PVP på en PVE server?

Medlem
PVP på en PVE server?

kan man köra pvp på en pve server.. fast man själv måste aktivera det?
och vad är då skildnaden mellan RP-PVP servern och PVE servern..?

Medlem

Chansar på att PvP på en PvE server endast är "battlegrounds" eller "minigames" (som dom kallar det i Age of Conan?) alltså typ.. TDM och Capture the Flag grejerna, även Siege PvP grejen, annars tror jag inte man är flaggad ute i världen om man inte PvP flaggar sig själv.. Jag har ingen aning eftersom jag inte spelat spelet, men det är så jag antar att det är..
.. men eftersom jag inte alls vet så är det här kanske inte till jätte mycket hjälp.. fan.. ><..

Medlem

ok, tack endå hehe, blir nog en RP-PVP server, hoppas bara att de servrarna inte står folk tomma då de ejj verkar så populära

Inaktiv

Rp-PvP är som en vanlig PvPserver fast man rollspelar sin karaktär.
PvE är en server utan Free-For-All pvp helt enkelt.

Medlem

Jupp, på en PvE-server så kan man PVP-flagga sig själv vilket gör att du kan bli attackerad av andra PVP-flaggade spelare överallt (tror jag) utom i (NPC)städerna.

Annars är det Border Kingdoms som gäller för regelrätta PVP-strider & Siege-Battles. Där bygger man de Battleceeps som man slåss om och det är de som ger mest bonusar till guildet.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Men hur funkar det med spelarbyggda städer då, kommer de att kunna bli attackerade på en PVE server eller funkar bara det på en PVP server?

Medlem
Skrivet av MB?:

ok, tack endå hehe, blir nog en RP-PVP server, hoppas bara att de servrarna inte står folk tomma då de ejj verkar så populära

inget illa menat men jag tycker att du inte ska spela i en RP server om du inte tänkt rollspela,
men det kanske du har tänkt göra?

Medlem
Skrivet av MB?:

Men hur funkar det med spelarbyggda städer då, kommer de att kunna bli attackerade på en PVE server eller funkar bara det på en PVP server?

De spelarbyggda städerna som byggs i "resursområden" (alltså själva Guild-husen) kan inte bli attackerade av andra spelare på en PvE-server som jag har förstått det, utan bara av npc-mobs/djur m.m. som finns i den instancen. Det krävs då att man har en mur eller vakter/spelare som skyddar staden mot mobsen/djuren.

Annars är det som sagt enbart Battle-Keeps i Border Kingdoms som spelare kan förstöra på en PvE-server.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

1
Skriv svar