Swedish Wow-guild "Northbreed" goes WAR!

Inaktiv
Swedish Wow-guild "Northbreed" goes WAR!

Northbreed är ett svenskt guild ( rank 21 ) som ursprungligen kommer ifrån World of Warcraft. Vi är ett gäng som har spelat tillsammans sedan Wow's release och är lite mer av en väldigt stark kompiskrets/familj. Vi är en bunt väldigt trevliga människor som gillar att träffa nytt, likasinnat folk, som också gillar att spela i grupp och tillsammans med andra.

Men som i alla nya spel så krävs det nytt blod som vill lira då vissa återvänt till wow osv jag tror ni har liknande erfarenheter så vi har på Karak-norn redan mergat med samtliga svenska guild på karak-norn för att tillsammans få en stor core del där siktet är inställt på att ha 1-2 warbands gående i t4 regionerna och att alltid se till att vi är många online i alla levlar oberoende av spelstil.

Just nu söker vi alla klasser och spelare, oavsett level(rank). Aktivitet är inte ett stort måste men självklart ett stort plus. Vårat mål är ej ett bli ett riktigt hardcore guild, iallafall inte till en början. Just nu vill vi att få igång guildet, utvecklas och växa.

Aktivitet:
Vi kör dagligen senarios och bastion osv nu ligger fokus på att levla ha skoj och lära känna varandra och att försöka ha dagliga events i antingen pvp eller pve instanserna mellan 19-23

RVR
Vi försöker köra rvr med vår allians där evilmonkey gm i Geehad En Route brukar dra igång keep raids mellan 20-02 varje kväll dock är motståndet fortfarande lite ojämt så vi hoppas vi får upp fler medlemmar till 30+ så vi kan bidra med ett helt warband på dessa kvällar

Intresserad?
Ta kontakt med mig (Vigor) i spelet eller några av mina officerare.

Guildledare: Vigor
Officer: softbuns, sunshine, hudgar eller vidar.

Medlem

passande att man skapade sin gubbe där på sea of dreams så kommer absolut att ta kontakt med er där inne så fort man kommit in

Inaktiv

gott mos det här ju, är med i svensk guild på sea of dreams redan men ganska lite folk i den

har en fråga om skattesatsen, vad kör ni för något och varför?
observera att jag absolut inte har något emot att betala skatt till guilden, det är självklart men vissa guilder verkar ha en skatt o samla in pengar utan något mål, och då blir det lite fel och knasigt (och en massa whine såklart..)

Inaktiv

Försökte få tag i er på Karak-norn , men det var ingen online.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Aresz:

gott mos det här ju, är med i svensk guild på sea of dreams redan men ganska lite folk i den

har en fråga om skattesatsen, vad kör ni för något och varför?
observera att jag absolut inte har något emot att betala skatt till guilden, det är självklart men vissa guilder verkar ha en skatt o samla in pengar utan något mål, och då blir det lite fel och knasigt (och en massa whine såklart..)

För tillfället kör vi fortfarande mycket scenarios eller/och questar tillsammans. Tyvärr har vi inte fått igång tillräckligt med members för ta oss in i det riktiga RvR-kriget. Det är många av oss som fortfarande provar en hel nya karaktärer för att eventuellt "bestämma" sig till en(eller flera) som man kommer att fortsätta köra.

Angående skattesatsen så kör vi på 15% tax-rate, men tanke på att framtida "keep raids" är väldigt dyra så har vi alla gått med på att öka den s.k "skatten" lite för att kompensera vårat låga membertal. Naturligtvis ju fler members vi får in sänker vi skatten gradvis.

Medlem

Värt att komma ihåg ang Guild Tax, är att den endast gäller pengarna som droppar vid kills. Det ni säljer eller får för att lämna in en quest, beskattas inte.

Mao, 50% skatt är inte likvärdigt med att ni förlorar 50% av er totala inkomst.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Uppdaterad info ang Northbreed på Order sidan:

Vi har nu mergat Northbreed med 2 andra svenska guild och vi är numera det största helsvenska orderguilden på servern. Vi är ett 50 tal spelare guildstaden växer och målet är att ena dom flesta svenskar under samma fana :D. Fler och fler av våra gammla wow polare börjar hitta över till Warhammer så det ser just ut för tillfället .

