Medlem
RvR fråga?

Spelar på en core server.

För att fatta mig kort så händer det då och då att jag och min kompis flaggats för RvR när vi inte ens vart i närheten av något RvR-område. Min kompis som dessutom passerat tierens lvlgräns förvandlas även till en kyckling.

Ganska drygt när vi är ute och kör PQs och han blir en kyckling hela tiden.

Är detta en bugg eller finns det någon spelmekanik inom RvR-systemet som jag inte förstått? Typ att om ett område blir erövrat eller utmanat så flaggas alla spelare där för RvR under en period?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om man helar eller buffar någon som är flaggad så blir man själv flaggad.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ganska drygt när vi är ute och kör PQs och han blir en kyckling hela tiden.

Ja du, det är allt något fuffens på gång vid PQs. Brukar själv bli flaggad RvR när jag lirar i ett PQ område. Detta kan bero på att du groupar/healer med många andra spelare, och någon av dem är flaggad.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Om man helar eller buffar någon som är flaggad så blir man själv flaggad.

Detta är enda möjligheten jag ser till att ni skulle kunna bli RvR flaggade utanför RvR zonerna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Man blir även flaggad om man knallar runt för nära städerna som tillhör den motsatta sidan. Om man inte redan tagit ett skott i nacken av en höglevel vakt.

Medlem

Det visste jag inte Varför är det så egentligen? Både bra och dåligt i och för sig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Det visste jag inte Varför är det så egentligen? Både bra och dåligt i och för sig.

Vore ju lite knasigt om du tex kan stå och heala någon som slåss mot en annan spelare men den personen kan inte banka på dig för att du inte är RvR'ad. är väl inte dåligt eller?


signatur

- Wiiga -

Medlem

Så långt tänkte jag inte, det låter ju faktiskt logiskt :>

/doh


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Så långt tänkte jag inte, det låter ju faktiskt logiskt :>

/doh

Hehe! Alla har vi dåliga dagar.


signatur

- Wiiga -

1
Skriv svar