Half-Life 3 - Bild?...

Inaktiv
Half-Life 3 - Bild?...

Ja..hmm äkta eller inte?

http://csp.zpliskin.com/hl3-source2.jpg

Äkta? Falskt?

Fick länken av en kompis.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Det känns som om den är falsk då dom precis släppte allt, men jag hoppas att HL3 kommer att se ut som det där.


signatur

=FU= pascaldawid =Frelancer Union=

Medlem

Sämsta försöket jag sett haha!

Man ser att det är en bild någon ritat, och sedan klistrat in en kofot med lite hud. Eller om kofoten också är ritad kanske,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

fake, men närmast skulle det kunna vara koncept-bild, men så har jag svårt att förstå varför. Detta är vad man normalt skulle koncepta inför ett spel som ett sorts mål. En bild som direkt ska säga känslan av spelet. Se att HL faktiskt gått en bit redan tror jag Valve redan vet vad nu ett koncept som detta skulle ge..
Någonstans vill jag även tro att HL3 kommer se även bättre ut än som på bilden. Typ skitigt fotorealistiskt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Om ni inte redan visste det så har Valve mer eller mindre gått ut med att de släpper de här episoderna av Half-Life 2 istället för ett Half-Life 3. Mening är att de ska knyta ihop allting i och med Episode Three.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Medlem

äsh bara för att valve säger att inte ska bli ett H-L3 i början så lär det nog komma inom sin tid. vem kan tröttna på Gordon?

Medlem
Skrivet av Loading:

vem kan tröttna på Gordon?

Hahah. Jag tror tom Valve är som smått trötta på stum-Gordon. De vill nog gå vidare med mer interaktion som även så många gamers saknar i samband med Alyx.
Nog tror jag inte att Half-life-namnet kommer dö så lätt i och med eventuell ihopknytning av dessa episoder, även om det låter sannolikt som herr bear säger. Något jag missat dock.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Äsch en Hjälte ska inte säga massa onödiga saker.. Gordon är nästan den ultimata spelhjälten (Duke Nukem är dock alltid nr.1)

Vet att det bara kommer att vara 3 episoder, men vem vet vad som händer efter det. Dock skulle man kunna köra på Gearbox militäriska hjälte Adrian Shepherd. skulle vilja veta mer om vad som hände med han.

Medlem

Äsch en Hjälte ska inte säga massa onödiga saker.. Gordon är nästan den ultimata spelhjälten (Duke Nukem är dock alltid nr.1)

Vet att det bara kommer att vara 3 episoder, men vem vet vad som händer efter det. Dock skulle man kunna köra på Gearbox militäriska hjälte Adrian Shepherd. skulle vilja veta mer om vad som hände med han.

Medlem

HL3 kommer inte att finnas eftersom dom gör episoder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Loading:

Äsch en Hjälte ska inte säga massa onödiga saker.. Gordon är nästan den ultimata spelhjälten (Duke Nukem är dock alltid nr.1)

Vet att det bara kommer att vara 3 episoder, men vem vet vad som händer efter det. Dock skulle man kunna köra på Gearbox militäriska hjälte Adrian Shepherd. skulle vilja veta mer om vad som hände med han.

Well, han blev anställd av Gman precis som Gordon.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Den bilden är flera år gammal och ja, its fake.


signatur

<3

Avstängd
Skrivet av Loading:

Äsch en Hjälte ska inte säga massa onödiga saker.. Gordon är nästan den ultimata spelhjälten (Duke Nukem är dock alltid nr.1)

Den tysta protagonisten är den bästa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_protagonist

Fördelen är att man lättare lever sig in i rollen. Om personen pratar får man känslan av att man bara styr en person och det känns inte äkta. Om personen är tyst däremot, som Gordon, känns det som att man ÄR honom.

Om Gordon skulle snacka skulle Half-Life 1 och 2 nog inte ha slagit lika hårt.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Loading:

Äsch en Hjälte ska inte säga massa onödiga saker.. Gordon är nästan den ultimata spelhjälten (Duke Nukem är dock alltid nr.1)

Vet att det bara kommer att vara 3 episoder, men vem vet vad som händer efter det. Dock skulle man kunna köra på Gearbox militäriska hjälte Adrian Shepherd. skulle vilja veta mer om vad som hände med han.

Well, han blev anställd av Gman precis som Gordon.

