Medlem
defcappad

heej. nu har jag snart en full epic tank. defcappad är ju på 540? Men nu är de så att jag ser andra med mycket med def. tex (540-600) Är de bättre eller? eller ska man fixa bättre stam ist?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Mer def ger mer avoidance, dvs block parry eller dodge. Så länge du är defcappad spelar det ingen större roll om du dumpar gemstats i def eller stamina.

Personligen maxxar jag alltid staminan efter att vara defcappad för jag har som en personlig tävling att ha så mycket hp som möjligt

Medlem

haha ! xD låter bra de men då satsar jag på defcappad o sen stam


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Olika bra för olika situationer. Vissa bossar slår som ett 150-vagnars godståg. Då måste du ha stamina för att inte dö. I andra fall är avoidance bättre än ohyggligt mycket stamina.

Som första set skulle jag prioritera stamina dock. Men när epics börjar komma på hög gör du klokt i att skaffa både två och tre set för olika situationer.

Medlem

3 f*cking sätt?! då blir de att spela 5 år eller något för jag kör dps med


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Att maximera stamina efter defcap är bra av flera anledningar. Blandannat så ger det dina trötta healers mer tid att reagera.

Tänker du ha 1 tank set, satsa på stamina.

Enchant = Stamina
Blå socket = 24stam
Röd socket = 8dodge/12stam
Gul = 8defense/12stam
Följ bara färg om socket bonus är bra (tex stamina, dodge, defense)
Är socketbonus dålig (blockrating, expertise, hitrating) är det generellt mer värt att stoppa i en 24stamina gem. Måste du stoppa 2 ickeblåa gems i ett item för att få en setbonus är det mer värt att använda 24stam gems.

Har du planer på att tweaka/optimera till din tankgear med flera olika set för olika fighter osv kan du läsa på www.tankspot.com ,en suverän sida för sådant.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Den sidan äger ju! Men jag gör precis så du säger.

Sen Undrar jag en grejj till. Jag har hela gearet nu UTAN en grej. Wrist.. Hur ska jag få tag på de? hittar ingen klok. Bara i instancen (old kingdom HC) finns de något ställe där man måste ha rep för att köpa de eller något?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Angående bracers, spamma tradechat att du vill köpa Valarous badge tank bracerna, dom kostar runt 300-400g på min server.

Sen är du en warrior, gemma inte för dodge eller parry, du behöver threat stats bra mycket mer.

Blå: +24stamina
Röd: 8 expertise/12stamina
Gul: 8hit/8expertise.

Medlem

400g för valorous?

de säljer dem för 1200-1800 på Aggramar (Horde)

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

400g för valorous?

de säljer dem för 1200-1800 på Aggramar (Horde)

Brukar gå för 1500g-2000g på Alliance Kul-tiras & Horde

OT:

Jag håller mig alltid defence cappad och kör med tankspots guide och den fungerar till 98,99%


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Hur mycket valorous bracers går på beror väl på hur många guilder som raidar på servern. Skulle tro runt 400g om man spammar tradechatten på StormScale med.

Ang. tank set. Imo satsar man först på ett set där man tål mycket stryk set. I andrahand kommer aggro.

När man börjar ha flera epic delar på varje slot så kan man ju alltid tweaka några med expertise/hit så man byter in dessa delar vid trash pulls med mera då att hålla aggro är viktigt.

Jag byggde först ett överlevnads set, och försökte maximera HP och avoidance. Sen när epic delarna började ramla in så går hade jag några delar som jag sockade med expertise/hitrating.

Tumregel är att delar med högt blockvalue är sämmre för överlevnad och passar bättre som till ditt "aggro set".

Men vill man ha ett balanserat allaroundset mer anpassat för heroics så spelar det inte så stor roll. Att överleva länge är ju dock alltid trevligt om man kör med dåligt folk


signatur

shortbow.gif

Medlem

Hit är alltid trevligt att cappa. Behövs 8% för att vara cappad på en 83-boss, och speciellt i de fighter som kräver att man tauntar bossar av andra tanks, eller plockar upp väldigt hårt slående adds kan det vara mycket trevligt att veta att man inte kommer missa en Taunt.

