Våga vägra meningslös ganking!

Medlem
Våga vägra meningslös ganking!

Jag blev precis gankad av en lvl 70 kille, och jag är lvl 31... Jag förstår inte saken med att pvp:a en kille som är 40 lvls under en själv! Vill inte låta som nån crybaby, men att sen stå och spawn ganka mig + några till 10 gånger i rad! Respawn buffen fungerar inte riktigt som den ska ännu verkar det som, vad e den satt till 5 sekunder? Stackars dom som har väldigt långsam dator, då hinner dom bli gankade innan dom laddat in igen! Borde fixa någon form av zone runt respawnsen där det ej går att pvp, ungefär runt målgården i hockey! innanför där e det inte populärt att vara om man e motståndare!

Inaktiv

Vissa lvlar upp fort som fan bara för att kunna springa runt och ganka allt dom ser. Folks definition av kul skiljer sig. Har en polare som e precis så, han ska alltid vara på topp, sitter dag ut och dag in och ser till att han har bäst grejor, när folk hinner i kapp slutar han spela. :S

Inaktiv

Finns PVE servrar.

Medlem

Gankning händer...gillar du inte det gå till pve.

Som dom flesta säger... kan man inte ta FFA PVP ska man inte spela på en sån server. Ganking kommer vara vardag.
Jag ser dock fram emot att ständigt vara på min vakt.

Sen om det är någon som är högre level än dig spelar ingen roll.. alla har tillgång till hide/sprint. FFA PVP = 900% mer på sin vakt.

Medlem

Det är det som är spännande ^^ man vet aldrig om nån attackerar, man måste alltid vara på sin vakt.

Inaktiv

Läs den här innan du väljer att spela på en FFA PvP server:
http://conanvault.ign.com/wiki/index.php/PvP_FFA_Primer

Medlem

precis som man väntade sig då.. är glad att jag valde pve


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

De enda som finner nöje i ganking är mobboffer som aldrig fick hävda sig ordentligt i plugget.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

De enda som finner nöje i ganking är mobboffer som aldrig fick hävda sig ordentligt i plugget.

håller med dig helt. Alla som kör PVE är kärringar som klär sig i kvinnokläder och sjunger abba klassiker.

Medlem

Undrar vad "våga vägra meningslös ganking", heter på latin. Borde vara ett bra klan-motto.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Menade inte att jag har något problem med att spela på en PvP server och visst fattar jag att gankning kommer ske, men jag förstår inte riktigt nöjet för en lvl 70 kille att ganka en kille som e 40 lvl lägre och sen stå och kedje ganka honom! Han varken tjänar på det och jag förlorar inget på det! Ungefär som jag kommer stå när jag är lvl 80 och vänta på alla som stiger av båten efter tortage och alla lvl 20 killar kommer helt ovetande att kliva in i en säker död! Som jag SJÄLVKLART inte tjänar ett skit på, men what the heck...

Jag tycker också det är kul, när man får vara på sin vakt, OM man blir påhoppad av en kille som ligger ungefär samma lvl som en själv! Jag attackerar sällan spelare som är under min egen lvl eftersom jag vet hur "segt" det är själv att bli ägd av en ûber snubbe!

Medlem

Gå med ett guild och kalla på polarna, tre-fyra lvl 30 kan nog
ge en lvl 70 stora skälvan.

Medlem

Jag älskar PvP men tycker också att 10-20 levels emellan är löjligt. Man bevisar bara en sak med det och det är att man är för feg för att ge sig på någon i sin egen level range.

I WoW älskade jag att hoppa in och hjälpa till när jag såg någon bli gankad på det sättet men i AoC på en FFA server är det svårt och jag har lyckats döda den jag velat hjälpa mer än en gång. Det krävs ett nytt tänkande.

Men AoC är inget singel player spel på en FFAPvP server. Inget MMO är egentligen det men AoC än mindre. Jag questar alltid i grupp med mina guild medlemmar och har inte förlorat en PvP fight än så länge. Spelar jag min Barbar så kan jag köra en del solo. Har investerat mycket skillpoints i sprint, endurance osv, så hoppar någon med dåligt självförtroende (det vill säga 10+ levels över mig) på mig så sprint och hide. Funkar varenda gång.

Jag har general chat avstängd så jag vet inte och vill inte veta hur snacket går men på våran server så har jag, efter mycket PvPande, bara fått ett negativt /tell. Däremot flera "tack för en god match" vilket tyder på att det i alla fall finns lite moget folk som spelar.

PvP är PvP och med det kommer oundvikligen gankande och liknande. Det kommer alltid att finnas dom som tycker det är skitkul att attackera dom som är flera levels lägre än dom själv och påverkas ens humör av det negativt så bör man hålla sig undan. Man ska i så fall söka sig till en PvE server. Alla PvP minigames och siege finns ju fortfarande till en förfogande på en PvE server så man missar ingenting.

Gen
Medlem

Mellan lvl 1-20 så tror jag att 75% av gankingen jag blev utsatt för var 2vs1 15% 3vs1 och 10% 1vs1. Känns som att ensamma spelare attackerar sällan andra i samma lvl +- 3 kanske.

Snabb fråga, förlorar man alla sina saker när man dör.
Jag ska ju köpa CE snart, och jag vill gärna inte förlora "Drinking Cape" och den där coola ringen

Inaktiv

Nej man kan inte förlora items. Man får ett death penalty (eller flera om man dör igen) som är temporärt, det går också att få bort om man hittar sin gravsten där man dog och plockar upp den.

Inaktiv

De borde ju egentligen kan man tycka ha ett system där en säg lvl 70 inte kan ganka de som är säg 30 lvls under så man i alla fall får nån sorts säkerhet...Men som sagt man kan ju alltid gå i grupp, vilket jag i alla fall kommer att göra så mycket som möjligt, ganking is the sheeit!

1
Skriv svar