Guitar Hero och Gears of War. Rip offs?

Inaktiv
Guitar Hero och Gears of War. Rip offs?

#Guitar Hero och #Gears of War två stor säljare som vi alla känner till. Men nu har jag fått för mig att någon har sagt till mig att det redan fanns ett Japanskt spel med samma koncept som Guitar Hero. Och att Gears of War's kända cover system som de fått så mycket beröm för (en knapp för att ducka och röra sig i ducka läget) skulle redan finnas i ett annat spel som är släppt tidigare. Stämmer det? Vad heter dessa föregångare i så fall.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Tror att det är Drum Mania du menar. Gears of War rip-offen känner jag inte till.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Klickade mig vidare från di länk och hittade #Guitar Freaks från 1998


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Ganska likt om man tittar på gameplay från spelt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Konami var först med idén. Men Harmonix tog över med Guitar Hero. Konami har nyligen släppt Rock Revolution men kan tyvärr inte mäta sig med Guitar Hero och Rock Band. Lite sorgligt att Komani försökte slå tillbaka men misslyckades.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tror att det första spelet som blev känt för att ha ett coversystem hette Kill.Switch.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Tror att det första spelet som blev känt för att ha ett coversystem hette Kill.Switch.

Jag kolla nyss på youtube. Det hade visserligen ett cover system men det fanns inget sätt att byta väg vad jag såg. Finns det ingen närmare?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ingen aning, men Kill.Switch var iallafall först vad jag vet. Sen glömdes det bort för att tas upp igen i Gears vad jag förstått. Tror fortfarande att det är Kill.Switch som kan närmast vara en kopia, att Gears gjorde processen smidigare är det förmodligen ingen som tar hänsyn till.


signatur

Videomupp

Medlem

hmm menar du Perfect Dark Zero?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar