet.

Skjuter och min 75mm Armour Piercing projektil rikoschetterar i marken (inte så konstigt då vinkeln var väldigt plan, så att säga) och träffar en artilleri kanon som den otroligt nog dödar. Att ta död på en kanon med AP överhuvudtaget är ovanligt och då kan du ju tänka vad chanserna för detta är

Point being, Såna här grejer ger så himla skön känsla och inlevelse när man spelar. Dock så finns det inte något bättre än att utplåna alla fienders tanks när dom försöker rusha och har numerärt överläge med upp till 3:1. Även om det finns en hel del "tur"-element i spelet så är det i slutändan taktiskt tänkande som spelar nån roll.

EDIT: Lite att tillägga.
Med risk för att vara lite för positiv ovanför så får väl jag dra till med lite negativa grejer. Fattas fortfarande en del ljud när man väljer gubbar, i alla fall på tyska sidan (Har bara spelat som tyskar sen dom släppte patchen). Det finns en del till grejer (till exempel loadscreen-krash) men dessa är jag 98% att de har fixat det mesta av efter första patchen. Trots att det bara är en beta så måste jag nog säga att det här är det absolut roligaste RTSset jag har spelat.

Om du som läser detta har fått en beta nyckeln och känner för att spela med ett par andra svenskar så kan du väl dra iväg ett PM.

Medlem

Väntar på internationella betan istället

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Väntar på internationella betan istället

Det enda som är på ryska är Men of War logon i menyerna. Engelsk översättning är vad jag har sett bara fel på ett ställe (Namnet på den tyska artilleri kanonen). Du får använda din CD-Key i internationella betan också så det borde inte vara nåt problem.

Just sayin'

Inaktiv

Testade det i några timmar, men liksom World in Conflict fastnar jag bara inte för den här typen av RTS spel. Jag vet inte varför : / Det känns bara enformigt efter en stund. Lär testa det igen senare om några månader, får hoppas att det kan fånga mig då.

Medlem

Är inte men of war samma som faces of war 2??

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Är inte men of war samma som faces of war 2??

Einstein har talat.;)

Medlem

Faces of War är sjukt underhållande, är det här bara hälften så bra så är jag nöjd ändå

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Faces of War är sjukt underhållande, är det här bara hälften så bra så är jag nöjd ändå

Håller med, coop är ju underbart i faces of war och soldiers: heroes of WW2. Får dock hoppas att de fixar prestandard problem som det var i de två första.

Inaktiv

Kanske blir något för min ner i pris önskelista om inte demo:n säger något annat. Jag är lite trött på andra världskriget måste jag tyvär erkänna. Men vad skulle den här single player kanpanjen handla om? Normandie=inget köp


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Nu är det två månader till släppet av Men of War. Verkar vara ett intressant spel. Själv har jag satsat på Company of Heroes när det gäller RTS men det är verkligen botten som on-line spel. Hoppas MoW kan höja kvaliteten några snäpp!
Hur är intresset för MoW där ute i landet? Hur stort blev Face of war när det kom (inbillar mig att det blev utkonkurrerat av CoH)?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Kanske blir något för min ner i pris önskelista om inte demo:n säger något annat. Jag är lite trött på andra världskriget måste jag tyvär erkänna. Men vad skulle den här single player kanpanjen handla om? Normanide=inget köp

Ryska fronten främst.
Du lirar även som Tysk så vitt jag vet.

Trött på andra världskriget må man vara , men ett spel av den här kalibern har aldrig gjorts, gillar man inte detta är man svårflörtad. Bara realismen gör det värt det.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Kanske blir något för min ner i pris önskelista om inte demo:n säger något annat. Jag är lite trött på andra världskriget måste jag tyvär erkänna. Men vad skulle den här single player kanpanjen handla om? Normanide=inget köp

Ryska fronten främst.
Du lirar även som Tysk så vitt jag vet.

