Långsamt Steam (& TF2)

Inaktiv
Långsamt Steam (& TF2)

Jag vettetusan om det är tänkt att det ska vara så eller om problemet ligger hos min dator. Iallafall så tycker jag att steam-spel, i mitt fall TF2 går så jäkla segt både att starta, och när man tabbar.

När jag ska starta spelet så står det loading i 30 sekunder till en minut. Ska det verkligen behöva ta så lång tid för att starta ett spel? Och sedan när jag tabbar så går det snabbt som blixten, fast när jag ska tillbaka in i spelet får jag vänta ~30 sekunder.

Visst låter det som ett minor problem, fast i längden är det faktiskt så jäkla drygt. Alla (eller de flesta, som inte körs via steam) andra spel startar upp på nån sekund bara, och att tabba går även hur bra som helst.

Så... min fråga är egentligen, är det bara steam som suger, eller kan man åtgärda detta problem?

Inaktiv

Jo, tabbningar går ovanligt segt i Steam men kan bero på att spelen är utvecklade på det sättet.

Crysis betan t.ex. (som kräver mkt mer processor, RAM och GPU än nåt annat Steam spel) går det snabbt som fan att starta och alt tabba.

Laddningen in på en karta tar max 3 sekunder samt att det inte finns någon laddning när jag startar spelet (bara intro). Alt tabbningar har alltid gått utan problem också.

Skulle tro att det har med RAM/CPU optimering; finns ju inte mycket sådan i spel som kräver lite RAM/CPU t.ex. HL2 moddar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar