Battlefield 3

Ja, om ni har läst nyheterna så vet ni också att Battlefield 3 är på väg. Ingen vet när det släpps, men det verkar som att det kommer att bli bra.

Vad tycker ni om Battlefield 3 och ska det endast vara till PC?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Jag tycker att Dice ska hålla sig till sina föregångare av BF serien. Inga konsoler alltså, bara PC!
Hoppas att de INTE följer COD, för det skulle bara förstöra spelet, enligt mig.
De ska alltså forsätta med deras enorma banor med massvis av fordon och vapen:up: det gillar vi, eller hur?
Men det jag är fundersam över är om de fortfarande kommer att hålla sig till frostbite motorn.

Medlem

Jag tycker att spelet ska vara ett PC-spel alltså en uppföljare på BF2.
Bad company serien kan man köra på konsol.
Bad company är inte dåligt (bland dom bästa online shooter på XB360 imo) men det är konsolanpassat.
så rena Battlefield serien kan dom köra på PC helhjärtat.

dock så tycker jag dom tar frostbitemotorn så vi får förstörbara miljöer för det är vad som gäller från och med nu imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låt BF3 vara PC-Only. Då är konsolägaren nöjd med bad company 2 och pcägaren nöjd med BF3

Medlem
Skrivet av scodriem:

Men det jag är fundersam över är om de fortfarande kommer att hålla sig till frostbite motorn.

Tror Dice kommer lägga väldigt mycket tyngd på BF3, då är en ny motor nästan ett måste


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av scodriem:

Men det jag är fundersam över är om de fortfarande kommer att hålla sig till frostbite motorn.

Tror Dice kommer lägga väldigt mycket tyngd på BF3, då är en ny motor nästan ett måste

BF3 kommer förmodligen med all säkerhet använda Frostbite-motorn. Antagligen kommer motorn vara i klass med den som bfbc2 kommer använda sig av, och förhoppningsvis har den optimerats tills dess också

Jag tror att BF3 endast kommer att komma till PC eftersom det lär inte vara alltför lätt att få till en uppgraderad bf2 känsla på konsol när det gäller commanders osv.

Medlem

Frostbite med BF2 känsla FTW!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Frostbite med BF2 känsla FTW!

Mm! :heart::heart:

Längtar som fan till BF3!


signatur

B lup

Medlem

Hoppas det blir minst lika bra som 2:an.
Klan? :>


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv
Skrivet av marcusiaf:

Hoppas det blir minst lika bra som 2:an.
Klan? :>

klan? kanske det

Medlem

Tror och hoppas att BF3 blir PC exklusivt. Annars kommer spelet att faila. Eftersom konsolerna får BF: BC, BF: BC2 och BF: 1943 så är chanserna stora att BF3 blir PC exklusivt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bc2 och 43 får ju PC också

Medlem
Skrivet av Aiek:

Bc2 och 43 får ju PC också

Jo, det vet jag. Skrev aldrig att spelen var exklusiva till konsolerna. Battlefield-spelen har alltid varit PC exklusiva innan BF: BC, så det börjar bli dags för ett nytt PC exklusivt BF spel snart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja Bad company och BF1943 är anpassade att fungera på konsol i förstahand.

Battlefield 2 tex är gjort för PC och skulle inte alls fungera på konsol med en direkt konvertering.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tja fixar de bara till en vettig serverbrowser, inga unlocks osv så blir nog bf3 sköj.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Dumlen:

Tja fixar de bara till en vettig serverbrowser, inga unlocks osv så blir nog bf3 sköj.

Lite unlocks ska det vara. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jo håller med. Lite unlocks ska det vara, inte för mycket av det bara. Och förhoppningsvis kanske det finns ett minst lika bra rankningssystem som i 2:an.


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

Ett rankningssystem med unlocks ska definitivt vara med i BF3. Spelare med hög rank måste ha lite fördelar på slagsfältet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av WaltX:

Ett rankningssystem med unlocks ska definitivt vara med i BF3. Spelare med hög rank måste ha lite fördelar på slagsfältet.

".kill all players"

Nej men, exempelvis vad för något? Ett bättre vapen, eller kanske någon commander "grej"? Kommer bli kul att se hur dom gör sen. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av WaltX:

Ett rankningssystem med unlocks ska definitivt vara med i BF3. Spelare med hög rank måste ha lite fördelar på slagsfältet.

".kill all players"

Nej men, exempelvis vad för något? Ett bättre vapen, eller kanske någon commander "grej"? Kommer bli kul att se hur dom gör sen. ^^

*

Ja, någonting i den stilen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

Medlem

Sen får man hoppas att gänget bakom Project Reality gör en mod utav BF3!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Skrivet av Aiek:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

Och sen så spelar man bara med "n00bs" så man förlorar bara hela tiden. Kanske 5 vunna och 50 förlorade?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Aiek:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

Och sen så spelar man bara med "n00bs" så man förlorar bara hela tiden. Kanske 5 vunna och 50 förlorade?

man kanske får välja om man vill på ranken.
alltså, man kan spela i samma rank eller inte!

Skrivet av Aiek:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Aiek:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

Och sen så spelar man bara med "n00bs" så man förlorar bara hela tiden. Kanske 5 vunna och 50 förlorade?

man kanske får välja om man vill på ranken.
alltså, man kan spela i samma rank eller inte!

Jag tycker att man ska kunna ha små sido-uppdrag. Exempelvis att man ska förutom slakta alla sina fiender kanske ska spränga deras radar, "ta hand om" en AI commander. Då kan man gå upp i rank utan att behöva springa runt och döda hela tiden.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

kan gå så länge det görs så att det blir bättre teamplay av det.

Skrivet av Aiek:

kan gå så länge det görs så att det blir bättre teamplay av det.

Bättre teamplay var en sak jag också hade i bakhuvudet, tack för att du nämnde det. ^^

Teamplay nu för tiden i BF2 är ju knappast den bästa. Visst, Squad systemet fungerar sådär, men när en commander ger en order så brukar folk bara strunta i den. Det enda players bryr sig om är att dom vill ha UAV och supply. Men ifall det kunde bli så att när man kommer in på server/map så måste man DIREKT hoppa in i en grupp. Ifall man vill spela med en kompis så kan man göra en ny grupp, men så att man aldrig springer runt ensam.

Tror nog att jag har missat ganska mycket, men jag bör komma på lite mer senare. För trött just nu.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

PC absolut, att köra ett FPS på konsol är ungefär lika elegant som att springa ett marathon i Imperiets storm trupper rustning från star wars.

Medlem

tycker att det ska vara till pc enbart. Det blir bättre då dom inte behöver göra allt för enkelt för att passa in på konsol med.

Både hoppas och tror att dice kommer skaffa en ny spelmotor. Kanske en uppdaterad frostbite eller nåt nytt. Vem vet.

Vad jag vet är att det kommer bli sjukt grymt.

längtar

Medlem

Tror också att det blir PC exclusive p g a av att 2:an blev det och för att det har kommit många Battlefield spel till konsolerna.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Skriv svar