Liknar Freelancer ?

Inaktiv
Liknar Freelancer ?

Tänkte bara slänga inte en kort fråga..
Lirade Freelancer en hel del för ett par år sedan och gillade det skarpt.
Är känslan i Eve lik eller är det helt annorlunda ?

Qth
Medlem

Har bara sett filmer på Freelancer så vet inte riktigt men jag kan ju säga att du styr inte skeppet på samma vis iaf. EVE är mer point and click.

Medlem

Jo visst, Freelancer och EVE är rätt så lika varandra ungefär som att säga att Doom och Quake är lika varandra.

Men känslan i EVE finns det inget spel som slår, Freelancer ligger inte ens i närheten.

Medlem

Mja, det är mer som Nexus: The Jupiter Incident i termerna för hur det körs iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jag brukar dra freelancer som ett exempel när jag ska förklara för någon vad Eve är. "Det är typ som freelancer, fast större, mer komplext och roligare. Dock så är väl styrningen & Stridssystemet ganska annorlunda".

Men gillar du Freelancer, och är ute efter ett mmorpg, så bör Eve vara det självklara valet.

Inaktiv

Finns 14 dagars gratis trail på www.eve-online.com

Läs hemst gärna igenom guiden på sidan ovan och kanske även en guide i hur man skapar en char på någon extern hesida. Mycket läsning men skumma igenom det lite snabbt så för du en liten insikt i spelet.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

1
Skriv svar