Orange box PC och gamepad

Medlem
Orange box PC och gamepad

Tänkte tanka ner Orangebox från steam därför att eftersom boxen släppts för X-Box 360 borde ju Valv även lagt in att man kan spela med X-Box 360 kontroll på PC. Eller har de gjort en Stranglehold och skippat detta?

Alltså, går det äntligen spela Half Life 2 med X-box 360 kontrollen på pc-versionen. Ett atraktivt köp då av paketet.


signatur

Det var detta...

Medlem

varför inte bara köpa det till 360 då istället ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte 360 konsollenoch vill inte heller ha den men har 360 kontrollen som går utmärkt att köra på PC.

------EDIT 30 oktober------

Köpte spelet på Steam och inte hade Half Life 2 något stöd för X-box 360 kontrollen på PC som med konsollen.

Fast det där tecknade spelet i Orangepaketet som hette något liknande namnet Fortes är ju jädrand kul att spela korta stunder.

Med risk för musarm så tycker jag Orangebox är mycket prisvärt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag fick till det med Logitec Rumbelpad och ett hack och körde ett tag med mus+gamepad. Men gick tillbaka till tangentbord och mus efter ett tag. Det går även köra utan hack med X-Box 360 kontrollen (tangentbord och kontrollen) men tyvärr blir det lite tokigt när man ska t ex styra en farkost. sväng vänster blir höger och vise versa och lösningen att vända kontrollen upp och ner är inte heller bra.

Kör med tangentbord och mus men man får lite ont i handleden efter några timmar.


signatur

Det var detta...

Medlem

Då tar man en paus från spelandet och läser på lite om ergonomi under tiden.

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem
Skrivet av jingai:

Då tar man en paus från spelandet och läser på lite om ergonomi under tiden.

Pausa från spelet ??? Vem klarar av det om man nu missat detta kanonspel från 2004 som verkligen håller ännu.

PS - Sitter med Mediacenter RemoteKeyBoard i knät och musen på soffbordet :).


signatur

Det var detta...

Medlem

erhm.. HL2 skall spelas med mus och tangentbord.. Som nästan all FPS

Medlem

Tja, Loading, men nu tycker jag det är lite svårt att styra fordonen med w s a d (så man samtidigt kan skjuta med musen). Tänk om Valve inte hade kastat om foprdonstyrning med gamepad (joystick) så att bilar/båtar styr åt höger när man för den analoga stickan åt vänster. Annars håller jag med att skjuta och springa gör man lättast med tangentbord och mus.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ja, då var man även färdig med Ep1 och EP2. Tog nästan 2 månader men sedan är man ju ingen van gamer heller. En trevlig upplevelse och i EP 2 kunde jag äntligen köra med gamepad + mus och lite grann med tangentbordet.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Tja, Loading, men nu tycker jag det är lite svårt att styra fordonen med w s a d (så man samtidigt kan skjuta med musen). Tänk om Valve inte hade kastat om foprdonstyrning med gamepad (joystick) så att bilar/båtar styr åt höger när man för den analoga stickan åt vänster. Annars håller jag med att skjuta och springa gör man lättast med tangentbord och mus.

Inte svårt, bara en vanesak

1
Skriv svar