mage/paladin = arena

Medlem
mage/paladin = arena

heej. nu har jag snart en 80 mage och min bror har en 80 paladin. Vi har tänkt gått mycket arana med dom (efter vi har fått full hatefull pvp gear iaf) . men nuu undrar jag lite. Specc o så.

mage: Vilken specc är bäst till mage i arena? frost är ju mest protection på. Men jag vet inte alls...

Paladin: ska dom va healer eller dps? vilket går bäst med en mage?

Aldrig spelat arena klokt...

PS. börjar få några trådar här nu på wow fliken men de får gå man måste ju lära sig


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

har inte spelat arena på lvl80 men gissar att retribution funkar bäst som palladin & frost har väl typ alltid vart bäst som mage för pvp(?)

Medlem

hmm.. jag har lärt mig att köra bra arcene i pvp. Men jag vet inte alls. Känns som man ska köra arcene och healer :S


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Har visserligen inte heller spelat arena sen lvl 70 men det jag tycker ni ska tänka på är hur ni vill spela.

Antingen satsar ni på burst dmg, alltså att ni klarar döda en motspelare så fort det bara går och har 2 mot 1 överläge.
Då är det rimligtvis arcane/ret som är bästa combon.
Exakt specc kan ni nog googla fram.

Alternativet blir det väl att försöka överleva. Skall Paladin vara holy så är nog frost ett måste på magen. Fast enligt mig blir det svårt att hålla uppe en clothie som ensam palahealer.
En silence på paladin och magen är troligtvis död om ni möter ett lag med bra burst, eller typ en DK.

Men saker har kanske ändrats. Bara tråkigt på jobbet så svammlar lite.

Inaktiv

Hej, ni ska definitivt spela prot paladin och arcane mage.

Prot healing speccet gör så att FoLs crittar på 8k-10k lite beroende på gear. HoJ var 20 sekund och Avengers Shield gör att ni har grym burst. Om paladinen är hyfsad på att fakecasta är det väldigt svårt att döda en prot paladin.

Här kan du läsa mer om combon.
[http://www.arenajunkies.com/showthread.php?t=96976]

Här är speccet för paladinen [http://www.wowhead.com/?talent#sxudxhZxGzAruMhssufb]

Edit: Kör med FoL, Avengers Shield och Turn Evil som glyphs.

1
Skriv svar