RVR server, vilken? Varför lirar så få det?

r1k
Medlem
RVR server, vilken? Varför lirar så få det?

Är det inte mer pvp i rvr? Asså slipper flagga om man vill battla etc..?

Eller är det något annat lurt bakom ljumskeN?

Vilken lirar ni på?

Medlem

Nej det är inte mer PvP på en RvR-server. Istället för att koncentrera fighterna till RvR områden, så sprids de istället ut på en RvR server. Att de sprids ut innebär oftast ganking, trots Tierrestriktionen.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Du kan bli attackerad överallt på en RVR server.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För att ta WoW termer som de flesta känner till:

Core servers är likartat en PvP server i WoW. De har safe zones, neutral zones och contested zones. I RvR områdena blir du automatiskt RvR flaggad. Inte i de andra. Varje zon har ett väl tilltaget RvR område, som blir större för varje tier och slutligen på tier4 står för ungefär 50% av ytan.

Open servers har ingen motsvarighet i Wow. Endast i startområdena är du skyddad. När du väl lämnat dem, är du en konstant target.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av r1k:

Är det inte mer pvp i rvr? Asså slipper flagga om man vill battla etc..?

Eller är det något annat lurt bakom ljumskeN?

Vilken lirar ni på?

Lirar på båda och skillnaden mellan dom är större än dom flesta tror.

På core server finns det en del PQ där man får PvPa men på open RvR får man göra det på alla.
Alla platser där dom har PQ quests utspelar sig OFTA stora och spännande strider mellan sidorna, något man snabbt saknar på en core server. Samma gäller när man är ute och questar och har ett siege vapen till hands och ser några dvärgar springa förbi så man får träna prickskytte.

Har några order chars på Karak Eight Peaks och varje gång jag kör ett PQ eller möter på folk så märker jag allt mer hur mycket man missar från open RvR servrar. Jag hade aldrig spelat på Core server om det inte var för att mina vänner spelar där. Open RvR är mycket roligare och det märks snabbt om man gillar RvR och slumpartade strider lite överallt!

r1k
Medlem

hamnade på en Open RVR - RP server...

Kanske inte så bra med rp'n :[[. Men plockade Order iallafall :]

Medlem
Skrivet av pimpim2:

På core server finns det en del PQ där man får PvPa men på open RvR får man göra det på alla.
Alla platser där dom har PQ quests utspelar sig OFTA stora och spännande strider mellan sidorna, något man snabbt saknar på en core server.

Ett helt korrekt statement.

Precis det du nämner - fast tvärtom - var orsaken till att jag valde att spela på en Core server, och inte en Open server.

Även om det naturligtvis är härligt med stora strider, så finns det säkert fler med mig som uppskattar möjligheten att fullt ut kunna njuta av quests, PQs, öppna dungeons etc, i Warhammer, utan att riskera att samtidigt bli attackerad.

På en Core server har du ett alternativ. Du kan välja att questa och kriga i de öppna RvR områdena, men du kan också välja att inte göra det.

Som sagt, smaken e som baken, delad.

Edit
Sedan personligen för egen del, är det krig kring strategiska punkter som är lockande, typ keeps, objectives och fortresses. Det är ju lite svårt att erövra en PQ.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Men hur bra funkar hela "Alternativ" delen då? Jag minns i WoW där World PVP var helt borta på Normal servrar, gick du med PVP så var du den enda som gjorde det, och det resulterade i att du bara blev gankad, aldrig fick en vettig strid. Kan tänka mig att fallen var samma på PVP servrar, men då var det större chans på jämna strider. War är ju dock designat runt PVP så det kanske fungerar bättre där?

Lirar själv på en RVR och jag tycker det är lite kul ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

WAR har det bäste PvP systemet jag någonsin använt, med tanke på att det är 2 sidor som hela tiden är i strid med varandra så har man för det mesta alltid någon med sig vid PQs och båda lagen ha tanks, healers och dps karaktärer, och blir man arg på att någon med högre lvl kommer och röjer så är det bara att gå till lägre områden själv och röja (okej, inte speciellt schyst men jag är tyvärr sådan). Har iåförsig endast spelat liknande PvP i Age of Conan innan, men där var det antingen alla mot alla (klasser) eller så var det Culture PvP vilket var helt värdelöst då t.ex. Stygian inte hade någon soldierklass.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av WildThing:

Men hur bra funkar hela "Alternativ" delen då? Jag minns i WoW där World PVP var helt borta på Normal servrar, gick du med PVP så var du den enda som gjorde det, och det resulterade i att du bara blev gankad, aldrig fick en vettig strid. Kan tänka mig att fallen var samma på PVP servrar, men då var det större chans på jämna strider. War är ju dock designat runt PVP så det kanske fungerar bättre där?

Tror inte riktigt att jag förstod vad du menade med "alternativ delen". Men hur som haver, du kan inte jämföra Core med WoW PvE, utan mer med WoW PvP, eftersom man blir automatiskt RvR taggad i de öppna RvR områdena och inte kan välja bort det så länge du befinner dig där. De öppna RvR områden står ungefär för 50% av den totala zon ytan på tier4, och där sker också majoriteten av alla bataljer. Oftast kring keep eller andra objectives.

