Lite goda råd tack!

Qth
Medlem
Lite goda råd tack!

Ok, vill ha lite tips.
Körde 14 dagars-trial i sommras som Minmatar, flög i en Rifter och gjorde endel mission och ratting osv, klarar väl av 3st 80k rats med den. (minns inte vad dom heter)

Nu när jag startade upp kontot så har jag startat en ny char, en Achura Monk som jag för närvarande håller på att träna upp learningskills på. Nu är det ju så att det är dags för Advanced Learningskills och dom böckerna går ju på 4,5 mille styck och jag har sammanlagt jobbat ihop typ 6mille bara.

Vad finns det för alternativ för mig?
Just nu åker jag runt och skrapar ihop så mkt isk jag kan med min Minmatar i Riftern, det går väldigt segt tycker jag. Blev precis gankad av ett gäng lirare när jag var ute och råttade lite. Så nu gick man ju back igen.
Kan man joina en Corp och få dessa skillbooks sponsrade? Vad tror ni isf att det kommer krävas av mig? Jag är ingen harcore-lirare precis, spelar högst ett par timmar per kväll. Finns det några genvägar?

Väldigt tacksam för all hjäp och tips.

Inaktiv

Köp ett gamecard på eve-online.com. Sen säljer du det ingame eller via forumet för X antal 100 miljoner isk. Det är sanktionerat av CCP och en del av spelet.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Testpilot

Trainingskillsen som du är ute efter krävs inte i början utan du ska ju såklart träna upp relevanta skills som behövs för o flyga ditt skepp och göra de saker du gillar , om nån några/månader kan du lägga ner extra tid på advanced learning men fram tills dess ska du givetvis träna upp dina gunnery/ship/engineering mfl skills till bra levlar.

Mina tips är
1: Hitta en bra nybörjarvänlig corp som sponsrar med tech1 skepp och sådant.
2: Börja köra missions för några agenter och skrapa ihop pengar på det viset.

Medlem

Om du inte har råd att köpa adv.learning så skit i det Lägg lite tid på andra skill så du kan köra t.ex. level2 missions, där får du in mer pengar, och får följdaktligen råd med adv.learning

Qth
Medlem

Det är väl aldrig ett krav att träna learningskills. Däremot har man ju stor nytta av om dom och jag ser inte varför man inte skulle ha det nu i början oxå. Ju snabbare du får upp dom desto bättre.
Har tränat upp en Advanced till lvl3 nu iaf och har gått in på de vanliga skillsen så jag kan komma igång och spela med den, tar resten efter vad jag får råd med. Går nog rätt snabbt att gå om min nuvarande main-char i vanliga skills iaf.
Har blivit kontaktad av en Corp i Empire som även håller till i 0.0 så förhoppningsvis ska det väl börja rulla in lite mer ISK ganska snart.

Inaktiv

I början så brukar jag råda folk att träna upp alla skills som tar mindre än säg t.ex. 6 timmar på 'dagtid', och sen ta learning skillsen under natten. på så sätt så kan man ganska snabbt flyga och ha skoj genom att fitta de saker man vill samtidigt som man så småning om får upp learning-skillsen.

I Eve så är det inte dina SP/exp som ger dig spelglädjen, utan det är vad du gör i spelet och vilka du spelar med.

Qth
Medlem

Jo jag vet.
Det kanske inte framgick i mitt första inlägg men learningskillsen tränade jag på en alt, en blivande main. Jag var fullt nöjd med gubben jag lirade med och hade kul med den. Just därför skulle det ha varit lämpligt att få alla learningskills gjorda. Men some sagt, har bytt strategi nu.

Medlem

Angående din första fråga. Mitt gamla corp sponsrade basic skill-books, och en del utrustning, men inte adv. learning skills. Det kan ju finnas corporationer som gör det, dock tror jag inte att det är så vanligt. Men jag hoppas du hittar en!

Medlem

Tacka vet jag Caldari carrier skillbook sponsrad
Synd bara att jag inte har kunskapen att träna den än.. Så ingen sån till mig ännu

1
Skriv svar