Vi som blev frälsta av morrowind.....men

Medlem
Vi som blev frälsta av morrowind.....men

Vi som blev frälsta av morrowind.....men tycker att
oblivion är överskattat...

Medlem

Jaha?


signatur

Videomupp

Medlem

Hur många tycker att oblivion är överskattat...
Hum........Klara ut oblivion....har gjort...
morrowind....kämpar fortfarande

såååå...fattar ni...oblivion=uber grafik
morrowind=resten äger knutby

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jaha?

jaha vadå??

Medlem

Oftast brukar en ny post ha en fråga, och ditt andra inlägg har det. Din översta låter mer som ett påstående. Som om du inte hade mer att säga än så.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Världsrekord i punkter och dumma inlägg?


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Världsrekord i punkter och dumma inlägg?

Det har du nog rätt i men skrev du det där bara för att va rolig eller....jag hade just en intresant disskusion med startaren och vi(jag) kom fram till
att detta skulle från början vara ett test där vi(jag)
kunde se hur mycket kritik man kunde få av att
kritisera oblivion....så har du ett så tråkigt liv
att du måste hacka på punkter så kan du väll skicka ett mail till Vonyx.game@hotmail.com
så att vi kan lära känna varandra.
Vi verkar ha mycket gemensamt du och jag.

Puh också....kan vi återgå till oblivion eller är det nån annan som vill påpeka om hur många punkter jag gör?

Medlem
Skrivet av WildThing:

Oftast brukar en ny post ha en fråga, och ditt andra inlägg har det. Din översta låter mer som ett påstående. Som om du inte hade mer att säga än så.

Ursäkta att jag frågade....
Detta är min första bidrag till tes formuet
och jag skrev lite fel
ska bättra mig
och på återsende

Medlem
Medlem
Skrivet av Vonyx:

Hur många tycker att oblivion är överskattat...
Hum........Klara ut oblivion....har gjort...
morrowind....kämpar fortfarande

såååå...fattar ni...oblivion=uber grafik
morrowind=resten äger knutby

Nja fattar inte riktigt vad du menar.... eller jo ... du
tycker bättre om Morrowind.

Jag gillar helt klart oblivion bättre... mycket är självklart p.g.a grafiken.... t.ex lipsync gör mycket..
att omgivningen känns mer realistisk ökar min inlevelse, att slåss är mycket mer energerande ...
det är inte så mycket som jag tycker är bättre än
morrowind.. men en del saknar man ju... fast det är ju inte samma sak som att oblivion är sämre för
att det saknar något som ett tidigare spel i samma
serie hade.

För att summera:

Du gillade inte oblivion lika mycket som morrowind.

Jag gillar oblivion mer än morrowind (till stor del p.g.a grafiken), men tycker dock att morrowind är bland de bättre spelen jag spelat.

Jag kan väl säga att det enda som jag kan känna är överhypat, snarare än överskattat, i oblivion skulle vara R-AI ... de gör väl en del kul grejer ... men det är i stor del bara att de rör sig runt i städerna som känns av mest...

Aja.. dags att spela oblivon...

Medlem

Jag tycker att morrowind och oblivion är bra spel båda två...
Men morrowind har inte den tråkiga quest-hittaren....som gör alla oblivion uppd till : gå dit,"fixa" det o.s.v i morrowind...ta tex morag tong uppd.....du ska mörda honom....han är ungefär där.....
Oblivion har ju grafik som lockar och några roliga spells....
Visst tycker jag att morrowind är bättre....

Medlem

Sluta med punktar ser oseriöst och dumt ut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Oblivion ser bättre ut och gubbarna rör sig bättre i min mening till skillnad från morrowind där alla gubbar verkar vara rörelsehindrade. Annars så är morrowind mer för hardcore rpgare medans oblivion är för alla som vill spela ett bra gjort rollspel helt enkelt.

ps: jag håller med klossen och meller haha

Inaktiv

är det bara jag som blir irriterad av all dimma? det gör så spelet känns så dystert :/

Medlem

Det ger spelet en helt annan dimension, och det är ju inte alltid dimma


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av jollsii3:

är det bara jag som blir irriterad av all dimma? det gör så spelet känns så dystert :/

I Morrowind FPS Optimizer kan du bestämma hur långt bort LOS-dimman ska sättas.

Inaktiv

...ja...du...väldigt...nice...men....OBLVION ÄGER..(Morrowind var kanske bättre, men who cares)...

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

...ja...du...väldigt...nice...men.... OBLVION ÄGER..(Morrowind var kanske bättre, men who cares)...

Ja, det där lät ju logiskt och bra.

Inaktiv

Morrowind kändes mer "exotiskt" om ni frågar mej.

Oblivion är mer i människo-medeltid (urk) stil.

Och sen är det ju fullt av quest markers!