Självklart ska Hit Rating inte ha prioritet över överlevnad, men börjar man komma upp sig i ca 40% dodge+parry och har en vettig mängd stamina kan det vara värt att börja investera ganska mycket i det.

Så som ovanstående personer har skrivit så är Stamina en mycket bra stat att toppa när man börjar tanka. Men, när man börjar komma upp där i Naxx25 gear och högre, då kommer den mesta staminan av sig själv med gearet, man behöver alltså inte tänka på att socketa Stamina. Samma sak med bättre gear är att man får mer dodge, parry och block. Expertise och hit rating är det man ska börja tänka på när man börjar få bättre gear men det är också så att det kommer också ganska mycket med gearet.

Enligt mig: Ifall du har lyckats komma upp i 26-27k HP och du kör heroics och 10-man raids, börja satsa på dodge, parry och expertise. Hit rating är också ganska viktigt men jag har personligen ett större problem att undvika dodges, parrys och allt sånt än att jag missar. Plus att 8% hit behöver man runt 260hit rating till.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Man ska INTE gemma parry eller dodge.

Medlem

gemma för meta socket, och ifall man inte har def cap, annars stamina stamina och stamina.

Medlem
Skrivet av Petah:

Man ska INTE gemma parry eller dodge.

Det beror väl på antar jag. Som death knight kan det ju vara ganska skönt att ha lite extra avoidance och som warriortank är jag faktiskt lite förtjust i dodge. Parry gemmar man dock inte för det man får i parryrating är inte värt det (man får ut mer i % av dodgegems). Threat har jag nog aldrig riktigt haft problem med men jag kanske har haft tur.

Medlem

min gubbe ser nu ut såhär :
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twilight's+Hamm...

O har ca 31-32 k hp när jag har frost precent. Vet inte hur jag ska göra riktigt. för jag vill börja tanka naxx o så. ge med förslag vet jag


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

min gubbe ser nu ut såhär :
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twilight's+Hamm...

O har ca 31-32 k hp när jag har frost precent. Vet inte hur jag ska göra riktigt. för jag vill börja tanka naxx o så. ge med förslag vet jag

Börja tanka naxx, det ska inte vara några problem över huvudtaget. Naxx kan man tanka med blå questgear så länge man är defcappad. Kör på!

Med tanke på att du har valorous gloves och den cloak du har så antar jag att du gjort någon heroic raid, tankat VoA kanske några gånger?

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Hit är alltid trevligt att cappa. Behövs 8% för att vara cappad på en 83-boss, och speciellt i de fighter som kräver att man tauntar bossar av andra tanks, eller plockar upp väldigt hårt slående adds kan det vara mycket trevligt att veta att man inte kommer missa en Taunt.

Självklart ska Hit Rating inte ha prioritet över överlevnad, men börjar man komma upp sig i ca 40% dodge+parry och har en vettig mängd stamina kan det vara värt att börja investera ganska mycket i det.

Vill du inte missa taunt så rekommenderar jag att du glyphar den då du måste ha 14% spellhit för att träffa med den oavsett klass. Alla taunts i spelet, dvs hand of reckoning, dark command, taunt och growl. Detta är en av anledningarna till att era tanks missar/resist taunt trots hit/exptertise cap.


signatur
Medlem

4% spellhit för att träffa med den oavsett klass. svar: de visste jag inte alls :S men vadå. hur ser man de då? ändra jag kan hitta är fliken spell < hit rating.

svar till Doed: Ska jag va helt ärlig xD dom där handsen RÅKADE jag needa på de va min bror som needa på dom (tank) o sen råka jag med needa på den ! (jag va då dps) sen hann jag aldrig säga att jag inte vill ha dom De va tack vare dom jag började tanka:P sen har jag offtankat voa efter de


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Vill du inte missa taunt så rekommenderar jag att du glyphar den då du måste ha 14% spellhit för att träffa med den oavsett klass.

Jag vet inte hur det är för paladins/dk/druider, men Warriors behöver 8% hit för att aldrig missa en taunt. Expertise spelar ingen roll för Taunt kan inte bli dodgead/parryad.

Taunt brukade förut gå på spellhit, men nu för tiden så är den en physical ability.

Skrivet av Petah:

Man ska INTE gemma parry eller dodge.

Parry gemmar man aldrig. 8dodgerating/12stamina gem är dock fin för att ta en fin socketbonus i en röd gemslot. Tex i dessa http://www.wowhead.com/?item=40545

Men har man kommit upp i t7.5 gear nivå i överlag så kan man förvisso börja kika på 8expertise/12stam gems i röda hål.

Edit:
Letade upp patchnotes;
http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/patch2p30.html

# Taunt: The chance for this ability to land successfully on its target is now increased by hit rating.

På den tiden var det fortfarande uppdelat i "spell hit rating" och "hit rating" (som var mele hit).


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av TixFrix:

Vill du inte missa taunt så rekommenderar jag att du glyphar den då du måste ha 14% spellhit för att träffa med den oavsett klass.

Jag vet inte hur det är för paladins/dk/druider, men Warriors behöver 8% hit för att aldrig missa en taunt. Expertise spelar ingen roll för Taunt kan inte bli dodgead/parryad.

Taunt brukade förut gå på spellhit, men nu för tiden så är den en physical ability.

När ändrades det? Senaste halvåret isf, har inte tankat så har inte brytt mig men jag vet att hand of reckoning iaf fortfarande går på spellhit och det finns ingen glyph för det. Shockwave + thunder clap gick oxå på spellhit tidigare, ändrat det oxå då?


signatur
Medlem

Misslyckades att redigera min post, men iaf så står både Growl och Hand of reckoningRighteous Defense med under 2.30 patchnotes för "hit rating affects". Så innan wotlk iaf

Alla Warrior abilitys går på mele hit atm.

Edit menar Righteous Defense givet, hand of reckoning fanns ej då.

Skrivet av blizzard:

Righteous Defense: The chance for this ability to land successfully on its targets is now increased by hit rating.
# Growl: The chance for this ability to land successfully on its target is now increased by hit rating.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av TixFrix:

När ändrades det? Senaste halvåret isf

Så har det varit lång tid. Hela WotLK och mer därtill.

Glyph of Taunt är bara värd att ha på lägre level när tanking gear inte har en massa hit. På level 80 är det mer värt att vara hit-cappad. Du vill ju inte missa dina Devestates och Shield Slams i alla fall eftersom det betyder mindre threat.

Medlem

Lite intressant att jag hittar detta då. Står även i detta: I know in 2.3, that melee hit was allowed to increase taunt. However, in WotLK, the two stats are now merged, and only one can increase taunt hit. From my testing it looks like it increases with the scale of spell hit and not melee hit.

http://www.tankspot.com/forums/f14/50984-taunt-mechanics-guid...

Vet själv av erfarenhet att paladiners taunts är spellhit baserade men det krävs nog lite mer testande på min warrior innan jag kan säga om det stämmer där oxå.


signatur
Medlem

Det "känns" väldigt sällsynt att taunt resistas med ~5.5% hit iaf (warrior). Men sen har man ju Vigilance så de spelar ju inte så stor roll om de blir 1 resist eller inte :}


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av Petah:

Man ska INTE gemma parry eller dodge.

Parry gemmar man aldrig. 8dodgerating/12stamina gem är dock fin för att ta en fin socketbonus i en röd gemslot. Tex i dessa http://www.wowhead.com/?item=40545

Men har man kommit upp i t7.5 gear nivå i överlag så kan man förvisso börja kika på 8expertise/12stam gems i röda hål.

Vad jag menade är att man inte ska gemma 16 dodge gems. Men om man verkligen vill ha en setbonus så kan man köra på dodge + stamina.
Dodge och parry har diminishing returns, vilket har gjort så att gemma för det hela tiden inte är så jättebra...

Medlem

Kort sagt, stamina är bäst, men det kan vara värt att ha en blå+nån-annan-färg gem om bonusen är bra.


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar