Testpilot
Scanning

Nån som pysslar med exploration eller scanning och kan ge lite tips?

Jag nosar lite på detta o det verkar kul , brände väl en 10 mille på probes igår och ska nu ut o leka med dem i min covert ops frig.

Inaktiv

Droppa en quest survey probe - kör några gånger och se om du hittar ett complex i systemet. Då ser du vilken sorts probes du behöver.
Droppa sen en 4-au probe av den sorten vid alla planeter (fast du kan försöka täcka in flera planeter om dom ligger nära varann, använd system-kartan så ser du jättebra hur långt probsen når)

Brukar få scanna varje probe flera gånger. Gör det i en covert ops annars tar det toooooooklång tid.
Sen om du har tur får du warpa till 0km eller i närheten iaf.
Hamnar du inte i samma grid kommer inte complexet att spawna, så då får du droppa en kort-range probe.

Medlem
Skrivet av fume:

Droppa en quest survey probe - kör några gånger och se om du hittar ett complex i systemet. Då ser du vilken sorts probes du behöver.
Droppa sen en 4-au probe av den sorten vid alla planeter (fast du kan försöka täcka in flera planeter om dom ligger nära varann, använd system-kartan så ser du jättebra hur långt probsen når)

Brukar få scanna varje probe flera gånger. Gör det i en covert ops annars tar det toooooooklång tid.
Sen om du har tur får du warpa till 0km eller i närheten iaf.
Hamnar du inte i samma grid kommer inte complexet att spawna, så då får du droppa en kort-range probe.

Va?

Testpilot

Har mest pysslat med ship/wreck osv scanning ... ganska kul och jag insåg efter ett tag att jag hade FEL launcher
Tyckte det var lite surt att 5 au probes hann gå ut innan 300 sec scanningen var klar. (hehe oops!)

Ska testa complex-scanningen också lite senare men tänkte först bli en fena på att hitta skepp och annat skoj i system.
Jag använder en Anathema och tränar alla relevanta skills just nu , Cov ops , Signature focusing , Signal Aqusition , Astrometric Pinpointing och Astrometics

Inaktiv

Håller på att leka lite. Det enda fynd som är nämnvärt är väl ca 100k Omber i ett gasmoln i high-sec, väldigt nära en av de större hubbarna.

Annars har det mest varit lite olika complexes och ett par Escalation 'Expeditions'. Dock har inget slutat på något speciellt sätt.

Finns en tråd på Eve-forumen, kolla i 'Ships & fittings' så finns det en limmad guide högst upp nånstanns.

Lycka till

1
Skriv svar