Vilken klass levlar snabbast??

Inaktiv
Vilken klass levlar snabbast??

Jag ska börja spela wow igen med min kompis. Och jag skulle villja veta vilken class som levlar snabbast.

Medlem

De flesta klasser levlar snabbt med alla nya talents och abilitys, "downtime" är snudd på ett minne blott och de flesta skär sig igenom fienderna som smör.

Skulle kunna tänka mig att tex Mages fortfarande spenderar mest tid att dricka/äta, har dock inte spelat någon själv till någon hög level så jag är lite osäker.

Klasserna med Pets (Hunters/Warlocks) brukar gå väldigt snabbt och kräva minst tankeverksamhet när man går runt och slaktar.

Men det handlar mest om att optimera i vilken ordning man accepterar tar och avslutar quests.

Addons som tex Quest helper tillsammans med Cartographer underlättar den biten.

Sen om du och din vän har tänkt att spela tillsammans hela vägen så är ju "Recruit a Friend" något ni bör kika på, tredubbel experience upp till nivå 60 för quests vill jag minnas.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Antar att hunter eller prot paladin är bland det snabbaste du kan hitta. Dock är det med så liten marginal mot de flesta andra klasserna att det inte känns värt att diskutera. Vill man prompt levla som holy priest eller resto shaman tar det såklart tid, men alla klasser kan levla snabbt.

Medlem

Enhancement shaman var ju galet sjuk att levla. Skär även igenom g3:or utan problem. Framförallt kan man ha sug-gear från helvetet och man bara mörsar allt och alla.

Death Knight's, dom börjar på lvl 55 så då går det fort. Annars beror det på spelaren. Jag kan lvla fort med en warrior ifall jag vill, men annars är det prot pala som lvlar fortast enligt mig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

DK's är riktigt snabba, du kan i princip soloa varje elite npc osv. Plus så börjar dom ju på lvl 55

Medlem
Skrivet av Spiff:

Enhancement shaman var ju galet sjuk att levla. Skär även igenom g3:or utan problem. Framförallt kan man ha sug-gear från helvetet och man bara mörsar allt och alla.

Problemet är väl att du blir inte bra förens runt level 30-40, medans många andra klasser är bra hela vägen.

Personligen tror jag nog en Affliction Warlock är snabbast, bortsett från Deathknights ofcourse.

Medlem

Har en 80 shaman, gick snabbt 30+ med windfury. Har också en 80 paladin. Lvla den som retri upp till 40, går galet snabbt. Från 40 körde jag protection. Som protection använder du dig av AoE pulling som är riktigt najs.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Kan säga att Retribution paladins är enormt snabba efter 60. Du kan soloa i princip allting.

Medlem

Jag skulle tro Loladins eller warriors.

En polare drog upp en 80 pally på 7 dagar och då softade han stenhårt.

Inaktiv

Hunter borde gå rätt fort, ingen downtime bara en viper sting och en pet heal var 5te mob, själv njuter jag lite ibland när jag levlar och tar det soft ,kör bara bgs nu på min 76 hunter, när man är 80 är det så tråkigt så man kan deleta gubben ändå.

Medlem

vill nog passa på att smäcka in: alla som får någon jävla travelform innan 30. Gud vad sjukt mycket springa runt det är i början. Gah!

Inaktiv
Skrivet av Spiff:

vill nog passa på att smäcka in: alla som får någon jävla travelform innan 30. Gud vad sjukt mycket springa runt det är i början. Gah!

får man inte köpa mount vid typ 25 nu?

Medlem
Inaktiv

Ah, läste nu att iom patch 3.2 blir det 20 för vanligt o 40 för epic.

Medlem

Mm, och så höjer de hastigheterna på flying mounts

60/60% blir 60/150%, vilket betyder att man kommer vilja ha sin flappy så fort som möjligt när man kommer till outand

Inaktiv
Skrivet av Blackbeard:

Mm, och så höjer de hastigheterna på flying mounts

60/60% blir 60/150%, vilket betyder att man kommer vilja ha sin flappy så fort som möjligt när man kommer till outand

det där hajjar jag inte, blir 60% mountets fart 150% nu?

mitt vanliga epic flying, är det fortfarande 280?

Medlem

som det är nu, vid 30 kan du köpa ett 60% ground mount.
vid 60 kan du köpa ett 100% gound mount.
vid 70 kan du köpa ett 60% flying mount som springer i 60% på marken, du kan också köpa ett 280% flying mount när du har den skillen som springer i 100% på marken.

Efter nästa patch kommer 60/60% flying mount att bli buffade så de kan flyga i 150%, men det kommer fortfarande bara springa i 60%.

händer inget med 280% mounts, 310% får en ändring i info rutan, istället för "this is a very fast mount" får de "this is an extremely fast mount"

Medlem

De flyttar även vanlig mount till 20, epic mount till 40, flying mount till 60 och behåller epic flying på 70 samt cold weather flying på 77. Detta gör att man kommer kunna skippa allt som man inte vill göra i outland då man kommer kunna flyga efter 2 levels där. Man kommer även få factions discounts genom Thrallmar osv.

Så som det ser ut just nu på PTR så är även både flying och ground mounts på 1,5s cast oxå mot de 3 som finns idag.


signatur
Medlem

Finns även riktigt bra leveling guides, gratis. Jag skulle isåfall rekommendera denna guide: http://wow-pro.com/node/1924 (Jame's Leveling Guides).

Annars så brukar hunters oftast vara de snabbaste, med liten marginal. Dock är druider väldigt snabba med (kanske t.o.m. snabbare än hunters, i Northrend iaf)!

Inaktiv

Fury warrior går rätt fort har själv nått 36 på 1dag plytime

1
Skriv svar