Väldigt låga fps vid ex. keepfajter

Medlem
Väldigt låga fps vid ex. keepfajter

Tjoflöjt!

Jag lider av väldigt låga FPS vid keepfajter.

Jag sitter på:

AMD Athlon 64 Dual Core 4200+

4 GB RAM

ATI Radeon HD 4850 512 MB

Windows Vista.

Vad är flaskhalsen?

Tror jag har de senaste drivrutinerna.

Gen
Medlem

CPUn kanske?

Det är det jag får höra om mitt GTX280 som körs med en C2D E6600 (2.4GHz=4.8GHz alltså liknande din)

Medlem

Du kanske bör ställa ner dina grafikinställningar vid just keep-figther. Det finns i inställningarna så man kan ha 2 st. fördefinierade inställningar så man snabbt kan växla mellan dessa.

Medlem

Absolut en god idé att ställa ner grafiken vid massiv RvR. Jag kör själv med High som generell inställning hela tiden, utom just i keep attacker och andra massiva RvR strider.

Men att fps går ner, är fullt naturligt vid större strider, och något som jag tror de flesta upplever. Vi får väl se om GOA kan optimera det bättre framöver, så att det flyter på bättre.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Finns en hel del att göra jag har själv problem med spelet trots bra hw :S faktum är att rätt många har problem jag har postat om det till suport osv men fick inge vettiga svar så bestämde mig att leta runt lite på forum osv.

lade en post på vårt forum om det jag gjort för att få bättre fps vid rvr/pvp fighter.

Infon hittar du här
www.northbreed.com/forum/viewtopic.php?f=74&t=4668

Det är lite sammandraag av info jag hittat på olika warhammer forum...

Tyvärr har det inte förbättrat min fps så mycket för min del känns mera som det är något med drivrutinen till ati kortet jag har 4870x2 som i andra spel presterar perfekt över 16000p i 3dmark osv så he ska ju räcka för att iaf ha 50+ fps i detta spel med för spelar ingen roll vad jag ställer in för upplösning osv har samma fps iaf oavsett om allt är på eller avslaget grrrr.

Medlem

Jag gör som många andra här i tråden, drar ner på graffen.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Proppen:

Tjoflöjt!

Jag lider av väldigt låga FPS vid keepfajter.

Jag sitter på:

AMD Athlon 64 Dual Core 4200+

4 GB RAM

ATI Radeon HD 4850 512 MB

Windows Vista.

Vad är flaskhalsen?

Tror jag har de senaste drivrutinerna.

Processorn för och främst tror jag. Sen grafikkortet. Sitter själv på liknande specs.

Du kan ju alltid, om du vågar, överklocka processorn och se om det gör en stor skillnad.

EDIT

Testade lite keep battles igår och märkte också att det var mycket lagg.

Dock så fixade jag det igenom att stänga av AA och sänka AF till 8x (ifrån 4x AA och 16x AF).

Flyter mycket bättre nu. Ser det inte så snyggt ut längre men med tanke på hur mycket action keep battles har så får man nog leva med det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar