Kooperativ Torchlight II-trailer

Robot
Medlem
Kooperativ Torchlight II-trailer

Mys

Detta och Dungeon Siege3 lär pressa Blizzard lite avseende Diablo3. Konkurrens gillar vi!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Mys

Detta och Dungeon Siege3 lär pressa Blizzard lite avseende Diablo3. Konkurrens gillar vi!

Det tvivlar jag på. Detta och DS3 kommer bli fillers tills D3 kommer varpå de kommer bli liggandes under en hög av energidrycksburkar, godispapper och pizzakartonger

Medlem

Ah MP at last, det var det som fattades i första. Givet köp

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av jonis:

Mys

Detta och Dungeon Siege3 lär pressa Blizzard lite avseende Diablo3. Konkurrens gillar vi!

Det tvivlar jag på. Detta och DS3 kommer bli fillers tills D3 kommer varpå de kommer bli liggandes under en hög av energidrycksburkar, godispapper och pizzakartonger

Tack, du har precis beskrivit hur min lägenhet ser ut.

Ser framemot detta spel då första är riktigt underbart, enda som saknades var som sagt multiplayer. Men det pratades eller ryktades om att det skulle släppas en patch eller nåt som la till MP. Det kanske bara var rykten det.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Medlem

lite trist att dom inte lägger krut på det dom sa dom skulle göra istället så tar dom den korta vägen och bygger på med en mp del.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Synd att Torchlight 1 inte fick vad som utlovades, multiplayer. Istället gör dom ett helt nytt spel och vi som blev lovade multiplayer får stå utan. Jävla falsk marknadsföring.

Medlem

Kul att det kommer med äntligen, och lovade verkligen Runic Games multiplayer i första? Jag har inget minne utav det, utan jag köpte det ändå för det var ett spel helt enkelt värt den lilla summan. Får se hur kul tvåan blir om det lägger till en massa annat skoj också.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Eftersom man gillade ettan så kommer man troligtvis gilla tvåan också.

Runic Games var mycket tydliga både innan och efter release att Torchlight inte skulle få något stöd för multiplayer. Detta då de redan hade påbörjat en ny titel med multiplayer integrerat från grunden upp. Något som för övrigt står i FAQ-tråden på officiella forumet under punkt 7.

Om ni har läst några officiella uttalanden om motsatsen vore det uppskattat om ni kunde länka till dessa då det vore mycket intressant läsa.

Mig veterligen är det snarare så att trots att mmo-et var nästa planerade titel så valde de skjuta på lanseringen och börja på Torchlight II p.g.a det mycket positiva mottagandet av föregångaren.
En hel del har vi nog att tacka de som påbörjade ett mycket ambitiöst projekt göra en mod för coop/nätverksstöd vars arbete imponerade t.o.m på officiella Torchlight-teamet.

Att ettan inte hade multiplayerstöd var tråkigt men det var ingen överraskning och att en utvecklare ändrar på lanseringar för att skapa en ny titel på kort varsel med de just de förbättringar som de lyssnat in spelarna faktiskt önskar händer tyvärr allt mer sällan nuförtiden.

Medlem

Håller med Odee. Om det ska någon chans att få någon publik så måste det komma betydligt tidigare än D3, annars finns ingen anledning att köpa det.

Medlem

Det var på tiden! Är mycket mer intresserad av Dungeon Siege 3 dock.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Synd att Torchlight 1 inte fick vad som utlovades, multiplayer. Istället gör dom ett helt nytt spel och vi som blev lovade multiplayer får stå utan. Jävla falsk marknadsföring.

Vilket fullständigt skitsnack.

De har från start sagt att Torchlight aldrig kommer att få multiplayer, och att det är singleplayer enbart.

Det som skulle komma senare var MMO-spelet med samma värld/gameplay, men det är nu lite framskjutet istället.

Inaktiv
Skrivet av Ghostknight:

Håller med Odee. Om det ska någon chans att få någon publik så måste det komma betydligt tidigare än D3, annars finns ingen anledning att köpa det.

Det finns en enormt bra anledning att köpa det, nämligen om det är ett väldigt bra spel. Det är inte omöjligt att köpa två spel faktiskt.

Tycker faktiskt Blizzard-hystering är lite överdriven. Själv blev jag lite besviken på SC2, tycker inte det var så bra, efter all hype runt det. Visst, många spelar hardcore multiplayer, men den kärnan kommer att bli rätt liten efter ett tag (jämfört med hur många som köpte spelet).

Medlem

Tyckte inte alls om ettan, men allt med multiplayer blir ju automagiskt lite roligt

Medlem

Så länge man man kan spela SP med nöje så blir det ett köp. MP är inget jag känner tillför mig något i detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Diablo 3 kommer att vara en besvikelse, ser det tyvärr ut som. Samma färgglada palett och design som WoW, passar bra till d3e yngre spelarna, resten av spelet lär väl också vara färgglatt, förenklat och casual så det säljer riktigt bra.
Vi såg ju i SC2 att PC-exklusiva inte ens bör ha bra grafik, stöd för AA eller ens inkludera hela kampanjen för att sälja bra. DLC/expansioner är ju en riktig höjdare! XD

Nej tack! Diablo var bra, WoW-ablo är inget för mig.
Får nog håla mig till Torchlight 2, Risen 2, Sacred 3, Dungeon Siege 3, The Withcer 2 och andra "fullvärdiga" titlar
ÄR för gammal för att bli lurad av Hype-vågen igen, och Blizzard är bara ett tomt skal av vad de en gång var. Därför står Activision först i namnet

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ghostknight:

Håller med Odee. Om det ska någon chans att få någon publik så måste det komma betydligt tidigare än D3, annars finns ingen anledning att köpa det.

Det finns en enormt bra anledning att köpa det, nämligen om det är ett väldigt bra spel. Det är inte omöjligt att köpa två spel faktiskt.

Tycker faktiskt Blizzard-hystering är lite överdriven. Själv blev jag lite besviken på SC2, tycker inte det var så bra, efter all hype runt det. Visst, många spelar hardcore multiplayer, men den kärnan kommer att bli rätt liten efter ett tag (jämfört med hur många som köpte spelet).

Så du påstår att Torchlight och Dungeon Siege inte kommer tappa köpare om de kommer samtidigt som Diablo 3 för att folk kan köpa båda/alla 3 spelen? Det kan vara bland det dummaste jag hört...

Medlem

Odee och många andra, ni verkar lite för påverkade av den allmänna Blizzardhypen. Jag är, liksom du, övertygad om att både Torchlight och Dungeon Siege lär förlora intressenter så fort Diablo3 kommer. Självklart. Jag är å andra sidan tämligen övertygad om att både TL2 och DS3 lär dyka upp innan vi ser skymten av D3...

Det jag menade ovan var att Torchlight och DS faktiskt verkligen är fullvärdiga genre-konkurrenter till Diablo! Innan dessa kom fanns det ingen riktigt bra konkurrent till Diablohysterin (Jaja, jag vet om DarkStone, TitanQuest etc etc) och nu VET Blizzard att entusiaster av genren faktiskt INTE sitter helt svältfödda och bara väntar på D3 utan tas ganska väl omhand av två andra utvecklarteam.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar