fråga angående grafik

Inaktiv
fråga angående grafik

Hej! sitter och har precis kört igång eve online trial på min nya dator. Och med ny dator vill man gärna fläska på så mkt det bara går så jag klickar in mig i options och då..va fasiken det finns ju knappt några inställningar? det enda jag såg var lite färgdjup och upplösning mer eller mindre.

Min fråga är således: finns det mer avancerade inställningar och isåfall vart hittar jag dom (tänker på aa, effekter osv)

tack på förhand

Inaktiv

Jag har inte heller hittat nåe sånt, men när DX10 och vista kommer eve få ett lyft, vi får kanske mer möjligheter att ställa in grafiken då. Fick lite panik en dag när jag höjde upplösningen och fick för hög refreshrate, hittade inget sätt att ändra grafiken ute ur spelet. Men tar man alt enter så får man spelet i ett fönster och spelet körs i windows refreshrate/upplösning. Förebyggande tips om du provar med inställningarna.

Vågar inte tänka på vad DX10 i eve skulle kosta för mig då jag måste köpa nästan allt nytt i burken för att kunna få i ett PCI-E kort.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

men det måste ju gå att ändra, om man kollar diverse screens på spelet så är det ju jättevackert, och jag tycker att min nya e6600 med geforce 7950 gt ska krossa i detta spelet. Måste bara tilläga att jag är en sucker när det kommer till rymdspel, finns fasiken inget bättre. En favorit för mig var freelancer, önskar önskar att det kommer en uppföljare

Medlem

Går att aktivera AA osv, orkar inte rota fram det nu bara, tyvärr.

Medlem

Om inte annat kan du ju alltid aktivera det genom nVidias kontrollpanel, både kantutjämning och anisotropisk filtrering.

Inaktiv

jo det är ju ett alternativ, men att det ska vara så svårt att hitta dessa val är lite irriterande, man tycker ju att man bör kunna hitta dom i options liksom

Medlem

Tänk på att eve inte är ett nytt spel. Man behövde inte alla dessa val när det kom ut helt enkelt

Medlem

leta reda på prefs.ini och lägg till denna rad advancedDevice=1, efter det så borde du ha tillgång till mera grafik inställningar.

Inaktiv
Skrivet av mad-dog:

leta reda på prefs.ini och lägg till denna rad advancedDevice=1, efter det så borde du ha tillgång till mera grafik inställningar.

Tackar!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

jag säger detsamma! nu ska jag bara hitta den

Medlem

ligger under cache katalogen, om det inte finns någon skapa en

Hej, har kollat runt på eve forumet och såg nu detta här också.
Visserligen är tråden lite gammal så strukturen kanske har ändrats men jag hittar ingen prefs.ini.
Dom enda .ini-filerna jag har är boot.ini och common.ini.
Finns det nåt annat sätt att komma åt dessa "avancerade" inställningar? Jag vill också fläska på!

Medlem

den ska ligga i din installations mapp. Annars är det nå fel

Skrivet av NookiE-afk:

den ska ligga i din installations mapp. Annars är det nå fel

Nope, har den inte.

Eller..

Inaktiv
Medlem

ska bli skönt när dom får över det hela till DX9.. DX10 kan gå o gömma sig..

Inaktiv

får det inte att funka här, kör vista och har kollat här
C:\Users\Ares\appdata\Local\CCP\EVE\cache\

finns ingen prefs.ini, så skapade en och la till
advancedDevice=1

men inga nya inställningar, funkar det inte längre eller nåt?

Medlem

det ska funka

Medlem

kika i C:\Users\Ares\appdata\Local\CCP\EVE\settings tror jag om inte minnet sviker. kan kolla ikväll

Medlem
Skrivet av Aresz:

får det inte att funka här, kör vista och har kollat här
C:\Users\Ares\appdata\Local\CCP\EVE\cache\

finns ingen prefs.ini, så skapade en och la till
advancedDevice=1

men inga nya inställningar, funkar det inte längre eller nåt?

du glömde settings katalogen, det är där prefs.ini ligger nu förtiden

C:\Users\Ares\appdata\Local\CCP\EVE\cache\settings\

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=UPtEtnOXG6U

om ni vill se skillnaden, tror det blir rätt bra. Hoppas på att planeterna ska få lite mer djup.

Inaktiv

C:\Users\<Username>\AppData\Local\CCP\EVE\settings

Här finns filen i Vista


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

1
Skriv svar