Medlem
Warrior fråga

Hej! Ehum låt oss gå rakt på sak. Jo att när jag spelar på min 75arms warrior så när jag går i instance så är jag ju DPS,och jag har läst på många sidor där det står att en bra warrior specc kan göra riktigt mycker dps men när jag spelar får jag ingen rage så det slutar typ med att healerna har mer DPS än jag:( Och jag har vanligt wotlk gear med specc från wowwiki. Men när jag t.ex speler på nån anna char och warriors är med i gruppen så toppar dom nästan alltid DPS:en och jag har frågat i guilden dom säger bara -Auto attack-

Så tips och trick snälla ?


signatur

Phoenix bird

Medlem

Det kan möjligtvis bero på din hit-rating. Ifall din warr inte har nog med hit=träffar mindre=mindre rage=mindre skada. Försök om möjligt att kanske dryga ut ditt gear med lite +hit gear.
Hit cappen på lvl 80 är iaf drygt 300 så stärva mot det när du kommer dit.

Om du har enchanting så kanske slänga in lite low-level enchants som ger hit bara

Edit: Det kan även bero på din dps-rotation. Spelar själv arms warr så skriv ner vilka attacker du använder osv så kan vi kolla närmare på det ^^


signatur

Submission is for the weak

Medlem

glyphs också

Medlem

Tack ska kolla det idag;) Och ja attackerna jag använder väl mest Mortal strike,whirlwhind execute och ibland bladestorm om det är många.Execute kan man använda när som helst om man har Sudden death lr vad den heter


signatur

Phoenix bird

Medlem

rend
overpower
heroic strike
mortal strike
bladestorm
execute vid sudden death proc.

Jag brukar köra:
charge
rend
mortal strike
heroic strike
overpower vid proc
execute vid proc
mortal strike
rend
bladestorm
o.s.v

Medlem

Dessutom nämnde du tidigare att det var vid instancer som du hade problem med dps. Även en så enkel sak som att alltid ha rend uppe på bossen men inte "dotta" upp moben med rend igen förens den förra har gått ut/nästan har gått ut. Kommer definitivt höja din dps.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Du kan förresten skippa Whirlwind. Som Arms finns det ingen anledning att stå i Berzerker stance, eftersom du inte kan använda Overpower där, och nu för tiden har warriors så många attacker i Battle Stance i alla fall att man inte behöver stance-dancea som på level 60 i vanilla.

Håll uppe Rend, Overpower och Execute på proc, Mortal Strike när det går, Heroic Strike om du har för mycket rage, och kläm in Improved Slam när det finns tid och rum. Och så klart Bladestorm med Sweeping Strikes <3

Medlem

a tack som jefla mycket Jag har gjort allt ni sagt och nu har jag fått tillbaka suget att spela på min warrior igen Tackar så mkt !! :D:D


signatur

Phoenix bird

Medlem

Använder ingen Cleave som rage dump? Eller har de ändrat något jag missat?

Medlem

Cleave 20 rage +120% skada via 3 talent points.
Heroic Strike 15 rage -3 rage till 12 via 3 talent points.

Själv har jag points i båda som fury för jag använder Cleave vid mobs och Heroic Strike vid bossar.

Sedan så bör man ha Glyph of Heroic Strike som ger dig 10 extra rage varje gång Heroic Strike crittar.

MEN eftersom att det är en Arms warrior vi pratar om så kan vi glömma Cleave, men det är klart det är väl en smak fråga kanske, själv använder jag aldrig cleave som Arms.

Min Arms build
http://www.wowhead.com/?talent#LcrhbfIt0brRzGuioGx0cb:Ima0Vz

Min Fury build
http://www.wowhead.com/?talent#LN0hzfhZhxe0Vzu0eRVzAo:Gmo0Vz

Medlem

Hm, vill minnas att jag testade med Cleave glyph för 3 targets istället för 2 och det vart en bra dps ökning för rage kostnaden oavsett stances nu pratar jag om trashmobbs inne i instancer såklart kände inte att det var så nödvändigt att placera talents på cleave.

Ah juste glöm inte Sweeping strikes oxo

Vet inte hur jag känner för 10 extra rage på en critt som redan från början var en HS... Är inte det mer en Tanking Glyph?

Medlem

Tanks har ingen brist på rage, om de inte kör vanliga 5-mannaheroics i Ulduargear såklart.

Sweeping Strikes är guld värd och en helt oförståeligt brutal ökning i DPS mot grupper med mobs.

Generellt sett är det bara Mortal Strike, Rend, Overpower, Execute och Slam som Armswarrior. Mer än så går knappt att få in i rotationerna, men om man har rage så visst, släng in Heroic Strike eller Cleave.

Medlem

okej jag har testat allt ni har sagt och det fungerar fin fint !;) Nu ska jag börja gejma igen haha ;)!


signatur

Phoenix bird

1
Skriv svar