Medlem
BF - 1943 Guide

[info]Välkommen till min andra guide, den förra var om battlefield - bad company
Guiden är gjord av mig (Zamuz) samt att jag fått lite idee'r och tips från andra på FZ och liknande.

[info]KLICKA PÅ DENNA RUTA FÖR ATT ÖPPNA GUIDEN
[Klicka igen för att stänga]
GuideVersion - V 0,1
[/info]

Flygplan

Då du ska köra ett flygplan så gasar du med hjälp utav "L1" på playstation 3 och ? på xbox 360. Du minskar farten med "L2" på playstation 3 och ? på xbox 360.

Om du har orginalinställningar så kommer du att åka upp då du tar den högra spaken uppåt.
Så då du åkt en liten bit på startbanan så
tryck den högra spaken uppåt.

Om du blir anfallen eller liknande av ett flyg bakåt och du är chanslös så hoppa ur flygplanet med hjälp av "O" på playstation 3 och ? på xbox 360.
För att trycka ut fallskärmen då du hoppat ut så trycker du på "X" på playstation 3 medans det är ? på xbox 360.

Du svänger med hjälp utav den vänstra spaken som du antingen drar åt vänster om du ska åka åt vänster eller höger om du ska åka åt höger. Du vickar flygplanet med hjälp av höger spak så att du svänger mer. För att svänga väldigt mycket så medans du svänger så släpp gasen (Playstation 3 = "L1"/ Xbox 360 = "?")
För att sedan dra trycka på knappen igen då du svängt färdigt.

Du släpper bomber med hjälp utav "R2" på playstation 3 och på ? på xbox 360.
För att få en sån hög träffsäkerhet som möjligt så åk så nära som möjligt och tryck på knappen för bomben.

Om du ska skjuta mot flygplan ska du använda dig utav "R1" på playstation 3 och ? på xbox 360.

Det har du siktet till. För att ändra så du ser utanför flygplanet så trycker du på uppåtknappen på playstation 3 och ? på xbox 360.

För att ändra tillbaka så trycker du igen på samma knapp på din kontroll.

Om du ska skjuta på ett flygplan så rekommenderar jag att ha vyn så att man ser inuti flygplanet. Då är själva siktet mer säkrare.

Här kan du kolla på alla rankerna.

Kontroller

OBS - SÖKER HJÄLP MED KONTROLLERNA TILL XBOX 360. Du snabbar på att förbättra guiden om du hjälper till!

(Mer kommer, jag skriver mer )

Medlem

Härligt initiativ! Jag har skickat X360's kontroller via PM. Behöver du mer hjälp så är det bara att säga till.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Cool guide:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

man minskar väll inte alls farten med L2 i flygplanet? när man är i första person så kan man titta sig omkring när man håller i den
Tror man bra kan minska på farten när man släpper på gasen.. vilket planet gör snabbt

Medlem

Du är väll inte Zamuz:O?


signatur

Wai

Medlem

110 små mynt var för billigt att motstå. Köpte det direkt på PSN men får öva mycket då jag dör ganska fort. Jag har i alla fall lyckats ta livet av en polygonfigur med att köra över honom med en tanks.

PSN Nick: stormense så ser ni mig = passa på att uppgradera er rankning!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Satan:

man minskar väll inte alls farten med L2 i flygplanet? när man är i första person så kan man titta sig omkring när man håller i den
Tror man bra kan minska på farten när man släpper på gasen.. vilket planet gör snabbt

Hm, okej.. jag trycker jämt in L2 iaf.. och jag tycker den sakkar ner.

Godnoken - jo.

Millex - tack

waltx - man tackar

Medlem

Vadå, har du multiply accounts?


signatur

Wai

Medlem

man kan byta namn x)?

men ska fixa så att det står vilken knapp det är på xbox 360 också senare.

Medlem

Aha, lol.
Bra lista anyhow!


signatur

Wai

Medlem

bara så ni vet så kommer jag försöka fixa 360s kontroller innan veckans slut och börja med guiden mer nästa vecka.

Man ska inte stressa

1
Skriv svar