För alla er som saknar den gamla "guld" level 60 tiden på wow se HIT

Inaktiv
För alla er som saknar den gamla "guld" level 60 tiden på wow se HIT

Hej allihopa !

Tänkte bara informera er om en ny växande ide som slagit samman 20 st personer änsålänge.....
---------------------------------------------------------------------------------------------

* Vi är ca 20 vänner som spelat sen första beta versisonerna av wow för ca 4 år sedan, äventyren i eastern kingdom och azeroth var magiska.

Dock tyckte vi att mycket förstördes vid expansionen burning crusade , allt är space invaders influerat, mycket items som saknar fantasi och är så obalanserade. samt alla 10 åringar som köper sina gubbar på blocket , glansen med att faktiskt ta ner en boss eller att äga ett epic är borta...

The Wraith Of the Lich king höll inte måttet, att efter 6-7 månader släppa en expansion som innefattar en gammal miljö, med någon ny boss i är inte acceptabelt, fortfarande samma obalans i items, enchants med mera....

Alla Guilder rensar naxxramas på 2 timmar , alla har samma items... privat servrar erbjuder pre-tbc versioner som laggar, buggar eller läggs ner.
visst vi kommer inte kunna visa upp våra polerade pistoler, eller magiska artifakt på level 80 som andra tonåringar får ståfräs av, men det är inte därför vi startat detta projekt.
Detta handlar om att spela ett av världens bästa mmorpg spel, när det var som bäst, när balansen var magisk. När utmaningarna & bossarna var omöjliga om inte alla skötte sig.
En gemenskap av 40 personer som vrålar av lycka, eller gråter ihop efter ständiga wipes, och känslan av att jaga ett items i månader och att sedan få equipa det.

Alla kommer hjälpa alla med quester, pre-quests. Instancer med mera.

* PVP är inget alternativ för oss som gillar legendariska resor djupt ner i grottor och helvetes avgrunder , som exempelvis molten core.

Så är ni sugna på att återuppleva wow när det var som bäst igen så har ni information för att ta er dit här
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Vi köper nya konton i par dvs RAF ( Recruit a friend för 3x XP ) när denna tanke nått ungefär 60 medlemmar som är seriösa, det är en löjlig summa idag för enbart wow clasic någonstans efter hundringen.

* Vi håller på att lägga upp en relativt simpel PHP-sida för att hålla koll på alla klasser vi har, raid signups och medlemmar.
Detta är inget Hardcore projekt även om det kan låta så. Vi kommer spela för att det är kul, vi kommer att ta med alla som vill raida
och inte gnälla på dem som inte har tid eller inte har lust för tillfället.

Jag arbetar själv väldigt mycket och nu är det sommar, oftast en "low-season" för spelande. Men som sagt vi har inga krav vi spelar när vi kan
om det så tar hela sommaren för vissa att bli level 60 och inte har tid till hardcore, eller vill lägga ner tiden just nu så spelar det ingen roll.
Alla är välkommna desto mer och större vi är desto roligare får vi. 3x expen är en kort väg till 60, för alla er som spelat där sedan begynnelsen.
160 kronor för ett account är heller ingenting för en start på en magisk resa.

* krav på dig som är sugen är följande:

svensktalande
iallafall medverka på en raid per vecka ( zulgurub , molten core )
ventrilo + mic
Vi diskuterar fram en gemensam raid dag givetvis.
Kunna äta wipes och fortfarande ha roligt, eftersom det är utmaningen & gemenskapen vi är ute efter.
kunna spela HORDE för detta är sidan vi kommer så småningom att köra på.

--------------------------------------------------------------------

Fundera på detta lite, om ni kanske skulle villja in i guld dagarna igen.
Jag vet att jag har tröttnat på produkten blizzard erbjuder idag...därav detta tappra försök att få tillbaka världens bästa spel

Mail skickas till helsingborgwow@hotmail.com

Var lite entusiastiska, positiv inställning så blir detta en fantastisk resa.

Information ang Realm , guild osv kommer skickas via mail då vi spikat att projektet kan köras igång.

-helsingborg crew-8)

Medlem

Låter som en trevlig idé. Men helt som i vanilj wow lär det väll inte bli eftersom alla klasserna har gjorts om och fått nya talanger som inte riktigt är balanserade för lvl60.

Men lycka till med projektet

Medlem

Låter som en toppen idé! Har en hel drös polare som jag vet är på!

Medlem

Skickade er ett mail via hotmail


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Är inte allt jävligt nerfat också?

Medlem

Saker har inte blivit nerfade så mycket, däremot är alla klasser bättre (mer dmg/heal/tanks tål mer) genom bättre synergi mellan talents o s v.


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Väntar nu på svar

Inaktiv

Låter som en braig idé!