Trött på andra världskriget må man vara , men ett spel av den här kalibern har aldrig gjorts, gillar man inte detta är man svårflörtad. Bara realismen gör det värt det.

Underbart.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Realistiskt är det många som skriver. Är det någorlunda realistiska skjutavstånd eller är det som vanligt 50-100 meter som gäller?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Om man tittar på denna filmen http://www.youtube.com/watch?v=gzZE5dmvKvY&feature=related så ser det ut att vara de avstånden som gäller! I jämförelse med Company of heroes så är det dock några tiotal meter längre. Där sitter ju gubbarna nästa i knäna på varandra när dom krigar!

Medlem

Avståndet är en bra bit med tanks.
Men man måste komma ihåg att det är ett spel , och eftersom det inte är ett FPS är det lite svårt att göra avstånd på 800meter till fienden.

Det står förövrigt hur långt när du siktar osv om du väljer att köra men den på. Jag brukar hålla mig på 200 meter.

Medlem

Ja, nu har jag läst denna tråd och fått beta key etc. men det verkade vara ett jävla tjorv för att få igång det.

Läckt rysk rapidshare tillsammans med någon internationell.pak som inte ens har stöd av utvecklarna?

Alltså hur bra funkar det och hur många spelar - Är det ens värt det?

Medlem

Theatre of War är väl rätt realistiskt annars?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av haido:

Ja, nu har jag läst denna tråd och fått beta key etc. men det verkade vara ett jävla tjorv för att få igång det.

Läckt rysk rapidshare tillsammans med någon internationell.pak som inte ens har stöd av utvecklarna?

Alltså hur bra funkar det och hur många spelar - Är det ens värt det?

Den "officella" internationella betan har inte kommit än. Om du inte orkar pilla så vänta på den. Inte så mycket pill faktiskt, bara ersätta en fil och ta sig igenom den ryska installation, vilket du borde kunna om du har installerat ett spel förrut, så ja, det är värt det... och ja det är många som spelar.

Medlem

Ska ge det en chans då.. jag heter PastramiSecrets ingame. Look me up.

Medlem

Wow, det var faktiskt riktigt kul... Mycket bättre än Faces of War. Man måste dock vänja sig lite vid kontrollerna och snabbknapparna.

Använd Grupper.

Medlem

Yepp.

Se till att använda manual-control om du inte gjort det också.
(dvs så du kan styra enheter/tanks 100% själv)

Tror att default knappen är att man skall hålla inne CTRL, och styra med pil tangenterna, men jag bytte till W,A,S,D mycket mer bekvämt enligt mig.

Inaktiv

En annan bra sak är ju att i nästa patch så kommer dom fixa in jappsen..(japan ) kommer bli skitroligt!

Grymt spel..har spelat de tidigare och detta är väldigt finslipat så att säga.
Kan knappt vänta på att få spela den Tyska campaignen
en sur sak är dock att dom har gjort 10 uppdrag för soviet...5 för de allierade och 5 till Tyskarna
Man ska skjuta ryssar..inte spela som dom!

Medlem

HAr det släppts än eller är det bara en beta

Medlem

Ja, det är en beta.

Har börjat lessna lite nu måste jag erkänna det finns alltid för stora brister i detta spel gällande kontrollerna.

Medlem
Skrivet av haido:

Ja, det är en beta.

Har börjat lessna lite nu måste jag erkänna det finns alltid för stora brister i detta spel gällande kontrollerna.

Brist i kontrollerna?
Förklara dig gubbe!

Känns som man har mer kontroll än i något annat spel.

Medlem

Får rysningar bara av att läsa trådtiteln då Soliders Heroes of world war 2 och Faces of War är de bästa taktiska RTS so någonsin gjorts i min bok.

Lagt en jäkla massa timmar på dessa spel, online, moddar etc.

Svårslaget så Men of War kommer bli det givna köpet sen stänger jag in mig på mitt kontor i ett halvår minst!


signatur

Gamer since day one!

Skriv svar