Inte anställd; kvarhållen på obestämd tid tills de kan komma på vad de (gman and friends) ska göra med honom.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

antar att detta inte stämmer längre då
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=3868

Medlem
Skrivet av igloo-:

antar att detta inte stämmer längre då
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=3868

Jag vet inte om jag är ensam och onödigt cynisk, men jag har svårt att lita på det mesta från Gamereactor... trevlig gratis underhållning vid de tillfällen som ges dock, inte tal om annat, men att man skulle ta en nyhet därifrån som källa känns oerhört naivt. Tumme ned för FZ på den, för den "nyheten" hade i varje fall jag missat.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av b0ne:

Sämsta försöket jag sett haha!

Man ser att det är en bild någon ritat, och sedan klistrat in en kofot med lite hud. Eller om kofoten också är ritad kanske,

Du den där Bilden är inte ritad...dock vet jag inte om den är sann.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

HL3 kommer inte att finnas eftersom dom gör episoder.

Har läst att Episod formerna inte går så bra... utan att dom ska göra "hela" spel efter EP 3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:
Skrivet av b0ne:

Sämsta försöket jag sett haha!

Man ser att det är en bild någon ritat, och sedan klistrat in en kofot med lite hud. Eller om kofoten också är ritad kanske,

Du den där Bilden är inte ritad...dock vet jag inte om den är sann.

Själva miljön ser ut att vara en konceptbild för något, så det är nog mycket möjligt att den är "ritad".

Skrivet av PiLp:
Skrivet av Night Hawk:

HL3 kommer inte att finnas eftersom dom gör episoder.

Har läst att Episod formerna inte går så bra... utan att dom ska göra "hela" spel efter EP 3

Valves planer är att knyta ihop säcken i och med EP3. Dock tror jag att de kommer lämna en del åt våran fantasi.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Dom säger ju att dom bara ska släppa episoder, men ska verkligen episod 3 vara den sista episoden då? Jag hoppas och tror verkligen inte episod 3 ska vara den sista..

Medlem

Det är vad man har hört iaf att det skall bara vara 3 episoder. Har inte hört något mer ifrån Valve om något annat

Medlem
Skrivet av b0ne:

Sämsta försöket jag sett haha!

Man ser att det är en bild någon ritat, och sedan klistrat in en kofot med lite hud. Eller om kofoten också är ritad kanske,

Du snackar om "ritad" och "en kofot med hud", vilket gör att jag måste ställa frågan: tittar vi på samma bild eller har alla pingvinger hoppat av ditt flak?

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av b0ne:

Sämsta försöket jag sett haha!

Man ser att det är en bild någon ritat, och sedan klistrat in en kofot med lite hud. Eller om kofoten också är ritad kanske,

Du snackar om "ritad" och "en kofot med hud", vilket gör att jag måste ställa frågan: tittar vi på samma bild eller har alla pingvinger hoppat av ditt flak?

Det jag säger är att man ser att det inte skulle kunna vara äkta vara på långa vägar, men efter att ha sett bakåt så har alla pingviner försvunnit också,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Loading:

äsh bara för att valve säger att inte ska bli ett H-L3 i början så lär det nog komma inom sin tid. vem kan tröttna på Gordon?

Haha bra sagt, go Valve! Gordon FTW!:D


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Det ser inklistrat ut. Bilden ser ut till att vara från förr men half-life är mer futuristisk. Och blå crowbar? Moderaterna som sponsrar kanske.

m1
Medlem
Skrivet av jingai:

Du snackar om "ritad" och "en kofot med hud", vilket gör att jag måste ställa frågan: tittar vi på samma bild eller har alla pingvinger hoppat av ditt flak?

En hudbeklädd kofot kanske inte vore någon dum idé, då blir det lite ljuddämpat när man bankar upp ventilationsgaller och igenbommade dörrar. En rimlig utveckling för kofoten som hängt med utan förändring ända från början...

Inaktiv

Bilden ser knappast ut att vara ritad, se bara på text dekalen på vänstersidan.

Valve sa i någon pressrelease att det skulle ta för lång tid att göra en ny motor till ett nytt spel eftersom det tog så lång tid att göra Source motorn - därför gjorde dom hellre episoder istället för att satsa på ett helt nytt spel.

Men vad jag vet så finns det ingenting som hindrar dom från att göra en trea efter episod 3.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag tror valve har 2 olika utvecklings team. Ett som jobbar för fullt med hl2-episoderna och ett som utvecklar en helt ny grafikmotor och upplägg till ett eventuellt HL3.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Dom har väl snackat om trilogi den senaste tiden.. episoderna heter trotts allt HL2: EP1,2 osv. Kommer fortsätta tro på det tills någon drar fram en källa på att det inte kommer något hl3.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

123
Skriv svar