Medlem
raid id

Jag har inte spelat så länge men har iaf en lvl 80 och en lvl 70. Men nu när man ser i chatten så har alla börjat tjata om RAID ID. Undrar vad det är och vad det är till för..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Testpilot

När du hoppat med i en raid 10 man eller 25 så får man ett RaidID som binder dig till den gruppen av personer samt till den instansen.

Detta är är för att man endast ska kunna köra en instans 1 ggn i veckan , du kan lätt kolla i kalendern när du kan köra samma instans igen , vanligast är reset onsdagar.
Men vissa instanser som de äldre har kortare spann 3 dagar tex.

Att nämna , om du skulle joina en grupp o det hela faller innan ni börjat slakta i instansen så kommer du INTE att vara låst till instansen utan det sker först då man börjat slakta , är inte 100% på om trashmobs räknas eller inte dock.

Medlem

Gäller bara bossar om när man blir save'ad, och det var något som de ändrade för ett par patchar sedan.
Och nu är det ju så att om du joinar en grupp och de inte sagt något om det downat någon boss så dyker det upp en ruta som det står om du vill bli "saved to this instance", så får man trycka ja eller nej.

Raid/Heroic Raid - 1 gång i veckan, reset varje Onsdag i europa.
Heroic Dungeon - 1 gång om dagen, reset klockan 07:59 dagen där på.
Normal Dungeon - Så ofta du vill, Reset när du vill.

Medlem

Jätte bra förklarat Då har jag bara en fråga till. Vad har jag för nytta av andras raidIDs? Menar att dom skriver ju det i chatten o så`?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Är ni en större guild så antar jag att det hjälper genom att folk kan se vem som tillhör vilken raid.


signatur

Videomupp

Medlem

Det kan vara så att vissa puggar, och sedan glömt vilka som var med, så de skriver raid ID't och så kan folk se ifall det stämmer med deras egna ID.

Medlem

Jahaa så typ naxx. att man inte hann klart o då kan man leta upp alla med samma ID igen?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
1
Skriv svar