Mirrors edge, varför sålt så dåligt?

Medlem
Mirrors edge, varför sålt så dåligt?

Hejhej, jag älskar mirrors edge. Ett underbart men kort spel. Jag såg på vgchartz att det BARA sålts i 200.000 exemplar. Jag förstår inte. Är det bara för att huvudpersonen är en tjej?. Lixom. Det är ju amazing. Tänk en förbättrad version av det.. Huga.
Om du inte har spelet, Köp!

Medlem

Var läste du då?
För på vgchartz står det:

x360 0.57m
ps3 0.46m

och den senaste uppdateringen är från 3 nov, så det borde sålt lite mer vid det här laget.

Medlem

jag ser in i framtiden på vgchartz. Öhrm.
Men det bör ju iaf sålts 200.000 nu tycker jag. Det är ju ett underbart spel.

Medlem

Ett tips till alla utvecklare är ju att slänga in en kick-ass multiplayer-del


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Det kan även vara för att det är så lätt att ta från typ piratebay. Vilket är synd. Vackert spel.


signatur

Rawr

Medlem

Är väl som vanligt med lite "uddare" spel. De blir svårsålda för att man inte kan pitcha de med lika få ord som de där man vet vad man får. De problem spelet har, har inte heller kunnat ge det kritikerrosning för att på så sätt göra det än mer populärare.

Men visst är det ett riktigt bra spel, och det verkar sålt rätt bra ändå, även om det inte är dundersuccé. Förhoppningsvis är det åtminstone tillräckligt bra för att DICE ska få i uppdrag att bygga på en 2a. Tror det var Jeff Green som hintade om att ordet kring ME inom EA har varit närmare "Disaster", så de hade väl å andra sidan rätt höga förväntningar på det.

Till Exeron säger jag, ett tips är att jobba klart kampanjen (i ett single playerspel!) innan du ens börjar fundera på något annat.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Nytt IP och med alldeles för icke-mainstreamupplägg för att det skulle funka jättebra kommersiellt sett nästan oavsett. Det har polariserat opinionen också vad jag har hört.

Om de inte planerade för halvdåliga försäljningssiffror är det bland de sämre drag jag hört någonsin iaf.

Det hade legat i min spelsamling iaf om det inte vore för att det kör det där hemska DRM:et som jag av princip inte tänker ta i med tång. Inte förrän priset ligger på 150-200kr iaf.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

jag ser in i framtiden på vgchartz. Öhrm.
Men det bör ju iaf sålts 200.000 nu tycker jag. Det är ju ett underbart spel.

Framtiden? Det hade sålt 1.03m dvs miljoner i november förra året. Vilket är en hel del mer än 200.000.

Medlem

Beror kanske på att det är ett tråkigt spel ?
provade det och höll på att somna,
jättekul att bara hoppa mellan hus och springa på väggar, noot.

Medlem

prövade demot, det var sjukt roligt!!
jag ska köpa det här sen
närvaro känslan är verkligen nått utöver det vanliga.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Tepz:

Beror kanske på att det är ett tråkigt spel ?
provade det och höll på att somna,
jättekul att bara hoppa mellan hus och springa på väggar, noot.

det är underbart.

Inaktiv

För att Mirror's edge släpptes i November. Folk köper oftast inte fler än ett spel per månad. Mirrors edge släpptes alltså sammtidigt som Gears of War, End War, Call of Duty 5, World of Warcraft Lich King, Tomb Raider, Left4Dead.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

LittleBigPlanet släpptes också i november 350.000 exemplar. Tycker är rätt skapligt.

Men som theharsmlesswarrior säger så är det nog att det släpptes många spel som de tog före, jag vill verkligen veta vad säljsiffrorna för ME är nu!

Inaktiv

Spelet är lysande imo, Jag har köppt det både till PC och PS3 men det fick en del dåliga recensioner tidigt vilket kan vara anledningen till de dåliga siffrorna.

Dock så älskar jag det och hoppas på uppföljare.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Vila i frid

Jag tycker ME förtjänar bättre betyg än det fått av många spelsidor. Intressant och nytt upplägg, grymma banor och animationer. Hade dock varit grymt med multiplayer men trial och time-runs ger spelet livslängd.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Till Exeron säger jag, ett tips är att jobba klart kampanjen (i ett single playerspel!) innan du ens börjar fundera på något annat.

Det ser jag som en självklarhet...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Spelet är unikt på sitt sett, har aldrig sett ett sånt ballt nytänkande på länge.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Nytänkande kanske. Roligt? Nej! Jag tycker speciellt illa akrobatiken. Man fattar ju aldrig var vägen är och inte är. Buu!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Då kanske du ska spela spel du klarar av att spela. Det är sjukt lätt att veta vart "vägen är och inte är". Otroligt flyt i spelet.

Medlem

precis, man måste inte stanna och kolla vart man ska.. man vet m vart man kan springa och så

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nytänkande kanske. Roligt? Nej! Jag tycker speciellt illa akrobatiken. Man fattar ju aldrig var vägen är och inte är. Buu!

Det är i princip som att spelutvecklarna håller dig i handen när du lirar. Finns ju röda markeringar som visar PRECIS vart man ska hoppa/springa. Mera linjärt än så blir det nog inte...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Bästa spelet! förra året

Inaktiv

grejen med mirror edge's är att det är annelunda och nästa (för) svårt för vissa att man slänger undan spelet istället för att ta utmaningen, sen spelar man som en tjej, cool. men skulle var bättre om man kunde välja käratär. jag tänkte köpa det men blev avskräckt när jag spelade demo:t...ja jag vet jag e n00b


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Sen kan det vara sjukt frustrerande ibland så man sitter och svär och bankar i bordet...

Spelet hade väl multiplayer-del från början?
Har för mig att jag såg en video där en var Faith och resten av spelarna på servern var snutar.

1
Skriv svar