Medlem
dual monitors

jag har hört talas om att eve stödjer 2 skärmar, men jag hittar ingen info om det. nån som vet om det går och hur man i så fall gör?

Medlem

EVE är meningslöst på två skärmar, så tillvida du inte kör två separata klienter.

Orsaken är för att det enda som går är att dela upp bilden i mitten, vilket gör att ditt "sikte" hamnar precis i kanten på skärmarna.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

jo, det förstår jag också. Det ultimata vore om man kunde låta skeppet vara kvar i den primära skärmen, men flytta alla fönster och UIn till den andra skärmen.

Medlem

mmmm UIn på en annan skärm skulle äga.. Då får man bra mycket mer arbetsyta.. Kan kolla inventory och skills och allt på en gång utan att oroa sig för att missa något

Medlem
Skrivet av DreadX:

jo, det förstår jag också. Det ultimata vore om man kunde låta skeppet vara kvar i den primära skärmen, men flytta alla fönster och UIn till den andra skärmen.

om man kör i window mode då? skulle det inte då gå att trolla lite?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

http://www.spirotris.com/files/eve-monitor-v2.jpg

två skärmar suger... statusbaren hamnar i kläm i mitten

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

http://www.spirotris.com/files/eve-monitor-v2.jpg

två skärmar suger... statusbaren hamnar i kläm i mitten

Du får "skala" bort "skalet" på skärmarna och sätta dem tätt ihop


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Eller så kör ni med treskärmar och får siktet klart och fint i mitten. Kommer ihåg att jag såg nån galen bild på det för några månader sen.

Fast det skulle kännas lite konstigt att komma med en gammal crt bredvid mina fina lcd:s..

Medlem

Detta verkar vara en lätt och smidig lösning på att köra med 3 skärmar.

Vill ha!

Medlem

Lätt och smidig, visst, köp 3st 19" monitors du

Medlem

har en kille i mitt corp som kör med 3 skärmar.. vet inte hur det ser ut annars..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Hade stödet för widescreen-upplösningar i spel varit bättre kanske det hade varit värt det också

Kör på en stor skärm istället..... ftw!

Inaktiv

En lite mindre LCD tv runt 30 tum borde väl funka? De kostar ju inte så mycket längre och man behöver la inte en lika snabb skärm i eve som till tex CS?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Måste ju vara soft med 2 skärmar om man kör 2 konton. Annars ser jag inte direkt nått användningsområde för de.

Medlem

Kör 3 konton och alla i window mode...har funderat på att skaffa en till LCD 17" ...likadan som mina 2 andra som jag använder just nu men men ett sådant köp måste komma efter uppgradering av grafikkortet.

Troligt köp i höst är 2 sjyssta nvidia kort i SLI, sedan en till LCD skärm, men man vet aldrig vad som händer i höst


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Inaktiv

Finns det någon som lirar eve med bara 1 skärm? Stackars människor =/

man måste ju kunna ha sina apps, webbrowser o irc uppe samtidigt

Inaktiv

men hur gör man för att aktivera två skärmar i spelet då? hittar inga options alls för det i graphics har väl funnits där tidigare har dom tagit bort det eller vad?

känns som ett måste med alla fönster som man har uppe hela tiden

Medlem

Du måste väl ställa in bildegenskaperna i windows för att dela upp skärmen så skrivbordet är över båda.
Då blir det automatiskt i spelet också antar jag

Medlem

Du ställer grafikkortet till spanning på de två skärmarna (tex 2560*1024) och sedan ökar du bara upplösningen i spelet till det.

Matrox lösningen har tydligen rätt kass bild.

Vad jag vill är att nvidia får ut fingrarna och stödjer spanning över 2 separata kort så kan kan köra 3 skärmar på allvar.

Tyvärr så funkar spanning bara över 1 kort...

Medlem

Hade varit nice om det fanns bättre in-game stöd för flera skärmar. Så att jag hade kunnat ha spelet i sig på den stora 24-tummaren sen en liten 19" TFT vid sidan av med typ starmap information och chatfönster el. liknande

Medlem

jag körde tre skärmar och det är ganska häftigt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

jag har 2st skärmar en 22" och en 17"s, och jag vill använda dom båda i eve. altså ha 2 olika gubbar på båda skärmarna. har min main på 22" och alten på 17". Men när jag flyttar över altens klient till 17" laggar spelet satan. Kommer ner från 50-60fps till 1fps.. lite störigt, , men det händer bara när jag drar över en klient till den lilla skärmen, jag kan köra båda klienterna utan problem på den stora skärmen. hjälp !


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Medlem

jag har ett ati x1950xt radeon


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Synd att man inte har en extra skärm
Sitter med ett GF8600GT, C2D 2.2GHz och 4GB DDR2 RAM
Borde ju klara av att rendera en del tycker man

Grafikkortet är det enda svaga i burken. Men det fungerar fortfarande klockrent
Dock passivkylning, så vågar inte överklocka. Men underbart tyst är datorn

1
Skriv svar