CoD WaW crash problem

Inaktiv
CoD WaW crash problem

Hallå. Någon annan än jag som har problemet att mitt cod waw crashar?

Mitt problem består av att när jag försöker skapa en lan server på co-op mode så crashar spelet. (när jag försöker skapa en online server, står det följande: "Unable to get our online adress information", wtf?) kan heller inte ansluta till någon server. Både SP och MP-läget. (Spelet fryser när jag försöker ansluta, sen återgår det till det normala men sen inget mer) Detta kvarstår även efter senaste patchen.

Grymt frustrerande, någon som har några tips hur man skall gå tillväga förutom skicka tillbaka det eller kontakta supporten`?

Edit: Det jag lyckats luska fram tills nu är att det verkar vara som att ljudet (drivrutiner osv) är boven i dramat. men någon lösning på det finns inte att hitta. XP användare verkar dock ha en lösninge.

"This worked for me on XP.
Run dxdiag and check if any of the sound devices is "emulated".
If is, run regedit and search for words "device presence". Change emulated to 0, VXd to 1 and WDM to 1. Find all of them and change.

Thanks Perotom." Hämtat från codHQ-forum.

Medlem

Technical Support delen av CallofDuty.com är fullsmockad med folk som har allehanda problem.. verkar vara en riktigt dålig j*vla release.

Jag tex har ett väldigt angenämnt problem. Jag kan inte starta spelet alls.

Inaktiv
Skrivet av yogsothoth:

Technical Support delen av CallofDuty.com är fullsmockad med folk som har allehanda problem.. verkar vara en riktigt dålig j*vla release.

Jag tex har ett väldigt angenämnt problem. Jag kan inte starta spelet alls.

Ja det är helt sjukt. Dock till ditt problem, hjälpte en kille på codHQ forumet med samma problem som dig, antar att du har vista?

Högerklicka på din ljudkontroll nere vid aktivitetsfältet > Uppspelningsenheter > (Sen din aktiva ljudenhet, ex 'högtalare') > dubbel-klicka eller egenskaper > fliken: avancerat > ändra rate, förslagsvis något lägre.

Detta hjälpte en kille som inte kunde starta spelet, crashar med andra ord.

Hoppas det hjälper för dig.

Medlem

nej det funka inte för mig men tack för att du tog dig tid

(kör XP64 men jag stängde ner all HW acceleration för ljudkortet men samma.. jag ska spela lite CoD4 istället

Inaktiv
Skrivet av yogsothoth:

nej det funka inte för mig men tack för att du tog dig tid

(kör XP64 men jag stängde ner all HW acceleration för ljudkortet men samma.. jag ska spela lite CoD4 istället

Okej, synd :(. Provade du även tipset ovan, det som är skrivet i engelska, alltid något antar jag. Förhoppningsvis släpper dom väl en patch snarast och kanske till och med lite nyheter ang detta till veckan. :\

Medlem
Skrivet av yogsothoth:

Technical Support delen av CallofDuty.com är fullsmockad med folk som har allehanda problem.. verkar vara en riktigt dålig j*vla release.

Jag tex har ett väldigt angenämnt problem. Jag kan inte starta spelet alls.

Kolla på IW's sida, det är dom som ger teknisk support på spelet, supportforummet på callofduty.com ger bara support till dom som har problem med webbsidan callofduty.com....

Inaktiv

löst det ännu ? jag har nämligen samma problem och skulle helst vilja få det att funka

Medlem

Nej jag har fasen gett upp, hoppas på patch nr 2..
Första spelet nånsin jag inte kan starta överhuvudtaget.. Jag tycker att Treyarch kan ge licensen till Infinity Ward istället, hade aldrig problem med CoD4

Medlem

Hej igen, jo ska bara säga att jag fått det att funka tillslut, det var nåt med DirectX verkar det som, jag skriver in vad jag gjorde om det kan hjälpa nån:

Köpte Empire Total war och hade problem även med det. Jag kör WinXP X64 och vet att vissa applikationer har problem med att fatta detta faktum ibland. Hursomhelst startade inte Empire Total War, inga felmeddelanden, utan ville bara inte starta..
Ett led i försöken att få det att funka var att jag ominstallerade directX men fick nåt fel om att det inte kunde installera sig riktigt. (var ett tag sen kommer inte ihåg riktigt vad det var den gnällde på)

Kollade runt på TotalWar forumet + internet och det fanns ett par inlägg om liknande problem, och nån hade fått DirectX installationen att fungera genom att installera DirectX (version 9) från MS sida:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA4...

Efter den installationen funkade både Empire total war samt COD5.

Ingen aning om detta kan hjälpa dig och/eller nån annan, men detta fick det att fungera för mig i alla fall.

hade problem själv co-op gick aldrig igång singel player gick fin fint och multi fryser ibland eller så blir jag kickad för
-"punkbuster corupt package flow"- och nej det är inte en pirat version:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar