eRepublik - Hjälp Sverige bli en stormakt!

Inaktiv
eRepublik - Hjälp Sverige bli en stormakt!

eRepublik.com är ett geopolitiskt strategispel där du spelar som medborgare i en verklighetsförankrad värld. Spelet är kontinuerligt, det vill säga att spelet fortsätter och fortsätter utan omstarter som i exempelvis Travian. Det innebär att vad du än företar dig i eRepublik så riskerar du inte att ha gjort det för intet.

eRepubliks värld är uppdelad i nationer såsom Sverige, USA, Spanien, Rumänien etc. Dessa länder styrs av sin egenvalda kongress och president som röstas fram varje månad av medborgarna. Kanske är du en av spelarna som ger sig in i Sveriges tuffa, ogästvänliga politik och briljerar med din utmärka retorik och vinner väljarnas stöd?
Som kongressledamot kan du vara med och besluta om inrikes frågor såsom hur nationens ekonomi ska styras för bäst verkan m.m.
Som president ansvarar du för utrikes frågor och jobbar för att upprätthålla allianser och när nöden kräver: förklara krig.

Eller ligger du mer åt det giriga, snikna hållet och bara ääälskar lukten av smutsigt guld? Ja, spill då ingen tid på att larva runt i politikens röriga vatten. Samla startkapital och grunda ditt första företag; så fröet till ditt blivande affärsimperium och driv det med vinst. Spela ut konkurrenterna och se din rikedom växa.

Utöver det finns det mängder av olika funktioner och vägar att gå i eRepublik. Spelet blir i princip precis vad du gör det till. Jag, Karl Holm (nuförtiden Kalle Holm dock) in-game, har spelat sedan juni, och jag har haft skoj ända sen dess. Jag har varit politiker, partiledare, skribent, småföretagare, VD för Sveriges största aktiebolag, finansminister och soldat. Jag har prövat på så mycket jag kunnat med hjälp av min fantasi och mina vänner i spelet, och jag finner det fortfarande underhållande och spännande. Därför vill jag rekommendera det här webbläsarspelet till er, välkomna er till spelet och eSverige.

Lite kort om Sverige så är Sverige det 9:e största landet populationsmässigt. Vi är dock det starkaste och effektivaste landet militärt då vi har en lysande försvarsledning som organiserat vår armé till en renodlad mordmaskin. Vi är respekterade runtom hela jorden, även om fiendealliansen tenderar att kalla oss "pig discusting". Just nu pågår ett världskrig mellan Sveriges allians Atlantis mot en allians som heter Peace. I stort sett alla länder är med i konflikten och strider bryter ut nästan överallt, närsomhelst. Därför behöver Sverige Dig, vi behöver dig för att få ta del av din kompetens och din styrka.

Ni kan antingen registrera er direkt via sidan www.erepublik.com, men då går ni miste om inbjudningsbonusen på 5 guld. Man får nämligen 5 guld (motsvarar ca 125 in-game svenska enkronor, som räcker till ca 150 dagars mat eller 21 vapen. Kort sagt är det mycket pengar i spelet. Följ denna invitationslänk för att få de extra gulden vid level 6: http://www.erepublik.com/en/referrer/Kalle+Holm

Vad väntar ni på? Bli medlem idag! För Sverige!

Inaktiv

Japp, erepublik är riktigt grymt. Jag fick en inbjudan för ett tag sedan och sen dess är jag fast.

Admins är väl inte världens bästa men de är ju från Rumänien också. Hursomhelst är det ett kul spel och det är riktigt sköt att det inte tar så lång tid ifall man är stressad, om man däremot har tråkigt kan man engagera sig politiskt eller driva företag.

eRepublik är bra på det viset att man själv väljer hur mycket tid man vill lägga ner på spelet till skillnad från wow där guilden kräver att man är aktiv mm.

Inaktiv

Hörni, låt inte tråden gå och dö nu! Skrik till om ni vill ha en invite!

Inaktiv

Kom igen nu! Sverige är nästan på gränsen till krig mot Tyskland, så vi behöver allt folk vi kan få att fylla leden med! Skriv här om ni vill ha en inbjudan.

Inaktiv

Det händer ju inget i Erep längre. Man loggar in klickar på Work, klickar på marketplace och köper den billigaste Q2 maten, loggar ut. Det var roligare när det var krig och när man behövde lite 5killz för att kunna jobba ordentliget

Undrar om jag ska sluta


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Det händer ju hur mycket som helst i eRepublik, bara inte på hemmaplan i Sverige. Gå med i armén så lär ni skickas ut på någon övning i utlandet inom kort för att kämpa mot PEACE i världskriget. Annars kan du ju engagera dig på andra håll. Läs gärna min artikel: http://www.erepublik.com/en/article/vars-god-h-r-f-r-du-en-gr...

Medlem

langa invite hörru

Inaktiv

Skickade en till dig.
En till S_O1sson87 och en till S_noll1sson87 hoppas något kommer fram.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

tar gärna emot en invite verkar ganska kul

Inaktiv

Ghoül är inbjuden nu


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Egentligen så är det bara att regga sig på erepublik.com och så blir man medlem men om ni blir inbjudna och kommer upp till lvl 6 så får jag 5 GOLD. Så ni gör mig en stor tjänst om ni låter er bli inbjudna. Jag skulle kunna erbjuda erepSEK till den som låter sig bli inbjuden faktiskt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Om ni låter mig invita er så erbjuder jag guidening och allmän hjälp som kan behövas:) Skicka ett pm om invite till mig så ska jag hjälpa er att komma på fötter och hjälpa er att fatta beslut som är viktiga vid starten.

Mvh: larante

Medlem

bjud gärna in mig

Inaktiv

Aiek är inbjuden på Samuel_Ar_bast@hotmail.com.
Hur går det för er andra? awakz och ghoül? Vad heter ni på Erepublik


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Aiek är inbjuden på Samuel_Ar_bast@hotmail.com.
Hur går det för er andra? awakz och ghoül? Vad heter ni på Erepublik

jamen tackar, då får man ta och komma ihåg vad lösenordet var då.. :evil:

Inaktiv

Krig!

eSverige är nu officiellt i krig med Tyskland och de första slagen lär börja ut kämpas nästa, eller till och med denna veckan! Vad väntar du på?

Registrera dig på erepublik.com, eller fråga efter en invite i denna tråden. Om du registrerar dig med invite så får du ingame-guld av mig när du kommit upp i lvl 6.

Glöm inte att hälsa på på IRC, erepublik.se @ quakenet

Inaktiv

Vi smiskar Tysklands rumpa ordentligt nu! Sverige har tagit på sig rollen som blodtörstiga, hämningslösa vikingar som måste kräva sin hämnd från de tjocka, föraktliga tyskarna. Världen stirrar på oss med skeptiska blickar, men ingen utav dem kan undgå att imponeras av Sveriges krigskraft. Hjälp till att smiska tyskar och slå världen med häpnad! Gå med i erepublik idag!

Medlem

Kör oxå. Heter Hix0r. tyvärr reggade jag mig utan att få en invite

Medlem

Tar gärna emot en invite

Medlem

vill ha invite


signatur

Sånt e livet

Inaktiv

Nytt världskrig runt krönet nu, och med andra ord ett perfekt tillfälle att sätta igång och spela! Är någon intresserad av en invite så hojta till, så hjälper jag er att komma igång och förstå spelet.

Inaktiv

Invita mig dårå, får man ju kolla detta...

Medlem

Skrev en blogg om Sverige genom tiderna i eRepublik: http://www.fz.se/bloggar/intresset/p=17735

Sverige behöver verkligen fler spelare nu!

Medlem

Joinade under namnet "EvilChickenSWE", via din länk Winterdragon.

Inaktiv
Skrivet av Evil Chicken:

Joinade under namnet "EvilChickenSWE", via din länk Winterdragon.

Jag såg det, brutal avatar du skaffade. ^^

Inaktiv

Verkar trevligt, en invite vore guld...

Inaktiv

Behövs verkligen en invite fortfarande?
eRep borde funka iaf.

Medlem
Skrivet av Anaxima:

Behövs verkligen en invite fortfarande?
eRep borde funka iaf.

Suck... Ref-postar utan att tydligt klargöra det ÄR FORTFARANDE FÖRBJUDET!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

så där ja.. en kopp kaffe och nu ska jag se vad detta är


signatur

woop woop

12
Skriv svar