Sedan kan man naturligtvis välja att RvR tagga sig själv i PvE områdena, men det är valbart precis som i Wow.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det finns en poäng med att jämföra wow pve server, och war core server.

Du är säker när du vill. Du kan inte få ett raidingparty över dig när du står och samlar exp. - Där är likheten. Säkerheten, och att inte behöva bry sig.

Däremot saknar jag faktiskt ett moment i spelet, varför inte ha monster i pvp zoonen som ger mer exp. Då skulle de som vill eller vågar, eller hur man nu vill se det - expa med full koll på omgivningen.

Var har många fått att 50%+ är rvr områda i Tier4? Är det den gamla diskutionen att pve delen är pve delen, och rvr inräknas även scenarion/BG's?

I tier 4 är det fortfarande c.a 1/3 som är rvr zoon. Och det behövs inte mer område - då länderna är större.

Är nog ganska bra upplagt som det är nu. Men det återstår att se, inte såmånga online någongång i Tier 4 så det är svårt att uttala sig.

Medlem

Om du börjar med att läsa vad jag skrivit, så ser du att det står "ungefär" 50%, och då menar jag den faktiska zon ytan, bergsmassiv borttagna.

Jag har sett flera olika area uträkningar på warhammer forum runt om på nätet, och samtliga hamnar mellan 37-51%. Den exakta siffran är fullständigt ointressent. Att jag angav en procentsats överhuvudtaget, var för att illustrera att det även på Core servers är ett ganska omfattande område för öppen RvR.

Vilket också är anledningen till att jag inte alls håller med om jämförelsen mellan Core och WoW PvE.

I den sistnämnda finns det visserligen ett fåtal platser där du blir automatiskt PvP taggad, men det är en så pass minimal (långt mindre än 1% av ytan) och betydelselös del av spelet, att den inte har någon som helst inverkan på spelet i övrigt.

Har du en stark önskan att få ett raiding party över dig när du samlar xp, varför inte göra något av de quests eller PQs som finns i de öppna RvR områdena?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Är det bara jag eller verkar folk inte vara speciellt intresserade av Open RVR på Core?? Det känns som att folk bara kör scenarios.. ;<

Är Open RVR servers som Core att folk kör pvp i scenarios men med tillägget att folk gankar lowbies som questar? Eller är det mer sieges och fighter runt battlefield objectives?

Har fan tröttnat på all PVE.. kan ju dock tillägga att jag inte hinner spela så mkt på primetime.. men fan ändå.. sjukt lite pvp utanför instancerna.. // Axe Bite Pass - Core

Medlem

I guildet jag är med i så resonerade vi så att mythic hade inte gjort spelet för att det skulle vara open rvr överallt och att all rvr skulle bli så utspridd etc etc.

Mythic har faktiskt lagt ner det mesta av krutet på att göra core så roligt som möjligt.

Inaktiv

kör på Sea Of Dreams RvR o där är det "alltid" pvp, iaf runt Barak Var och det där träsket söderut.

ser nu att Order har tagit vårat Keep så får alt tabba in igen

Inaktiv
Skrivet av Ramblemoe:

Är det bara jag eller verkar folk inte vara speciellt intresserade av Open RVR på Core?? Det känns som att folk bara kör scenarios.. ;<

Är Open RVR servers som Core att folk kör pvp i scenarios men med tillägget att folk gankar lowbies som questar? Eller är det mer sieges och fighter runt battlefield objectives?

Har fan tröttnat på all PVE.. kan ju dock tillägga att jag inte hinner spela så mkt på primetime.. men fan ändå.. sjukt lite pvp utanför instancerna.. // Axe Bite Pass - Core

Nope. Skillnaden är att på Open RvR servrar så blir det PvP på många PQs och möter man på någon 1on1 så blir det World PvP.
Jag har ännu inte blivit dödad av någon alls i World PvP och inte mött på någon med mycket högre level än mig själv.

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Är det bara jag eller verkar folk inte vara speciellt intresserade av Open RVR på Core?? Det känns som att folk bara kör scenarios.. ;<

Är Open RVR servers som Core att folk kör pvp i scenarios men med tillägget att folk gankar lowbies som questar? Eller är det mer sieges och fighter runt battlefield objectives?

Har fan tröttnat på all PVE.. kan ju dock tillägga att jag inte hinner spela så mkt på primetime.. men fan ändå.. sjukt lite pvp utanför instancerna.. // Axe Bite Pass - Core

Du nämner inte vilken rank du har, men rent generellt tror jag att scenarios kommer att vara mest populärt upp till Tier3. Från Tier4 tror jag organiserad Open RvR blir grejen.

Anledningen till att jag tror detta, är för att bara ta ett exempel, att keep claiming är något som fokuserar starkt på gillet. Inte alla rankar lika snabbt, och medlemmarna kan vara utspridda över olika tiers. Då är det enklare att göra scenarios och vänta med RvR tills majoriteten i gillet nått tier4.

Fast någon RvR måste ni väl ha?

Även på en låg befolkad server som Zhufbar, har vi open rvr då och då på olika tiers. Igår hade vi en flera timmar lång fight i Troll County (tier2).


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar