Behöver hjälp med val av klass

Medlem
Behöver hjälp med val av klass

Så att jag beställt ny dator och givetvis age of conan då också men är rätt osäker just nu på vad jag vill spela.

De klasser jag är intresserade av just nu är följande:

Guardian
Necromancer
Dark templar

Skulle gärna höra lite från någon som spelar dessa, lite om hur de är att spela och hur "långtråkiga" de är och annat som kan vara väsentligt.

Tackar på förhand

Inaktiv

Guardian har jag aldrig spelat så där kan jag ej uttala mig.
Necromancer är riktigt grym. Om du vill ha en riktigt jävla ond karaktär så är detta en karaktär för dig! Är en ond mage med arméer av minions som ser onda så in i h*lvete ut.
jag tycker personligen att Necromancer är riktigt roliga att spela!
Dark Templar har jag bara spelat till lvl 14 och vid den leveln har det ej hänt så mycket, så jag kan ej uttala mig här heller.

Mitt tips är dock att testa alla 3 tills du känner dig nöjd och kan utesluta 2 av dem.

Medlem

Guardian är väl den klass som har minst flashiga saker.. De har nämligen inga alls...

Där är det enbart rustning och kallt stål som gäller så de får enbart melee-combos med inriktning på svärd/sköld eller polearms.
Jag har en lvl15 guardian men som sagt, fram tills dess har det inte hänt speciellt mycket utan det är bara att veva på.

Dark Templar är nog den som har den största blandingen av Spells/melee i spelet och där har jag testat en fram till lvl10 men tyckte att den inte var bra på varken det ena eller det andra. Men där var jag nog mest otålig så det kan mycket väl bli bättre efter det


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Okej tack för feedbacken. Måste medge jag inte är så där sugen på guardian längre, låter som han är precis som jag tänkt mig att han skulle vara.

Hur är det med necromancern?

Medlem

Okej tack för feedbacken. Måste medge jag inte är så där sugen på guardian längre, låter som han är precis som jag tänkt mig att han skulle vara.

Hur är det med necromancern? har han mycket debuff och dots? eller vad har han då förutom att summona minions? Kan man ha många summonade creatures eller är det bara en åt gången?

Dark templarn låter lite som en shaman från wow men antar att han skiljer sig en del från en shaman, vad är de största skillnaderna?

Medlem

Dark templar är mer som WOW's Paladin utan heals utan mer DD och tank inriktad, men AOE tank bland annat.

De enda spells i alla fall till lv 16 man får är buffs av alla slag.

Värt att nämna att vid lv 1-20 så är Dark Templar samt BearShaman något näst intill omöjliga att levla upp, har du mer en 2 pers på dig så dör du garanterat nästan alltid. Har hört att det blir bättre dock men själv bara lv 16

Medlem

Nån som har något att säga om Assassin? ;o
Har spikat att jag ska lira Assassin, men så många klasser verkar grymt intressanta juh.. Så är lite kluven.. Står mellan Assassin, Dark Templar, Ranger och Demonologist.. bara...

Medlem

spelar Dark Templar atm.. grymt skoj.. mitt första char.. blev lvl 10 nästa 11 innan jag drog till Uni...man måste nästan satsa feast(tallents) direkt i drain life o sen spamma de abilities för att inte dö när man har 2-3 pers på dig...Men det är bara början 70 lvls 2 go, ganska mycket o se o läsa sig...

Medlem

Hmm okej dark templar låter ju rätt skoj även om det kanske är svårt i början skulle dock vilja höra mer om necromancern om någon spelar honom.

Medlem

Någon här måste väl spela necromancer? var inte blyga grabbar och oroa er inte, spelet försvinner inte för ni tar 5 minuter av er tid till att svara i dnena tråden

Medlem

Ranger.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Det jag har funderat mest på är väl att, när jag får spelet, skapa antingen en Dark Temp, Necromancer or a Ranger.

Inaktiv

Skaffar jag spelet så tänker jag såklart välja :

Priest of Mitra

Gillar denna del :

and even bring the dead to life....

ahaha

1
Skriv svar