Battlefield 1943 - Flygplansbomber?

Youtube-proffs
Battlefield 1943 - Flygplansbomber?

Har en liten teori, att bomberna i flygplanen som man kan flyga på spelet innehåller bomber som är gjorda av, sand och vatten. För det är inga kraftiga saker man släpper från himlen.

Har en flygtid på runt 1-2 timmar och otaliga bomber har släppts över mål som jag har störtdykt över (rakt ner, bomberna kan INTE missa) och jag har max fått 2 kills med bomber.

Är det någon bugg i spelet eller vad är det som pågår?

Har även fått en hel del bomber rakt i skalpen och inte en enda gång har jag dött.

Någon annan som känner samma sak?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Man måste träffa rakt på ifall fordonet/folket inte är skadat.
Man måste vara skillad på att träffa helt enkelt.
Ibörjan var jag skitdålig på det, men nu är jag faktiskt hyffsat bra på det, brukar alltid döda minst en varje gång jag tar ett flygplan och vet du vad, jag har faktiskt dödat ett annat flygplan med mitt flygplan med bomber - i luften Slå det;)


signatur

Wai

Inaktiv

Som godnoken skriver, det är direkta träffar som gäller, tillfälligt lagg kan nog vara en bov i dramat ibland.

Tänk på att vinkel och fart avgör var "lerbbomberna" slår ner. (vatten + sand = lera?)

Om bomberna hadde större "splash radius" skulle flyget bli för dominant, gillar som det är nu, krävs en bra pilot och smarta taktiska val för att hjälpa sitt lag på bästa sätt.

För övrigt, är det bara jag som skrattar ljudligt och galet när man dödar en 8+ fi i en "air raid". Mwhahaha hoho hehe

inK
Medlem
Skrivet av fatsug:

För övrigt, är det bara jag som skrattar ljudligt och galet när man dödar en 8+ fi i en "air raid". Mwhahaha hoho hehe

Skrattar minst lika galet när någon annan gjort en fin "air raid" attack och man väntar utanför dörren med meele-vapnet i högsta hugg.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bomberna är grymt mesiga. Man blir bara frustrerad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

waltX - bli lite bättre på att sikta ;)?.

Själv så tränar jag som bara den i tutorialen så att jag ska bli bra på att just bomba. Jag kan det med att svänga enorma svängar och att ta ner flygplan nu iaf

inK
Medlem
Skrivet av WaltX:

Bomberna är grymt mesiga. Man blir bara frustrerad.

Välkommen till fyrtiotalet.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

De har minskat på splashen som faen tycker jag. Stridsvagnen mot fotsoldater tycker jag är likadant. Lite drag i alla explosioner.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

jo det är ingen ide att bomba infanterister med tanken, lika använda kulsprutan istället.
lite tråkigt faktist då man endå röjjer med tanken så kan man väll endå få göra det the battlefield way.

finns mycket i spelet som stör mig.
FF off, autoregen ingen splashdamage.
kom inte och säg att det är pga konsolerna för bad company hade detta.

hoppas pc versionen blir annorlunda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

finns mycket i spelet som stör mig.
FF off, autoregen ingen splashdamage.
kom inte och säg att det är pga konsolerna för bad company hade detta.

hoppas pc versionen blir annorlunda.

Man ska vara jäkligt glad att FF inte är på. Finns så många idioter som som skulle döda en då man t.ex ska ta ett flygplan o.s.v.

Tycker det är bra som det är. Sen så är det ju ett billigt arcade-spel så man ska inte kräva för mycket. För som det är nu är det mycke underhållning för en liten slant

Medlem
Skrivet av Godnoken:

jag har faktiskt dödat ett annat flygplan med mitt flygplan med bomber - i luften Slå det;)

Ok de va rätt nice Dödade en i ett annat flygplan innan han änns han lyfta slå de du. (ditt är nog ändå sjukt mykke svårare)

Tycker att jag borde lägga en kommentar på er som gnäller på planens bomber... De står i Tip när man joinar en server att flyplanen kräver en bra och skillad pilot för att kunna få ut planets fulla funktion. Är man skillad så behöver man inte en enorm splashradius för att dominera.

har flygplans tid på runt 4h, ibörjan va de sjukt svårt att få bomberna att träffa men man lär sig och nu dödar man minst 1 person med bomben varje gång man tar ett flygplan, kulsprutan på planet är hyfsat lätt att döda infanteri på med en stört dykning

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av Godnoken:

jag har faktiskt dödat ett annat flygplan med mitt flygplan med bomber - i luften Slå det;)

Ok de va rätt nice Dödade en i ett annat flygplan innan han änns han lyfta slå de du.

Lol, det är ju som att göra spawn kills.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Molotov:

jo det är ingen ide att bomba infanterister med tanken, lika använda kulsprutan istället.
lite tråkigt faktist då man endå röjjer med tanken så kan man väll endå få göra det the battlefield way.

finns mycket i spelet som stör mig.
FF off, autoregen ingen splashdamage.
kom inte och säg att det är pga konsolerna för bad company hade detta.

hoppas pc versionen blir annorlunda.

Håller med helt och hållet. Klassiker är ju att man ska nalla en flagga med en tank, någon rymmer bakom en bunker för att sedan sno tillbaka flaggan när man åkt vidare. Då kunde man ju panga skiten ur dem med splashen oftast och röka ut dem på det viset.

Tänk detta skräckscenario. Stalingrad (om kartan nu kommer) och usla granater. Det rimmar illa

Det med FF dock är något jag faktiskt inte saknar. Uppenbart kan folk inte hålla fingrarna i styr och ff off på public är helt ok.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

MEN! Att man inte får poäng för base kills är romantik.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Det med FF dock är något jag faktiskt inte saknar. Uppenbart kan folk inte hålla fingrarna i styr och ff off på public är helt ok.

Håller med, men ibland känns det lite avigt att lägga iväg en bombmatta med Air Raid rakt över sina egna gubbbar för att komma åt ett par fiender. Men visst, det passar på nåt sätt in i BF1943, det är lite BF-light på nåt sätt. Kul som sjutton är det dock!

1
Skriv svar