Hjälp för att få bort "svartskärm"....

Medlem
Hjälp för att få bort "svartskärm"....

Har följande system:

AMD X2 +5200
2GB DDR2
X1900XT 512
Creative X-fi ......

Kör för närvarande med ATI drivisar 6.10 och medföljande CCC ... använder det för att köra 4XAA + 8XAF + HDR , 1280x1024 res, large textures, alla sliders på max i spelet och allt utom selfshadows på ....

Spelet flyter på fint och får som lägst ca 20 fps när jag kommer in i en ny cell.. men när man snurrat runt 360* så har allt laddats till minnet o så hoppar det upp till 25+... allt är frid o fröjd....

Nu till problemet:

När jag byter cell ibland händer det att skärmen blir svart/grå .... jag kan fortfarande höra alla ljud och musik.. .jag kan gå omkring och se vart jag går på kompass, karta.. MAO kan jag göra allt man
skall kunna göra i spelet... men skärmen visar bara svart/grå... förutom menyer då...

Detta går enkelt att "lösa" genom att spara och starta om spelet och då funkar allt igen... ett tag... men det sabbar ju inlevelsen något enormt... så jag undrar ifall någon har egen erfarenhet och kanske lite råd...

jag har dock redan försökt det mesta... som t.ex:

Inte använda CCC eller hdr.
Spela utan ljud.
Stänga av autosave för att förhindra data-korruption i savefilerna.
Spela med Cleanboot.
Stänga av alla mods.
...

Har säkert försökt något mer också.. men kommer inte på det...

Har jag missat något eller har någon råd att ge?

Tack på förhand!

nj
Medlem

ATI har släppt Catalyst 6.11 som du kan testa uppgradera till och se om det hjälper.
Ett annat tips är att du testar Omegas modiferade Catalyst-paket (dessa har dock inte blivit uppdaterade sedan Catalyst 6.9, men förhoppningsvis så kommer det en version baserad på 6.11).

Testade söka lite och hittade bla en kommentar om att någon bara upplevde liknande problem med HDR aktiverat, har du provat avaktivera det och se om samma sak händer?

Kan även vara ett tips att göra en felanmälan till ATIs support.

Medlem

Har löst problemet nu... vet inte exakt vad problemet var.. men när jag installerade spelet så fifflade jag lite i ini filen... men sparade orginal-filen för senare referens...

När jag använde mig av den så fungerar allt fint... har varit inne o fixat lite med den med fast jag har inte testat allt... skulle dock
tro att det är när man sätter på thrededblood/particle lalala... som det keffar sig... iallafall för mig..

Fast jag har inte direkt märkt nån skillnad så jag är glad... för nu funkar spelet klanderfritt!

1
Skriv svar