det laggar när jag startar en online server!

Inaktiv
det laggar när jag startar en online server!

Det laggar när jag startar online server vet någon hur man ska göra, Jag har lår ping cs 20 P.
jag kan spela på andras online server utan att det laggar det är det som är så konstigt.
Om nogon vet not svara då så fort som möligt!!

\\jonas

Medlem

Spelar du på samma dator som du har server på??

Om du gör det är det svaret. Det går att spela så, men rekomenderas endast om man ska ha en LAN server.

Medlem

Jag kan spela på samma dator som servern utan lagg. Men inte min kompis


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Jag kan spela på samma dator som servern utan lagg. Men inte min kompis

Har hittat att man ska avända port 2016 istället för 2015 om man ska ha servern på samma dator som man spelar på. Om det sen hjälper mot lagg vet jag ej.

Sen beror det på vad man har för hastighet på sitt internet. Skulle rekomendera att man har absolut minst 8Mbit om man vill att det ska flyta någorlunda.

Inaktiv

Det laggar ennu lika mycke och det är inte bara lite jag snakar om

Medlem
Skrivet av silentium:
Skrivet av Martyzx:

Jag kan spela på samma dator som servern utan lagg. Men inte min kompis

Har hittat att man ska avända port 2016 istället för 2015 om man ska ha servern på samma dator som man spelar på. Om det sen hjälper mot lagg vet jag ej.

Sen beror det på vad man har för hastighet på sitt internet. Skulle rekomendera att man har absolut minst 8Mbit om man vill att det ska flyta någorlunda.

Hade en server uppe med 6 slots på 0,25 mbit innan och jag har alltid använt port 27015, har dock ingen router...


signatur
1
Skriv svar