Säg var, när och hur så kommer ni att ha en aktiv paladin där inom kort.


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem

Ni kommer bli ytterst besvikna när ni väl börjar raida(ifall det händer).

Allt är inte lika bra som ni kommer ihåg, PvP var ännu mer obalancerat back then, och om du inte raidade så hade du inte ens en chans att döda någon.

Raiding i sig själv var 5-15 bossar per instance av pure tank and spank, med 1 gimmick fight per instance ungefär, för att inte ens nämna att folk är bra mycket bättre spelare nu en dom var 3 år sen - ni kommer få slut på content efter några veckor, om ens det - och nu räknar vi inte ens in hur majoriteten av klassernas DPS har dubblats(seriöst, min level 60 shadowpriest i grönt gear låg på runt 900dps - inte ens full Naxx gearade fury warriors med thunderfury klarade det på patchwerk back in the days)

Medlem

Har någon fått svar?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av Rob:

Låter som en braig idé!

Säg var, när och hur så kommer ni att ha en aktiv paladin där inom kort.

Det var ju horde dom skulle spela.

Inaktiv
Skrivet av Jultomten:
Skrivet av Rob:

Låter som en braig idé!

Säg var, när och hur så kommer ni att ha en aktiv paladin där inom kort.

Det var ju horde dom skulle spela.

Mh, ska man rolla BE Pala behövs TBC, och då kommer du ju lvla förbi resten ofrivilligt ;P

Medlem
Skrivet av Flomer:

Har någon fått svar?

bump


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av Puffin:

Ni kommer bli ytterst besvikna när ni väl börjar raida(ifall det händer).

Allt är inte lika bra som ni kommer ihåg, PvP var ännu mer obalancerat back then, och om du inte raidade så hade du inte ens en chans att döda någon.

Raiding i sig själv var 5-15 bossar per instance av pure tank and spank, med 1 gimmick fight per instance ungefär, för att inte ens nämna att folk är bra mycket bättre spelare nu en dom var 3 år sen - ni kommer få slut på content efter några veckor, om ens det - och nu räknar vi inte ens in hur majoriteten av klassernas DPS har dubblats(seriöst, min level 60 shadowpriest i grönt gear låg på runt 900dps - inte ens full Naxx gearade fury warriors med thunderfury klarade det på patchwerk back in the days)

För att tillägga så finns inte Naxx längre tillgängligt så man kommer stanna efter AQ40.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Puffin:

Ni kommer bli ytterst besvikna när ni väl börjar raida(ifall det händer).

Allt är inte lika bra som ni kommer ihåg, PvP var ännu mer obalancerat back then, och om du inte raidade så hade du inte ens en chans att döda någon.

Raiding i sig själv var 5-15 bossar per instance av pure tank and spank, med 1 gimmick fight per instance ungefär, för att inte ens nämna att folk är bra mycket bättre spelare nu en dom var 3 år sen - ni kommer få slut på content efter några veckor, om ens det - och nu räknar vi inte ens in hur majoriteten av klassernas DPS har dubblats(seriöst, min level 60 shadowpriest i grönt gear låg på runt 900dps - inte ens full Naxx gearade fury warriors med thunderfury klarade det på patchwerk back in the days)

Konstigt, med min rogue, mage och warlock hade jag inga problem att döda folk naken.

Medlem

Kan tillägga att i patch 3.2 kommer Blizzard lägga till en funktion där man kan stoppa XP-gain, dvs man kan stanna på valfri level utan att få XP.

Det gör alltså att man kan joina ert guild om man har någon gammal avdankad undead rogue på level 56, men har ett WotLK account

Dock vet ingen när 3.2 kommer, men den är på PTR'en nu.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

3.2 kommer troligtvis lagom till sommaren börjar glida mot sitt slut, i ett försök att fånga upp alla spelare som lagt undan sitt konto under sommarmånaderna.

I vilket fall, kan inte påstå att jag saknar att behöva försöka samla ihop 40 personer och organisera dom allihopa för att få en raid att fungera där dessutom 30% av de som följer med kan vara rena slackers och inte egentligen behöver göra direkt mycket.

Inaktiv

Skulle kanske joinat om inte 40 mans är så fula och kantiga ställen.

Går hellre med i ett lvl70 guild!!! finns det nått sånt?!.

Det här är ungefär det 5te lvl60 guild jag sett/hört om och det första horde men aldrig hört nåt om lvl70 guild eller att folk vill ha såna servrar men vanilla servrar vill många ha.

Här är en lista på old school guilds:
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=9941996204&s...

Inaktiv

låter bra gillade aldrig burning crusade inte för jag han spela vanilla så länge men typ för många nördar som powerlevla en dranei och kom o ganka en hela tiden sen när man väl kom till outland fanns det inget kul där

1
Skriv svar