Medlem
Segt att levla

Är det bara jag som tycker att det känns som att man går in i en Vägg runt level 19 - 20 i warhammer? fram till den level är det riktigt roligt och det går väll rätt så tacksamt fort.
Körde igenom alla uppdrag i orc tier 2 / chaos tier 2 och dark elf eller eller va de heter tier 2 och var endå inte hela vägn till lvl 21. ska det verkligen vara så? det känns ju rätt fel. Vist de finns senarios problemet är ju bara att man får köa i minst 10 minuter eller mer för att komma in i ett och PQ cust är helt enkelt inte så roliga.

nån som hört nått om mythic tittar på detta eller är detta vad man ska förvänta sig till lvl 40?

/pråkpoliser jag är dysslektiker så bespara mig era gliringar.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Jo, det är segt som fan, men, om du tar och glömmer hur mycket xp du har.
Och bara kör på med quests och scenarios så glömmer du snart pressen på att levla.
Skit i ifall questsen är svåra, ta en fiende i taget.

Medlem

Kör keep fights


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Börjar själv närma mig 40 och visst går det sakta, men det ska det ju göra när det närmar sig slutet. På sätt och vis tycker jag nästan det går för fort. Om man varvar scenarios med quester och PQs så glömmer man bort hur mycket xp som ramlar in.

Kör hide på xpbaren och njut av questlinesen.


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Medlem

Jag har lite svårt att förstå all denna stress med att levla på kortast tänkbara tid. Mythic har lagt ner en massa tid på spelmiljön även mellan rank 1-39.

Passa på att njut av hela resan!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Såklart det känns segare då det endast finns 40 lvls, det är ju vanligare med högre i dom flesta MMOs. Passa på och njut istället för att rusha mot högsta lvln, det är ju som sagt ett MMO som kräver mycket av din tid.

Medlem

En del av njutningen är ju att man går upp i lvl. Man får tillbaka något för att man questar. Jag håller med Lash, efter 20 känns det som man går in i en vägg och det tar evigheter att lvla. Det finns ju mycket annat att göra, men samtidigt vill man ju också nå 40 nångång

Medlem

Spelet har inte varit ute en månad ännu. Så vi måste definiera en "evighet" olika. Majoriteten av din speltid kommer ändå att spenderas på rank 40. Se tiden på lägre tiers som något unikt som inte kommer tillbaka, och njut av hela resan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag har redan levlat ifrån både tier 1 och 2 och inte hunnit göra allt jag vill. Jag har inte ens lagt manken till.

På min första char gick det lite segt uppåt efter 20-25 dock, men det är inget negativt med det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Hellre att det tar tid än att det går för fort. Problem med seghet är något som ska uppkomma när man är på sin tredje karaktär, eller när en expansion som ger tio mer levlar dyker upp. Men då kommer dom nog anpassa farten man levlar på ska ni se.

Medlem

Usch jag tycker det går lite för segt, har nästan 8dagar played och är snart lvl39. Snabbaste expen afaik är att grinda pq's tillsammans med lite aoe (sorc/brightwizard).

Medlem

det är bara att börja grinda.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

det är bara att börja grinda.

Och därigenom tråka ut mig själv fullständigt?
Tack men jag tror jag står över ;).

Medlem
Skrivet av seppuko:

Hellre att det tar tid än att det går för fort. Problem med seghet är något som ska uppkomma när man är på sin tredje karaktär, eller när en expansion som ger tio mer levlar dyker upp. Men då kommer dom nog anpassa farten man levlar på ska ni se.

Stämmer ganska bra, vad jag har hört ska dom öka exp på questen ganska avsevärt då mythic tycker det går för sakta att levla.

Fast jag tycker det är bra som det är, varvar med lite keep siege's och RvR scenarios så tycker jag inte det tar särskilt lång tid.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Upptäckte igår att det går rätt så fort att grinda PQ's om man har en bra grupp på max 6 pers. Varva det med lite scenario och world rvr så kanske man inte tråkar ut sig helt

Ei
Medlem

Jag tycker inte det går speciellt segt att få lvls. Enkelt 2-3 lvl/ dagen mellan 20-30 och sedan 1-2 från 30-40.

Snabbaste vägen från 30-40 är att göra alla quests och pressa framåt bara. Varva med lite scenarios.

soi
Medlem

Sätt ihop en grp 1-2healers, 2-3casters och en tank sen nöter man pq's tills man spyr...

Kanske inte de roligaste men de är bra exp.

Medlem

Jag har redan gått in i väggen vid lvl 14, det är både segt och tråkigt att levla just nu.

Btw, jag tycker servarna verkar jävligt tomma oavsett vilken tid jag lirar :S


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Btw, jag tycker servarna verkar jävligt tomma oavsett vilken tid jag lirar :S

Vissa servrar är riktigt tomma, ja. T.ex. Zhufbar som jag tidigare spelade på.
Men Karak-Norn som jag spelar på nu tycker jag har en bra befolkning. Scenarios fungerar i stort sett hela tiden på dygnet.

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Dumlen:

Btw, jag tycker servarna verkar jävligt tomma oavsett vilken tid jag lirar :S

Vissa servrar är riktigt tomma, ja. T.ex. Zhufbar som jag tidigare spelade på.
Men Karak-Norn som jag spelar på nu tycker jag har en bra befolkning. Scenarios fungerar i stort sett hela tiden på dygnet.

Mjo, känns rätt illa att jag faktiskt stött på mer folk i Age of Conan som alla klagar på är så folktomt än i WAR.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Måste vara helt server baserat.

Spelar på axe bite pas eller vad den heter, som order.

Här kan man alltid, oavset tid och dag hitta pq/scenarion (kan dock bara ge en klar bild av T3 och T4). Oftast keepfights mellan 10/11 på dagen fram till 01/02 på natten - gäller bara lära känna dem som håller i dem, och visa att man kan spela (spelar själv i en liten guild, men har bra rykte verkar det som då vi får viskningar hela tiden när det drar ihopa sig till keepfights)

Det ända tråkiga som jag kan tänka mig är ett irritationmoment just nu är att så många kör mycket scenario, och står dubbelparkerade i Alveron warcampen / Dragonwake warcampen för att farma rvr questen.

Men detta kommer ändras, sedan du höjde open rvr poängen med 100% har iallafall vår server haft ett bra uppsving.

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Spelar på axe bite pas eller vad den heter, som order.

Här kan man alltid, oavset tid och dag hitta pq/scenarion (kan dock bara ge en klar bild av T3 och T4). Oftast keepfights mellan 10/11 på dagen fram till 01/02 på natten - gäller bara lära känna dem som håller i dem, och visa att man kan spela (spelar själv i en liten guild, men har bra rykte verkar det som då vi får viskningar hela tiden när det drar ihopa sig till keepfights)

Det ända tråkiga som jag kan tänka mig är ett irritationmoment just nu är att så många kör mycket scenario, och står dubbelparkerade i Alveron warcampen / Dragonwake warcampen för att farma rvr questen.

Men detta kommer ändras, sedan du höjde open rvr poängen med 100% har iallafall vår server haft ett bra uppsving.

Mjae jag får inga scenarios mellan typ 2 på natten och 9 på morgonen.. kör destruction på samma server.. är helt dött när det gäller pvp/rvr på natten.. Kan dock hålla med om det du skrev ang. keep sieges..

1
Skriv svar