PVP:
Vi har dagliga pvp / rvr events mellan 19 - 23 mot destruction hittils har det fungerat väldigt bra vi har iaf skitskoj i mer eller mindre organiserade minigames :D. Dom flesta karaktärerna ligger mellan level 20 - 30 men det spelas även en hel del alts osv.

Förhoppning:
Order klarar sig bra på karak-norn men vi ligger fortfarande i underläge så jag hoppas fler kan tänka sig byta sida för att ge destruction en knäpp på näsan även i rvr / keep fighterna där dom oftast är dubbla antalet spelare . Hur som letar ni efter ett svenskt guild så vet ni var vi finns bara att skicka ett tell ig

//Athialelle Gm i Northbreed...

Medlem
Skrivet av Aresz:

gott mos det här ju, är med i svensk guild på sea of dreams redan men ganska lite folk i den

Jag ser gärna att ni tar kontakt med mig ingame, kanske vi kan överväga en merge tillsammans?

Inaktiv

Även Mootland Cows valde att merga med Northbreed vi är nu ett 100 tal spelare i guilden som har rank 12 för tillfället. Hoppas fler svenskar väljer servern karak-norn som main server ses ig

Post från moorland cows gm ->
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=1186...

Inaktiv

är ni något aktiva på Sea Of Dreams?

Inaktiv

ta kontakt med camil på sea of dreams dock är det största gänget på order sidan...

Medlem

Ursäktar jag tar tråden, men funderade på följande;

Skrivet av mrzz:

Även Mootland Cows valde att merga med Northbreed vi är nu ett 100 tal spelare i guilden som har rank 12 för tillfället. Hop

Jag har för mig att jag läst att all exp/renown man samlar in går till guild expen.

Men är guildens exp mellan två lvl'ar beroende på hur många medlemmar man har?

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Ursäktar jag tar tråden, men funderade på följande;

Men är guildens exp mellan två lvl'ar beroende på hur många medlemmar man har?

Svaret är nej.

Här har du all info Mythic lämnat i ämnet:

The total number of members in a guild does not impact Guild XP gain directly. It's based on characters who have recently contributed experience. The system takes into account the characters’ level, and is balanced in a way to allow guilds of all sizes to level up at comparable (but not necessarily equal) rates.

It is a sound system involving a lot of math, which is designed with the idea that players have alts and that there are as many large and small casual guilds as there are large and small hardcore ones. There is no need to boot inactive characters from your guild’s roster. If a character has not logged in, that character is not affecting the contribution rating at all. Our ultimate goal when designing this system was to ensure that all types of guilds are able to level up on an equal playing field whether they’re large or small, casual or hardcore.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Mycket underligt.

Vår guild, vi var 5 personer som körde från början. Vi tog guild lvl 11 efter någon vecka.

Idag är vi 8 personer, samt 8 alt's i princip och nu går det väldigt mycket långsammare.

Eller är det att guildlvl'n blir mycket längre efter lvl 11-12-13?

Vi är just nu på lvl 14, och kanske just den lvl'n som helt plötsligt känns ganska långsam.

För tycker det är märkvärdigt att en guild på 100-200-300 personer inte lvl'ade mycket snabbare än oss innan.

Alternativt har jag gjort mig själv ledsen över geekvarningen som blinkar som en fyr i huvudet

Inaktiv

Jo det känns verkligen konstigt men det ska inte påverkas av alts osv precis som snake skrev dock upplever jag det som väldigt segt efter rank 8a istort sett

Inaktiv

Uppdaterar mestadels på warrhammeralliance.com info hittar ni här --> http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=2417...

Medlem

Jag och en polare är intresserade av att joina på sea of dream servern, Destruction. Är ni något folk där? Jag är för tillfället rank 26 zealot (Gilis), och polaren rank 24 tank.

Inaktiv

du får ta kontakt med camil på sea of dreams eller bara ta search skriv in northbreed och kolla vilka som är online .
(sorry för det dåliga svaret men har itne spelat där alls så inte insatt hur det går osv)

Inaktiv

Uppdaterad info:

Northbreed har nu mergat alla svenska guild för att enade slåss mot destruction så funderar du på transfera till karak-norn och letar efter ett svenskt guild så är du välkommen att ta kontakt med mig för mera info antingen ig där jag spelar dagligen på vigor eller hudgar eller ett mail hr på forumet

1
Skriv svar