CoD:WaW gnälltråd

Inaktiv
CoD:WaW gnälltråd

Här kommer mina synpunkter angående brister i WaW (pc):

1. Bolt Action rifles är för veka. Det ska räcka med en bra träff. Som det är i övriga cod-spel.

2. Ljudet på i stort sett alla vapen är mesigt. Man vill uppleva att det är ett vapen man skjuter med, inte en häftpistol.

3. Det går inte att få fram fps-mätaren. Ett måste när man ska tweaka sin config.

4. Granaterna från tanksen är för veka. Fienden borde flyga åt helvete av en halvmiss.

5. Saknar 88-kanonerna från cod och cod:uo. (bra jämnvikt mot tanksen)

6. FG42 är "imba".

Det var mitt gnäll så långt. Kommer nog mer.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Kanske att... CoD:WaW inte ens är värt ett köp? Kommer bara ta bort en massa spelare från fyran. Som i stort sett nästan är samma spel, ge oss bara fler banor till CoD4 och det kan bli ännu bättre.

Inaktiv

fps:

/cg_showFPS 1

Funkar för mig.

Medlem

CoD WaW är det bästa WW2 spelet inom CoD serien


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

När vi endå gnällar så kan jag fortfarende gnälla över "Unhandled exceptopn" spelet funkar inte alls på min dator.

Inaktiv
Skrivet av johros:

fps:

/cg_showFPS 1

Funkar för mig.

Ah ok. Ska testa det. Tackar.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

När vi endå gnällar så kan jag fortfarende gnälla över "Unhandled exceptopn" spelet funkar inte alls på min dator.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8117...

Kolla den tråden. En vän till mig hade samma problem. Hon hittade en lösning där.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Inaktiv
Skrivet av Vittrad:
Skrivet av johros:

fps:

/cg_showFPS 1

Funkar för mig.

Ah ok. Ska testa det. Tackar.

Funkade inte. Finns inget sånt kommando. Har testat cg_drawfps 1, cg_drawfpsonly. Inget fungerar.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem
Skrivet av Vittrad:
Skrivet av MMLazarus:

När vi endå gnällar så kan jag fortfarende gnälla över "Unhandled exceptopn" spelet funkar inte alls på min dator.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8117...

Kolla den tråden. En vän till mig hade samma problem. Hon hittade en lösning där.

Tack ör tipset, men tyvärr har jag redan testat alla dom lösningarna. Jag har XP Home och inte Realtek, så jag är rätt rökt verkar det som.
Nå, att döma av vad folk säger så gör det inte så mycket ändå.

Medlem
Skrivet av Vittrad:

Här kommer mina synpunkter angående brister i WaW (pc):

1. Bolt Action rifles är för veka. Det ska räcka med en bra träff. Som det är i övriga cod-spel.

2. Ljudet på i stort sett alla vapen är mesigt. Man vill uppleva att det är ett vapen man skjuter med, inte en häftpistol.

3. Det går inte att få fram fps-mätaren. Ett måste när man ska tweaka sin config.

4. Granaterna från tanksen är för veka. Fienden borde flyga åt helvete av en halvmiss.

5. Saknar 88-kanonerna från cod och cod:uo. (bra jämnvikt mot tanksen)

6. FG42 är "imba".

Det var mitt gnäll så långt. Kommer nog mer.

FG42 "imba"? jag tycker den är bra vek jag, krävs ett antal direktträffar för att döda någon med den till skillnad från en tommygun.

Samt att bolt-action verkar döda rätt ofta på ett skott vad jag märkt iaf, har svurit en hel del över det när man försökt ta sig nära fienden som ligger och skjuter en på avstånd.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

sorry fel kommando

Skriv i konsol (för att få fram §)

/cg_drawFPS 1

Fler kommandon finns här:
http://callofduty5.tv/custom_pages/console_commands.php

Inaktiv

5an är bara en vek kopia av 4an. Visst Treyarch ska ju bara "fylla ut" medans Infinity Ward snickrar på nästa spel.. men lite får dom la förfan anstränga sig. Som flera sagt känns vapnen som knallpulver pistoler.. hade hellre sett 4an med nya MP banor.

Medlem

1. FPS mätaren fungerar inte i MP

2. Det tar fucking ÅR att starta spelet

3. Man blir disconnected när man tabbar ner.

4. Min polare har jävla cp buggar som säger att alla texturer är borta.

5. Spelet är allmänt mycket buggigare än CoD4.

6. Singeplayer suger.

7. Spelet kostar 450 kr och allt nytt vi fått är en zombie mod som fanns gratis innan och nya multiplayer maps.

8. 80% av multiplayerkartorna suger.

9. De har tagit bort sjukt mycket inställningar som fanns i CoD4, varför t.ex. kan man inte ta bort Blur.

10. Man kan inte byta nickname ingame utan måste skaffa ett nytt jävla konto.

11. Ljudeffekterna suger.

12. Att Treyarch lyckats göra spelet så mycket sämre än CoD4 fastän det bygger på samma spelmotor.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Kom på mer ^^

13. Tanksen tål för mycket.

14. Det finns tanks i MP.

15. Obalanserat till viss del.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

* SP är för kort och oengagerande.
* AI:n är i nivå med ett gäng lobotomerade 08:or.

Medlem

16. Folk klagar för mycket på allt

17. Alla klagar på att spelet är för likt COD4 men så fort dom hittar något som skiljer dom åt så klagar dom ändå.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

mitt "gnäll"

tanksen är svåra att ställa in i server config

stock hardcore är 100 HP inte 30 som i COD4

FPS mätaren funkar inte...

Gnälliga admins....

Ljudet....

FG42ans skada den tar massa skott med stoping power på real hardcore...

För många hackers/cheaters.

I övrigt ett riktigt bra spel synd bara att dom la in ljud dämpare o sånt skit bara förstör en hel del av WWII känslan tycker jag.

Vad det gäller bolt vapnen så är dom rätt så undernärda vad det gäller skada dom borde göra 200 i skada vilket skulle garantera en death i vilken mode man en spelar och inte ett clean headshot som idag (softcore).

På plus sidan ligger

Känslan

Hit boxarna

Real hardcore mode!!!

Att dom sänkt styrkan på deep impact så en liten pistol inte kan skjuta igenom en tegel mur.

TANKS !!!!!!!!!

listan kan göras lång.

Medlem

Jag har inte kört spelt än men jag har en stor Gnäll på gång : varför kan man inte spela som en TYSK i singalplayer. Att spela som yankare är så ute.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag har inte kört spelt än men jag har en stor Gnäll på gång : varför kan man inte spela som en TYSK i singalplayer. Att spela som yankare är så ute.

Enkelt svar, folk vet inte skillnaden mellan Wermacht och SS. Jag menar alla tyskar under andra världskriget var nazister, eller hur?

Sen kan man ju också fråga, varför fick man inte spela som rysk spetz natz i 4?

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Jag har inte kört spelt än men jag har en stor Gnäll på gång : varför kan man inte spela som en TYSK i singalplayer. Att spela som yankare är så ute.

Det är ju inte så underligt, alla vet ju att tyskarna var onda. *ironi*


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Man kan gå runt och slakta civila hur enkelt som helst (gtaIV)
Men man kan inte spela som en tysk.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

hmm 2 olika spel , 2olika åsikter från 2 olika utvecklare är ditt svar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av MacNille:

Man kan gå runt och slakta civila hur enkelt som helst (gtaIV)
Men man kan inte spela som en tysk.

Om Tyskarna var "goda" så hade alla spel handlat om hur Tysklands framfart i WW2 var.

Det är hur dom tänker, dom tar bara länderna från dom allierade som man spelar kampanj med.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Nu har ämnet glidit ifrån trådens ursprung. Men i alla fall:

Tror inte det handlar så mycket om hurvida tyskland hade onda avsikter, som att "segraren skriver historien". Spelutvecklarna vill inte riskera dålig PR genom att visa historien ur tyskt perspektiv.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Värsta med spelet (snackar om MP alltså) är det förbannade klena vapen ljuden. Fan vad det suger hårt. Annars ni som gnäller på klena vapen, Lira på hardcore..Mycket roligare

Medlem

jo fjuttiga vapenjud är en letdown
men vapnen är inte speciellt klena vad man nu menar med det.

tycker alla vapen har sina roller imo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

jo fjuttiga vapenjud är en letdown
men vapnen är inte speciellt klena vad man nu menar med det.

tycker alla vapen har sina roller imo

Det ända vapnet med med krut i "ljudet" är M1 Carbine


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Mitt gnäll följer...

Singelplayer suger stenhårt, men det är inte pga av singelplayer man köper CoD så det kan förlåtas.

Det som är mest fel i nya CoD handlar om spawning - det är ett helt fuckat system nu där man spawnar helt utan förhållande till vad man spelar. Det verkar exempelvis som om man spawnar "på" någon annan, vilket innebär att du kan spawna mellan två personer som skjuter på varandra och dö innan du ens hunnit röra dig. Har ni någon lamer som vill ligga i ena hörnet av kartan och "snipea" kan man spawna på honom och tvingar gå i en kvart för att hitta tillbaka till action/objectives. Tvärtom, om man försöker smyga sig in bakvägen kanske man har smugit i en minuter eller så baraför att för tre n00bs spawnade bakom sig som börjar skjuta på varandra i panik och hela taktiken går åt skogen.

Det finns ingenting som är bra med spawning.

Hundarna, går säkert att ställa in, med de är för svåra att döda - de dödar dig genom väggar, de flyger eller biter dig ur konstiga vinklar samt att det kan hända att du får fem hundar efter dig trots att det står folk närmre hundarna.

Vapnen är för klena och har alldeles för stor spridning - det är anti-realism som det är nu spridningen på en skur är helt fantasi. (det hjälper att välja hardcoreservrar)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nån som vet varför det laggar i co-op?
Flyter på bra i singleplayer och multiplayer online.
Körde en bana i co-op,flöt på bra i början sen började det lagga ,nu laggar det hela tiden när vi startar en bana.
De datorer vi kör på är över systemkraven så det är inte dom det hänger på.
Sitter på 10/10 lina,bakom en router.
Nån som har samma problem ?

Medlem

Vad är det ni tycker är för klent med vapnen ?

om man bortser från mg och submachine gun som röjer allt i närstrid

Dock Håller med castor om spawningsystemet som imo kan vara helt ok om folk inte spawnar på varann o massa udda varianter av det.

Är det push så ska man ju inte spawna på fel sida av kartan mitt bland fienden det är ju vrickat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar