Star- eller War-Craft?

Inaktiv
Star- eller War-Craft?

Ja vilket är bäst?

StarCraft/BroodWar

Eller

WarCraft I/II/III


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Flakmonkey

Starcraft imo... mest för att jag tröttnat rätt hårt på fantasy av någon anledning... sci-fi känns inte lika förutsägbart på något vis, fantasy är i det närmaste alltid samma sak...

Medlem

Bäst? Det vet jag inte

Tycker båda spelen är bra Men Starcraft är det jag spelat längst av dem i alla fall

Starcraft är världens bästa strategispel. Dvs. bättre än Warcraft

Homeworld kommer nära, men inte riktigt. Raserna var verkligen perfekta i Starcraft.

Medlem

Lägger min röst på Starcraft också. Fast jag var skitkass på det

En Taro Adun!

Medlem

Starcraft självklart. Mycket mysigare på något sätt...

Medlem

Starcraft. Spelar fortfarande det spelet (kanske för att min dator knappt klarar nå andra spel)


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Tjaa... jag var sen med att börja spela, och wc3 var min väg in i spelarland. Därför är det där jag, kontroversiellt nog, lägger min röst.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

StarCraft, helt klart, på andra plats kommer WCII.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Inaktiv

Beror på.. SC är roligare att köra en vanlig match medans WC3 är roligare att köra custom


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Det verkar som att SC är storfavoriten här

Va bra, precis va jag hade hoppats på


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Warcraft 2 är ett av de bästa spelen jag spelat så min röst går till WarCraft.

Inaktiv

Svårt att besvara denna frågan eftersom båda är underbara på sitt sätt, war2 och SC har man ju lirat mycket som fan


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Starcraft... det finns få spel jag spelat så mycket som det... Ok det skulle väl vara Warcraft 2 då

Men Starcraft känns mer "mysigt" på något sätt.
Och jag tycker inte att Warcraft 3 var en riktigt bra uppföljare till Wc2... faktiskt. Häng mig högt om ni inte håller med

Medlem

Warcraft, dels p.g.a wc1/2 samt p.g.a. att jag gillar micron i war3

Starcraft är lika roligt och underhållande det med.

Men jag röstar inte för jag tycker båda är lika bra


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Medlem

WC3 pga av alla costume maps


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag gillar UMS i wc3 bättre, men min dator klarar inte av wc3 så röstar på starcraft. Gillar melee bättre i det också


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Inaktiv

Verkar som många gillar WC3 på grund av UMS, men att StarCraft är roligare att spela Melee.

Vilket jag anser vara det viktigaste


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av SoniC:

WC3 pga av alla costume maps

Haha, kostymbanor.

Gillar DotA mest för tillfället, inte spelat "vanligt" på år nu.

Medlem

Har just hittat en dotA till starcraft, riktigt roligt


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Inaktiv
Skrivet av Kaempestore:
Skrivet av SoniC:

WC3 pga av alla costume maps

Haha, kostymbanor.

Gillar DotA mest för tillfället, inte spelat "vanligt" på år nu.

Argh dota 8( jag som tappat bort mina skivor och foddral (cd key) någonstans i rummet.. men vem orkar leta? ska försöka fixa det utav någon polish så jag kan lira dota igen


signatur

Rail or Die

Medlem

Starcraft har nåt speciellt. Vette fan vad men det är nån känsla som jag tycker fattas i WC, så min röst hamnar på SC.

Medlem

Starcraft, fast jag varken lirat SC eller WC3 på nätet. För rädd, det verkar som om dem som fortfarande lirar SC är så über så det är svårt att komma in som nybörjare. Och WC3 verkar vara ungefär samma sak, fastän det är nyare. Så jag dömer min röst på singleplayer Starcrafts story är så skön, Och som någon nämnde, Science fiction är mycket mindre oförutsägbart än fantasy.


signatur

Videomupp

Inaktiv

vet någon här när starcraft ghost kommer ut jag längtar som fan till man kan spränga zergs i luften och slakta lite med starcraft vapen.

Inaktiv

mejan: kommer nog till PS3an tror jag, om det kommer

WildThing: Det finns många Noobs ute på Battle.net Men det finns många bra oxå


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av mejan:

vet någon här när starcraft ghost kommer ut jag längtar som fan till man kan spränga zergs i luften och slakta lite med starcraft vapen.

Sry, de kommer inte. Det är lagt på is. De skulle dock fundera på att släppa de till de nya konsollerna, men räkna inte med det. Tyckte det var onödigt att sluta med det.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Lemuren:

Har just hittat en dotA till starcraft, riktigt roligt

Hur fan kan det funka? Det finns väll inte "heros" och sånt i sc?

Körde en td en gång i starcraft. Sämsta skiten ever.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

N00b fråga, men vad är dotA?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag la min röst på SC. Känns så mycket mer unikt än WC, men ärligt talat tycker jag att det känns exakt som WC med andra texturer.

123
Skriv svar