EVE-dator, hjälp.

Qth
Medlem
EVE-dator, hjälp.

Tja!
Det är så att jag har tänkt börja lira EVE men äger idag bara en skitdator så det krävs att jag köper en ny. Men jag är inte speciellt sugen på att slänga ut en förmögenhet på en top of the line maskin, huvudsaken EVE flyter skapligt i 1280x1024 (19") så blir jag nöjd. Vad krävs för det?
Är medveten om att det är en klurig fråga och att stora slag mellan corps kräver mer, men förmodligen kommer jag inte att komma i kontakt med sådana strider på att bra tag, om någonsin. Hoppas ni kan hälpa mig lite iaf.
Skriv vad ni har för dator och hur ni upplever att det flyter.

Medlem

EVE-motorn är ganska så resursvänlig (om man bortser från minnesläckor då man har .NET installerat).

Jag kör 1280x1024 på en 2500+ (Barton core) med ett 9800Pro, med 2GB RAM, fungerar kanon.

Om det laggar någonsin, så beror det i stort sett alltid på client->server lagg (dvs. min anslutning till TQ).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Qth
Medlem

Ok, det låter ju bra det. Vore kul om fler kunde posta sina setups.
Fisk, vet du om det finns några rekomenderade systemkrav för EVE-Vista(Kali3) som kommer nästa år?

Medlem
Skrivet av Qth:

Ok, det låter ju bra det. Vore kul om fler kunde posta sina setups.
Fisk, vet du om det finns några rekomenderade systemkrav för EVE-Vista(Kali3) som kommer nästa år?

Du kommer att kunna spela under samma krav som nu, men om du vill ta del av den nya DX10-grafiken så behöver du ett DX10-kompatibelt grafikkort.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Qth
Medlem

Mm, frågan är om den nya motorn kommer kräva bättre processor (isf vad) eller om det räcker med att fixa ett DX10-kort.

Medlem

Jag skulle nog rekommendera att uppgradera till ivf. 3500+ för att få ett rejält flyt med nya motorn.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Qth
Medlem

Japp, som det ser ut blir det nog minst en 3500+, dom är inte så dyr faktist.
Sen blir det väl 1gb ram och ett billigt gfx-kort så länge. Men det är ju en jäkla jungel med gfx-kort nu för tiden. :/

Qth
Medlem

Kör du med AA fisk?
Vet fan inte vad jag ska ta för grafikkort, vill ju köpa ett billigt då det förmodligen blir en uppgradering till DX10-kort nästa år.

Medlem

Ett utmärkt tillsvidarekort är 9800Pro.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Qth
Medlem

Kan man köra med Anti-Aliasing med det? Kanske inte är kraftfullt nog?

Medlem
Skrivet av Qth:

Kan man köra med Anti-Aliasing med det? Kanske inte är kraftfullt nog?

Jodå.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Ett utmärkt tillsvidarekort är 9800Pro.

Beror ju iofs även på vad man har planerat för att köra för standard med. Det sägs ju att det drygt 10 år gamla AGP skall fasas ut och bytas ut mot PCI-Express och då kanske det känns lite dumt att köpa nyare delar med en AGP-slot.

Iofs, det finns adaptrar till det med. Men jag skulle nog rekommendera ett 6600gt eller liknande, inte alltför dyrt, men ändå ett dugligt kort.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av fisk:

Ett utmärkt tillsvidarekort är 9800Pro.

Beror ju iofs även på vad man har planerat för att köra för standard med. Det sägs ju att det drygt 10 år gamla AGP skall fasas ut och bytas ut mot PCI-Express och då kanske det känns lite dumt att köpa nyare delar med en AGP-slot.

Iofs, det finns adaptrar till det med. Men jag skulle nog rekommendera ett 6600gt eller liknande, inte alltför dyrt, men ändå ett dugligt kort.

ASRock gör ett bra kort med stöd för både AGP och PCI-E.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar