Kommer inte in i DB's sanctuary!

NIB
Medlem
Kommer inte in i DB's sanctuary!

Jag har blivit medlem i Dark Brotherhood och klarat både kill 1 och 2 ( A Watery Grave). Nu när jag är på väg tillbaks till fristaden i Cheydinhal under det övergivna huset så öppnas inte dörren för mig. Jag har testat allt känns det som, jag öppnar konsollen och skriver "Sanguinius, my Brother" men det hjälper inte.

Hade problem första gången jag skulle in också, tills jag upptäckte att spelet hade autosavat. Jag laddade då den saven och då fick jag frågan "What is the colour of the night", så då gick det bra. Men nu är det samma problem, fast det dyker inte upp någon räddande autosave.

Vad göra?

NIB
Medlem

Herregud, vilket tryck det var här. Inte alla på samma gång!

Medlem

Låter mer som en fråga for Elderscrolls supportforum.. fast jag tror inte de kan fixa det i alla fall.

Medlem

om du inte löst det ännu så finns det en brunn vid huset som ska vara låst, gå in i konsolen tryck på locket och skriv unlock sen enter så ska du kunna gå ner där.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av Tarden:

om du inte löst det ännu så finns det en brunn vid huset som ska vara låst, gå in i konsolen tryck på locket och skriv unlock sen enter så ska du kunna gå ner där.

Funkar bara med lås som går att picka, detta går inte.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

huh? har inte spelet instalerat nu så kan inte testa men jag har låst upp dörrar som man måste ha key för att öppna med det kommandot, eller usch nu blev jag osäker på om jag bara stängde av cliping :\


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Klicka dörr till DB sanctuary (inte brunnen)

Set UseDoor to 1
Set DoOnce to 1

gå genom dörren.

(Sorry, men jag har inte haft tid att lira Ob på ett tag)

NIB
Medlem

Så nu rör det på sig. Jag kom dock på vad som räddar mig - jag väntar vid porten så skapas en autosave som jag kan ladda in, då öppnas porten automatiskt. Sjuk bugg dock.

Medlem

Låter skumbanan.. har aldrig hört om/råkat ut för den själv. Har du nån mod för DB installerad?

Medlem

Samma problem för mig.

Men om man öppnar dörren och samtidigt trycker F9 så kommer iallafall jag in...

Måttligt irriterande dock...


signatur

Dryg och bitter.

1
Skriv svar