Counter-Strike Srv, hur får jag ut den på internet ?

Inaktiv
Counter-Strike Srv, hur får jag ut den på internet ?

Hejsan sitter här och försöker få upp en publik server till cs, sitter bakom en router så de är lite krångel (D link dl-624) Har gått igenom någon guid hur och vilka portar jag ska öppna för CS. Så som jag fattar den så har jag gjort allt rätt men får inte ut servern på internet utan får bara ett lan ip till den. Nån som hostar eller har hostat en Publik server är mer än gärna välkommen att hjälpa mig lite.

Medlem

Skrivit "sv_lan 0" ?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Haha men jaaa

Medlem

Min kompis har samma problem vi öppnade portar i hans router men ipn är fortfarande lokal och när han joinar server har han ca 300-1000 i ping.. Mycket lustigt


signatur
Inaktiv

Har samma problem som du j ag försöker också fixa så men

Men vad händer om jag skriver in sv_lan 0 ?

Medlem

sv_lan 1 = Syns bara på LAN. ( Local Area Network )
sv_lan 0 = Syns på internet (Såvida inte nån brandvägg blockar)

Om man gjör create server och det fortfarande står sv_lan 1 i consolen så skriv sv_lan 0 och sen "Heartbeat" ett par gånger skickar ut pulser till server listan.

Medlem

Har en kompis som lyckats fått igång en Cs server. Den ip:n han såg var en LAN ip, men till oss som ville joina gav han en annan "internet ip". Vet ej hur han gjorde.

Kan höra med honom. Har nämligen aldrig själ lyckats få en server på internet att fungera.

Medlem
Inaktiv

kan nån säga mig hur man öppnar portar på brandväggen?? och vilka man ska öppna för cs??

1
Skriv svar