Periodvis ryckigt som fan

Medlem
Periodvis ryckigt som fan

Jag startar spelet och kan spela allt mellan 15-35 minuter felfritt innan det på ett ögonblick blir helt otroligt ryckigt och segt, såpass att det inte är spelbart. Detta varar ca 5 minuter innan det "släpper" och allt återgår till sitt normala.

Jag har alla inställningar på lägsta möjliga, samt senaste drivaren för grafikkortet.
Kan inte hitta något som tyder på att något annat program belastar datorn i bakgrunden när detta händer.

Någon som lider av liknande problem eller hört något om vad det kan bero på?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm kanske datorn blir för varm?
Har inte hört någon som har haft det i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag får faktiskt samma, inte så mycket i War men ofta i andra spel. Sjukt irriterande och man känner sig så handikappad med det.


signatur

Videomupp

Medlem

Antingen är det som Night Hawk säger, att det har med hårdvaran att göra, tex att det blir för varmt (även om det i så fall inte borde bli bra igen) eller att det är skit i kretsarna. Kolla om datorn är ren inuti (så det inte ligger en centimeter damm ovanpå allt).

Dock skulle jag tro att det har med mjukvaran att göra. Är hårddisken full? Diskrensat nyligen? Defragmenterat? Allt sådant kan göra att datorn i tillfällen segar ner och sedan återgår till normalt igen, precis som för dig.
Ett tips är att använda program som tex Registry Mechanic för att rensa och TuneUp för att "sätta koppel på datorn".

Också det gammla vanliga, inget spyware i burken?

Funkar inget av detta, eller om du redan testat det, så får någon mer kunnig hjälpa till.

Lycka till

Inaktiv

Jag får också smått skit som varar i knappt en sekund, och det kommer ganska ofta, händer inte på andra spel, bara WAR :/. Och detta händer även om datorn är nystartad och den är sprillans ny med. Har nyaste drivisar. Kanske spelet som behöver patchas också ?

Medlem

Jag finner inget som kan vara felet, inget går för varmt och kör jag i window med task managern igång bredvid så syns det ingen skillnad i belastning när den ryckiga perioden startar jämnfört med de flytande stunderna där emellan.

Har inte defraggat men endast någon månad sedan jag installerade om systemet och då formaterades samtliga diskar.

Jag står helt utan någon ide om vad som kan vara fel. Det jobbiga är att spelet flyter på hur bra som helst där emellan, men är inte spelbart när det väl sker. Och det sker oavsett vart jag befinner mig och oavsett vad som händer på skärmen. Jag kan stå mitt i en svärm av andra spelare i ett RVR scenario, eller helt själv inne i en grotta under dygnets minst aktiva timmar, det sker oavsett. Drygt en halvtimmas spelande och sedan 5 minuters ospelbar seghet.

Drygt som faan iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det kan inte vara att RAMet tar slut och den börjar skyffla över gamla saker den hade i minnet till page-filen/hd'n (eller var den heter)?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Precis som Lanny säger. Det låter minnes-relaterat. Antingen att datorn börjar skyffla in texturer i GPU-minnet, eller klienten rent allmänt sådär i RAM-minnet. Testa att pilla lite med cache-inställningarna i WAR och se om det hjälper.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

oki ska testa det.

Jag sitter tyvärr endast på ett geforce 8600gt men har 4gig ram så tycker att det borde räcka till. kör ju dessutom spelet på "fastest framerate" inställningen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Under betan led spelet av just "memory leaks" eller vad det nu heter. Jag vet att Mythic var medvetna om detta och att fix utlovades. Det kan ju faktiskt vara så att de inte riktigt fått till en 100% fix än! Så det är inte säkert att det är din dator eller din hårdvara det är fel på!

Medlem

Kolla med dina bakgrundsprogram igen. Speciellt ditt antivirus.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Any luck?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mitt grafikkort dog idag så däri ligger nog problemet

Har köpt ett nytt och installerat om windows så nu håller WAR på att patchas. Får se om det flyter på nu då! Håll tummarna!

BTW hur får jag/vad behöver jag för att min belt trophy skall synas? Står bara att det inte finns plats för den!?

Måste bältet ha en Trophyslot eller något?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du ska bara lägga den i din throphyslot bland dina items. Ska synas då, men trophies syns sällan så bra som man vill.


signatur

Videomupp

Medlem

men när jag placerar den i trophyslotten så får den ett litet kryss uppe i hörnet och det står typ att det inte finns någon plats ledig eller liknande.

förstår faktiskt inte hur det är tänkt att fungera


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm, det låter mysko. Kanske du har redan en trophy på samma ställe sen innan?


signatur

Videomupp

Medlem

Fixa shoulders, sen kan du se trophy.

Medlem

Det står vilken del av din gear som trophien sätter sig på. Det du beskriver skulle kunna hända för att du antingen inte har just den delen av gearen, eller för att du redan har en annan, som WildThing skrev.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Är så för alla mer eller mindre, warhammer online har minnesläckor...

inte mycket att göra åt annat än att vänta på att dom ska fixa det

Medlem

På min dator så har spelet börjat konstant gå sämre med varje patch/fix de har släppt. Ikväll så fick jag problem till den ringa grad att det knappt är spelbart längre. Spelet hackar sig fram oavsett om jag kör på "highest framerate" eller "highest quality" -settings..

Så jag tog mig iväg till warhammeralliance eftersom dessa problem alltid brukar drabba fler än 1 person. Tydligen så är Mythic medvetna om att spelet inte fungerar så bra för "ett fåtal" och de arbetar på en lösning.....
Orka....

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=9912...

http://vnboards.ign.com/warhammer_online_age_of_reckoning_gen...

Medlem
Skrivet av smuts:

Det står vilken del av din gear som trophien sätter sig på. Det du beskriver skulle kunna hända för att du antingen inte har just den delen av gearen, eller för att du redan har en annan, som WildThing skrev.

Jupp det står att den ska sitta på "belt".

Och jag har ett bälte, eller har haft flera faktiskt. Den här trophyn som jag försöker använda, en bok jag fick vid chapter1, har jag inte fått att synas trots att jag testat med varenda bälte jag haft sen dess. det röda lilla krysset som säger att det inte finns någon ledig plats...

jävligt skummt isf


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mitt grafikkort dog idag så däri ligger nog problemet

Har köpt ett nytt och installerat om windows så nu håller WAR på att patchas. Får se om det flyter på nu då! Håll tummarna!

BTW hur får jag/vad behöver jag för att min belt trophy skall synas? Står bara att det inte finns plats för den!?

Måste bältet ha en Trophyslot eller något?

Kan mycket väl ha med det att göra


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Som sagt tidigare också så kan trophies vara svåra att se. Jag har två, men jag vet inte hur någon av dem ser ut. Rätt skumt...

Jag tycker föresten att prestandan blivit bättre på sistone, med patcherna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar