Level 80 casual, vad göra?

Inaktiv
Level 80 casual, vad göra?

Vad skall man göra som nybliven lvl 80 casual?

Jag spelar max ett par timmar i veckan. bortsett från min bankalt som jag pysslar lite med var dag, men det är max 10-15 min åt gången.

Arena är inget alternativ då jag ej har möjlighet att sätta av så mkt tid. Vanlig PvP kanske är ett men det blir lite tradigt. brukar gå in o köra nån gång på helgen när det är/var dubbel bonus. Jag vet inte om det är så längre.

Daylis, achivements alternativt levla upp en gubbe till är det jag kommer på. De två förstnämnda lockar mig inte nämvärt om det inte är nån supercool reward som man har glädje av läääänge. FIxa ny eq är inte så intressant då jag inte pysslar med endgame grejs.

Något jag lurar på är att försöka fixa ett coolt mount. Vilket är det snabbaste, tuffaste man kan fixa på egen hand utan för mkt tid/jobb?

Har lurat lite på att försöka sola bossar .. men där faller jag på min eq och rogue är väl inte bästa soloklassen? Klarar man tex baronen ensam för att försöka få hästen .... ?

Andra ideér mottages tacksamt!

Medlem

Ja lol baronen är ju svin lätt, drop rate på hästen är 1% nu mera efter en patch.

PvP är ju hur kul som helst nu, har själv börjat köra lite, och när man har fullt set så är det lite enklare.

Snabbaste mountet är ju arena mountet på 310% men då måste du ligga bland de 5% bästa lagen tror jag det är i slutet av säsongen, annars är det vanliga 280% som finns lite här och var.

Och ja som lvl 80 rogue lär du dps'a ner baronen innan han fått ett slag på dig skulle jag tro.

Gör förresten Argent Tournament questen, de är skitkul.

Inaktiv

tackar för tipsen!

finns det inget mount som man kan köra rep för som är lika snabbt? jag har redan ett 280%

ahh baronen, ett kärt gammalt återseende, han ska jag ta o besöka igen.

vad är argent tournament grejjen?

Inaktiv
Medlem

Ja det finns ju ett mount som droppar i The Eye på 310% tror jag.
En sån där phoenix fågel.
Men jag är inte säker på att det är 310.

Det finns massor att göra i Argent Tournament (AT), sedan så kan man köpa massa saker från city factions, som mounts, banér, tabarder, companions och lite epics och rares.

Medlem

http://www.wowhead.com/?achievement=2145

310% speed mount reward. tar minst ett år att skaffa så där har du en del att göra!

Blackbeard du tänker på http://www.wowhead.com/?item=32458
ja den är också 310% men lycka till med o få den solo

Medlem

Personligen tycker jag heroics är skoj, men nu lirar jag som healer, så det är säkert annorlunda. För mig är WotLK ett lyft i och med att man klarar sig på en timme för en instans. Det står frugan ut med

Men allt beror ju på vad man gillar. En snubbe jag lurat in i träsket brinner för pets och sånt som jag inte bryr mig ett dugg om. Grinda timbermaw hold till exalted för den där trinketen? Jajjamensan, det är sånt han pysslat med

Sen finns det ju diverse achievements som borde hålla dig sysselsatt ett tag.

Inaktiv

aha, jag har inte kört en enda instans i wotlk!

är det så?

vilka är snabbast/roligast?

hjälpte en guildie med en SM häromdagen och fick härliga flashbacks. det var den absolut roligaste tiden i gamla wow, när man körde SM x antal levels halva nätterna.

finns det några som påminner om SM?

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Blackbeard du tänker på http://www.wowhead.com/?item=32458
ja den är också 310% men lycka till med o få den solo

japp den är det

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Ja lol baronen är ju svin lätt, drop rate på hästen är 1% nu mera efter en patch.

PvP är ju hur kul som helst nu, har själv börjat köra lite, och när man har fullt set så är det lite enklare.

Snabbaste mountet är ju arena mountet på 310% men då måste du ligga bland de 5% bästa lagen tror jag det är i slutet av säsongen, annars är det vanliga 280% som finns lite här och var.

Och ja som lvl 80 rogue lär du dps'a ner baronen innan han fått ett slag på dig skulle jag tro.

Gör förresten Argent Tournament questen, de är skitkul.

Finns ju även Ulduar achivment drakarna dock http://www.wowhead.com/?spell=63956

Medlem

Efter nerfen av Mimiron hard mode så är Rusted Proto-drake en av de lättaste mountsen att skaffa om man har 9 polare som vet vad de pysslar med. Så om du har tid att spela lite mer (2-3 timmar några kvällar i veckan kan räcka) så kanske 10-manna skulle va nåt för dig. ;>


signatur
Medlem

PvP är alltid kul, det är typ det enda jag gör.

Medlem

Level 80 casual. Grinda Heroics, repp och annat tills du måste köra raidinstancer för att få bättre saker. Då måste du förmodligen skaffa ett guild men alla vill ha bevis på att man gjort saker innan typ Achivements men det kan juh bli svårt att skaffa solo. Så ja... om du inte skaffar ett guild efter Heroics så blire PVP tills du tröttnar och slutar spela bara för att plocka upp det när det kommer nya saker i nästa patch.

Inaktiv

tackar för alla svar o tips!

lite trist att bara jaga bättre o bättre eq via rep, heroics etc. dessa blir värdelösa i samband med nästa expansion.

mount är väl enda undantaget.

kör lite pvp, trejdar mkt på ah och ska börja levla en gubbe tänkte jag. så sysselsätter jag mig

är med i ett bra guild som raidar ganska mkt men jag är inte med o raidar.

Medlem

Jag har visserligen en guild också men orka sällan raida. får väl rekommendera Argent Tournment precis som Blackbeard gjort tidigare. Fram till du blir Champion med alla factions så är det ju helt sjuk bra dailys, dvs gör en quest och få 2 st completed.
Du får 7 dailys gjorda där ganska fort samtidigt som du enkelt kan få exalted med alla "stadsfactions". Bra med guld blir det med.
Så många "synergieffekter" vilket iallafall jag går igång på när det gäller wow.

Marks du får kommer dessutom vara användbra i 3.2 då det kommer ny loot, nya mounts etc.

Inaktiv

aha, börjde med AT men det föll bort efter ett tag av nån anledning. kanske ska försöka fortsätta lite med det.

började levla upp enchanting på en alt men det blev så dyrt framåt 300, så där tog det stopp

Inaktiv

skilla cooking fishing?rätt kul å man kan tjäna lite pengar påt

Inaktiv

Vänta på nästa expansion som mig, wow e dödstrist spel just nu.

AT och Ulduar till förbannelse, nej tack.

1
Skriv svar