Inaktiv
CRYSIS

Power Struggle
This is it, the multiplayer mixup we've been waiting for. This mode takes the best from a hand full of genres and creates something totally unique yet spectacular. Let me explain...

All players start the game on one of two teams with nothing more than a pistol and a prototype nano-suit. The two possible teams are the US Delta Force, or the North Korean Army. After you have joined a team with your pistol and prototype nano-suit, you have to fight to earn points. These points do more than just make your name look pretty on the scoreboard. You will use these points to purchase weapons, vehicles and even manufacturing plants. How you earn points is quite interesting aswell as it will depend on what type/rank of player you killed. For example, if you're a noob and you just killed a general, then you will get more points than if he killed you. This helps with balancing so the guy who gets the vehicle first doesn't just own the whole map.

Each game in "Power Struggle" mode can last over 10 hours (5 Crysis days). If buying standard vehiles isn't enough, you can even crossbreed them with alien technology. So you can have an invisible tank or a jeep that has a mounted freeze gun rather than a 50.cal. The combinations are amazing.

jag undrar en sak när man kör detta
''power struggle''.
ranken sparas väl inte för alltid.. det sparas
bara i 10 timmar tills matchen e slut.
har ja fel?

Medlem

låter rörigt om du frågar mig


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

snälla jag vill gärna veta svaret!

Medlem

Det verkar som om man bara använder dessa poäng under ett game, för att inte göra spelet helt obalanserat.
Tänk dig själv, casual gamer som spelar lite då och då, man kommer aldrig kunna ha den där mammoth tanken som är osynlig t.ex
Har det där kommit, eller är det något som skall komma?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

så poängen rensas när gamet är slut eller s.k matchen är slut

Inaktiv

är det ingen som vill sncka crysis med mig?

Medlem

Det kanske inte är någon som har ett svar. Men enligt det du citerade så verkar det vara så att poängen bara finns under matchen.

Inaktiv

Är jag ute på fel stig, men är en match 10h orka spela det:/

Inaktiv

jo jo men du kan gå ut och in när du vill i servern...... har ja fel?

Medlem

ack så många som fråga o säger "jag vill veta" oftast brukar det va så att dom som vet har letat o läst det nånstans.. så om du har så bråttom o veta så sök sök sök

du verkar trots allt veta mest om crysis multi grejs..

Inaktiv

menar du mig?

Medlem

Som det ser ut så är det ett spel per 10H så vare 10:e timma så börjar man om från 0 igen...

Inaktiv

hade för mig att det kommer att komma ut i mars eller april?
eller vad tror ni?

Medlem

Releasedatum är oftast helt värdelösa. De är till för att missas, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av mullins:

Releasedatum är oftast helt värdelösa. De är till för att missas, helt enkelt.

ojoj bra sagt. hmm skall detta pasteas in i min sig ... hmm


signatur

Bengebolle

Medlem

Enligt hemsidan Tothegame så släpps Crysis den 13:e september i Europa


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

Gamespot säger Q3 2007, webhallen säger 2:a kvartalet 2007... Jag skulle vänta med att bygga upp förhoppningar innan utvecklaren själva säger nåt.

Medlem

Releasedatumet på Crysis är bara premilinära. Den 13:e September och alla andra releasedatumet såsom Q3 och Q2 är bara premilinära och kan ändras!!!


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Inaktiv

tror ni att detta stämmer..

http://www.crysis-online.com/Information/System%20Requirement...

och kommer jag att kunna köra på det högsta på allt på crysis och vill säga att jag bara har en 19 tum också?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

tror ni att detta stämmer..

http://www.crysis-online.com/Information/System%20Requirement...

och kommer jag att kunna köra på det högsta på allt på crysis och vill säga att jag bara har en 19 tum också?

Citat:

The following specs are estimates made by myself based on the above mentioned information and other sources. These estimates are NOT official - but are based on official information.

Inaktiv

hehe såg inte det:D

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

Power Struggle
This is it, the multiplayer mixup we've been waiting for. This mode takes the best from a hand full of genres and creates something totally unique yet spectacular. Let me explain...

All players start the game on one of two teams with nothing more than a pistol and a prototype nano-suit. The two possible teams are the US Delta Force, or the North Korean Army. After you have joined a team with your pistol and prototype nano-suit, you have to fight to earn points. These points do more than just make your name look pretty on the scoreboard. You will use these points to purchase weapons, vehicles and even manufacturing plants. How you earn points is quite interesting aswell as it will depend on what type/rank of player you killed. For example, if you're a noob and you just killed a general, then you will get more points than if he killed you. This helps with balancing so the guy who gets the vehicle first doesn't just own the whole map.

Each game in "Power Struggle" mode can last over 10 hours (5 Crysis days). If buying standard vehiles isn't enough, you can even crossbreed them with alien technology. So you can have an invisible tank or a jeep that has a mounted freeze gun rather than a 50.cal. The combinations are amazing.

jag undrar en sak när man kör detta
''power struggle''.
ranken sparas väl inte för alltid.. det sparas
bara i 10 timmar tills matchen e slut.
har ja fel?

Väldigt stora ord, men i mina öron låter det ärligt talat inte ens spektakulärt...

Inaktiv

tror ni att dem kommer att skapa många moddar till crysis och har dem redan lagt ut några hemsidor till någon modd?

Medlem

InCrysis talar mycket om modar. Vissa är bara ider och andra är under utveckling.

www.obsidianedge.net

… c-theatre/ Stepping Stones: Pacific Theatre


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

ni vet den dräkten som man kommer att kunna använda, man har sagt att det skulle vara tre olika val men det ser ut som att det är 4 ,

Den nya är väl cloax har dem precis kommit på den eller har ja bara missat den?

''POWER''

ger spelaren överdriven styrka och möjliggör exempelvis överlägsna odds i handgemäng, möjligheten att slå ned träd, väggar och välta bilar

''ARMOUR''

Armour gör en väldigt tålig mot fiendeeld och är ytterst nödvändig funktion att aktivera när exempelvis en attackhelikopter intar luftrummet ovanför en och öppnar ilsken eld från sina 50mm-kanoner

''SPEED''

Speed gör en supersnabb i korta stötar och framstår som mycket användbart

''CLOAX''

cloax och ger ordet "stealth" en helt ny innebörd. Cloax gör att dräkten man bär ändrar färg och textur efter den miljö man befinner sig i just då

Inaktiv

någon som vet om det finns några svenska crysis sidor?

Medlem

Antar att det dröjer ett tag för dem att lägga upp den men nytt klipp från igår iaf: http://www.gamershell.com/download_18716.shtml

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

ni vet den dräkten som man kommer att kunna använda, man har sagt att det skulle vara tre olika val men det ser ut som att det är 4 ,

Den nya är väl cloax har dem precis kommit på den eller har ja bara missat den?

Jag har för mig att den var med från början, men jag också för mig att det bara fanns tre stycken val...hmm, kan vara att armour är det "nya"...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

vad menas med att det ska släppas Q3 ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tredje kvartalet. Månad 6-9 antar jag ^_^


signatur

Videomupp

12
Skriv svar