Medlem
Ore/Ice Fields

Jag har tappat länken till nån sida som listade alla fields i Eve per system/region och kan nu inte hitta den ingen.
Är det nån som har den länken?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

skulle va kul o ha en sån...
Har endast en länk för listning av vilka asteroider man får mest minerals ifrån.
Vart man hittar dom skulle va grymt underlättande.. Speciellt då jag tänkt att börja köra igenom asteroidfälten i corpspace med min retriever.

Medlem
Medlem

arkonar är den mineral som ger mest iallafall, i mitt corp får man cirka 7,5k för en enda ark mineral och på prime ark är det cirka 8-9k

Edit : oj hehe :$


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

"en ända"?
Så hur blir det om man har många ändor? hehe

@Pr1ntscreen: Tack för det! Var precis den sidan som jag letade efter.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Hehe, i mitt f.d. hem (som nu ägs av RA, h*rj*vlar) fanns det hur mkt high-end som helst. Och i grannregionen även den heligaste av alla heliga mineraler; mercoxit

Medlem
Inaktiv

Mining = :#


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Mining kan vara kul om man har en bra op igång, och ett bra corp


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mining kan vara kul om man kommer upp på ett gäng barges och några haulers utan tank..

Inaktiv

Mining blir väl mindre viktigt efter nästa expansion? Jag skulle tycka att det var betydligt roligare/tuffare att slakta fiendens skepp efter man sprängt dem än sitta och suga på en rymdsten.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Mining blir väl mindre viktigt efter nästa expansion? Jag skulle tycka att det var betydligt roligare/tuffare att slakta fiendens skepp efter man sprängt dem än sitta och suga på en rymdsten.

Det är upp till var och en vad som är intressant.
Blir less på folk som säger att "Eve är ett pvp spel". Om det hade varit så, hade varken mission, mining, R&D, complex etc funnits.

Hur man kan spendera hela sin tid på att skrapa ihop till ett skepp och sen fara ut och jaga killmails är för mig så okonstruktivt, enkelspårigt och "hack-n-slash"-aktigt som det kan bli.

Det verkar som de flesta gamers inte kan greppa konceptet med att bygga något. Dvs att grinda roids en längre tid för att sedan kunna bygga fler/större skepp, outposts, mods etc och använda dessa för att utöka sitt område så man får mer resurser.
Hela pvp stuket är *för* ingrott hos många och det kommer väl dels ifrån alla FPS (Q, CS, UT) men också att man vill visa att man är bättre än andra.
(My dick is bigger then yours tänket)

Dock att sitta och klaga på folk som verkligen spelar alla delar av Eve, från pve till mining till pvp, är så pubertalt så det är störande.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Eh, tagga ned lite va!?! Mining är grunden i eve, men i framtiden kommer det förmodligen finnas alternativ. Den som tror att PvP är grunden i EVE är rätt trångsynt. Jag tycker det är kul att mina men det kommer kännas betydligt bättre att skära upp ett skepp i småbitar. Kan tillägass att jag undviker pvp till 100%


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av RedEyeJoe:

Det är upp till var och en vad som är intressant.
Blir less på folk som säger att "Eve är ett pvp spel". Om det hade varit så, hade varken mission, mining, R&D, complex etc funnits.

Men EVE är ju ett PVP-spel.
PVP innebär faktiskt inte bara "BOOM headshot". Vad gör folk med ore:en de grävt? Refine:ar och/eller säljer.
Vilka säljer de till? Andra spelare! Haul:ar man till en annan region kan man få mer betalt och man får sin ore/sina mineraler sålda mot andra spelare, de man slår i trading.

Mineralerna bygger man prylar med, och använder eller säljer. Hela Market-biten är väldigt PVP, men många tänker inte på det eftersom de inte ser spelarna de spelar mot, när de trade:ar.

Även om nu detta inte hade med astroidbälten och isfält att göra

Medlem

nja, visst kan man göra den defenetionen men jag håller inte med eftersom uttrycket "pvp" är myntat för att beskriva spelare mot spelare kamp i aktiva termer, dvs taktiska och strategiska slag med enheter varvid en som förlorar dessa enheter förlorar kampen.
Handel och material utvinning är inte aktivt på sådant sätt att jag skulle kalla det "pvp" utan ett medel att tjäna på andras pvp.
Vilket i förlängningen opfs skulle kunna vara en del av detta men pvp behövs inte i Eve för att en marknadsbas ska kunna existera, detta pga PvE.
Sen att det finns en konkurens med andra spelare vad det gäller tillverkning och försäljning av varor, om detta ska fållas in i PvP uttrycket så är det många spel som faller under denna kategori.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Så att ens företag har aktiva spelare som bygger skepp, vapen och underhåller ens stationer är inte marktjänst för PvP delen? Vad är Don Quijote (PvP) utan vapendragaren Sancho Panza. Ne men allvarligt krig är logistik.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

1
Skriv svar