Inaktiv

quest markers ftw
har inte spelat morrowind, orkade aldrig
men kan nog säga att oblivion iv helt klart ligger på min top10 lista bland alla spel jag spelat på pc sen 97

Inaktiv

Morrowind är ett av tidernas bästa spel, Oblivion är antagligen ett av tidernas mest överskattade spel.
Allting i Oblivion, undantaget den tekniska biten av grafiken och möjligtvis stridern, är sämre än i Morrowind.

Att dessutom kalla eländet för ett rollspel bör anses som falsk varudeklaration.

Jag orkar faktiskt inte gå in i detalj på alla Oblivions brister, utan nöjer mig med att säga att det är ett rejält överskattat verk, definitivt inget rollspel och överlag ett ganska medelmåttigt spel.

Nuff´ said.

Citat:

är det bara jag som blir irriterad av all dimma? det gör så spelet känns så dystert :/

Det är faktiskt en fördel, om du frågar mig. Morrowind skall förmedla en dyster känsla, känslan av en sorglig, exotisk och totalt främmande värld, så långt bort från trist standardfantasy man kan komma. Dessutom höjer det spänningen att man inte kan se allting direkt, att man faktiskt måste utforka för att finna saker.

Medlem

Orka.......Orka.....måste orka.....

Punkter.....orka bry sig om punkter......här diskuterar vi 2 av de bästa spelen som gjorts och ni vill klaga på punkter......

LOL upphöjt till 10.......

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Orka.......Orka.....måste orka.....

Punkter.....orka bry sig om punkter......här diskuterar vi 2 av de bästa spelen som gjorts och ni vill klaga på punkter......

LOL upphöjt till 10.......

din överdrivna mängd av punkter gör det svårt att tyda det du skriver som i sin sin tur leder till en dålig diskussion


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av Vonyx:

Orka.......Orka.....måste orka.....

Punkter.....orka bry sig om punkter......här diskuterar vi 2 av de bästa spelen som gjorts och ni vill klaga på punkter......

LOL upphöjt till 10.......

din överdrivna mängd av punkter gör det svårt att tyda det du skriver som i sin sin tur leder till en dålig diskussion

Vilket leder vidare att folk går offtopic och klagar på dina punkter för att det blir så dålig discussion av det.:P;)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ok nu får det vara slut, åter till morrowind/oblivion eller?
Men vill ni heller klaga på punkter så kan ni skapa en tråd och bjuda in mig!

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Ok nu får det vara slut, åter till morrowind/oblivion eller?
Men vill ni heller klaga på punkter så kan ni skapa en tråd och bjuda in mig!

offtopic: så ska ett meningsupplägg se ut!

ontopic: men själv tycker jag oblivion har en känsla som gör att jag inte tröttnar (som jag gjorde på morrowind)

gameplayen är bättre, grym teknik (fet grafik), ragdollsystem osv

sen tycker jag också att alla olika quests är mkt bättre gjorda och känns levande på något sätt
(sen så gillar jag röstskådespeleriet)

oblivion är bättre än morrowind


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Det Cyrodiil som porträtteras i Oblivion är en fruktansvärt generisk fantasyvärld. Morrowind hade i alla fall en intressant spelvärld som faktiskt kändes någorlunda trovärdig, med sina olika maktgrupperingar som slogs om makt, land och rikedomar (gruvorna). Här hjälpte även de många böckerna till, varav många var nya och Morrowindspecifika - Oblivion saknar nästan helt nya böcker som ger en bild av Cyrodiil, och Vvardenfel-böckerna är borta. Även "dialog"-systemet i Morrowind hjälpte till att levandegöra världen, eftersom man kunde få veta så mycket mer än det man absolut måste veta, till skillnad från Oblivion som istället hackade bort allt "onödigt fluff" för att kunna spela in röster till allt som skulle sägas.

"Fet grafik" och ragdollsystem tycker jag inte har något med hur bra ett spel är. "Art direction" däremot spelar roll, och där tycker jag att Morrowind vinner.

Uppdragen i sig är överlag bättre i Oblivion, men uppdragsserierna känns löjliga när man kan bli ledare för gillena fastän man är jättedålig på deras specifika områden. Striderna i Morrowind var ganska löjliga, så där vinner Oblivion lätt.

Inaktiv

Död åt quest markers!

Inaktiv

Inte en chans att de kommer försvinna från Elder Scrolls-serien. Folk gillar lätta spel som man inte behöver tänka för att spela.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Inte en chans att de kommer försvinna från Elder Scrolls-serien. Folk gillar lätta spel som man inte behöver tänka för att spela.

Eller så gillar Bethesda att tjäna pengar, och inser att dom kan få större publik genom att göra spelet mer lättillgängligt.

Gillar man inte questmarkers så finns det mods att vända sig till.

Skriv svar