Warhammer 40K universe karta?

Medlem
Warhammer 40K universe karta?

Hej all!

Jag undra om det finns en Warhammer 40K karta på internet?
Har letat men inte hittat någon bra karta som visar hela 40k univesum.
Har läst massor med 40k noveller som snackar om olika planeter och ställen men har aldrig lyckats hitta en karta som visar alla dessa ställen så att man kan på ungefär origentera sig när man läsar om dem.
Jag vet att det finns en karta i nya space marines codex boken men den har jag inte.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

En enkel googling på "Map over the 40k universe" gav denna karta


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jo den fick jag också fram, men min polare som har nya space marines codex säger att den stämmer inte och att det saknas vissa saker i den :/


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

hmm, ska inte Storm of the Emperors Wrath ligga vi Sabbats världarna?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

hmm, ska inte Storm of the Emperors Wrath ligga vi Sabbats världarna?

Har för mig det också....

aja om det inte finns en ordentlig karta på nätet får jag väl scanna in min kompis karta och göra den till en jpeg.

Vill ni att jag lägger upp en här? för er som är intresserade av olika platser precis som jag
eller det kanske går imot någon av games-work shops copyright regler?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Thumba:

hmm, ska inte Storm of the Emperors Wrath ligga vi Sabbats världarna?

Det kanske de gör också enl denna. Jag menar, det är svårt att visa ett 3D-universum på en 2D-karta. Emperors W kanske ligger långt ifrån oss på kartan, likaså Sabbats-världarna, men iom att det är en 2D-karta så ser allt ut att ligga på samma plan.

Asch, svårt att förklara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Thumba:

hmm, ska inte Storm of the Emperors Wrath ligga vi Sabbats världarna?

Det kanske de gör också enl denna. Jag menar, det är svårt att visa ett 3D-universum på en 2D-karta. Emperors W kanske ligger långt ifrån oss på kartan, likaså Sabbats-världarna, men iom att det är en 2D-karta så ser allt ut att ligga på samma plan.

Asch, svårt att förklara.

Hehe jag tror de flesta vet vad du menar! det skulle behövas en flash karta så att man kan snurra o vända på den fritt.

Men jag tycker det är konstigt att games-work shop inte släppt någon "Map codex" med alla sektorer och sub-sektorer. Jag vet att det inte är lätt men jag tycker det skulle behövas en nu med tanke på hur stort War 40k har blivit.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

jag tror att jag fick med en ganska stor karta när jag köpte en white dwarf tidning. men de var nog under 2002 nån gång så vid den här tiden så är den nog ganska föråldrad.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar